Gå til innhold

Bytte ut lille navi skjermen med en stor en i E60. Mulig?

Anderslien
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på hva som må byttes i en E60 hvis du har den lille navi business, og vil ha navi proffesional? Er det bare å bytte ut skjermen med den som er større, eller må det byttes noe mer? Og er det plug and play?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Dette er mulig, men vil bli svært kostbart. Ta en telefon til Stenshagen eller en annen autorisert forhandler og forhør deg. Om du allerede har fått din iDrive oppgradert har ditt verksted sikkert fortalt deg hvor lang tid det tar. Det er med andre ord overhengende sannsynlig at det koster mer enn det smaker. Jeg vil anbefale deg å undersøke dette nærmere på forumet www.e60.net. Mange kunnskapsrike mennesker der som helt sikkert vil kunne gi utfyllende informasjon. Navigasjon professional kan kjøpes på ebay om du ikke finner det her i norge.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må desverre bytte mer enn bare navigasjonsskjerm. Du må blandt annet bytte ut "datamaskinen" samt bytte frontdekselet under klimaen. Professional navigasjonen har uttak for 2 cd'er, mens Business navigasjonen kun har uttak for 1 cd. Jeg tror, i likhet med Håkon, at dette vil koste mer enn det smaker. Du må blå opp nærmere 50 lapper hos GS bildeler for Professional og montering kommer i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja.

Men hva er egentlig forskjell på navi business og navi proff? Utenom at det er større skjerm på navi prof, og at du kan spille av cd'er samtidig som du har i navi dvd (det kan du vel ikke gjøre på business hvis du ikke har cd skifter?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største og kanskje mest merkbare forskjellen er kartvisningen. På Business er det kun piler og tale (2D kart og piler på facelift 03/2007), mens på Professional er det 3D kart, piler, tale og hjelpeskjerm. Du kan med andre ord se på kjørekomputeren samtidig som du har på navigasjon eller ha på hjelpeskjerm mens du driver med andre ting i klimaen eller noe liknende. I tillegg er det noen flere funksjoner. Helt riktig, du kan ikke spille av CD samtidig som du har på navigasjonen i Business versjonen dersom man ikke har CD veksler. Litt morsomt er det faktisk at ved bestilling av ny bil anbefales det å bestille med CD veksler ifb. Business. Ved å slenge med CD veksleren i bestillingen er Business navigasjonen like dyr som Professional. Ergo lønner det seg jo faktisk å bestille Professional.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Er jo ganske stor forskjell på de da. Jeg bruker nesten ikke GPS uansett, så piler holder jo forsåvidt for meg. Drev å sjekket litt hvor mye BMW tok ekstra for Proffesional i forhold til business, og det var ikke mer enn ca 5000kr mer. Så jeg kan ikke skjønne hvorfor ikke alle tar det istedet. Men et sted må du kanskje si stopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...