Gå til innhold

skifte kam på e36 318i


RubenD
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger ikke ta den av nei. Av med topplokk, og så er det praktisk med et slikt verktøy som det står overalt at du MÅ ha for å skifte kam på denne motoren (for å låse posisjonen på kammen) Dette er imidlertid ikke et must; du kan enten "lage" ditt eget låseverktøy, eller simpelt låse motoren med en kile. Pass uansett på at kammen står i nøyaktig samme posisjon før og etter bytte :) Om en ikke er kompitabel på dette området selv, kan det nok være greit å ha med seg noen :wink

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m40 har vel delbare lagerbukker på kammen. Trenger dermed ikke "dra" den ut slik som på m20 og m30. Viktig å løse trykket på lagerbukkene litt etter litt, jevnt fordelt på lagrene slik at du ikke skader kamakslingen. Ganske høyt trykk fra ventilfjærene som presser den oppover. greit å skifte vannpumpe også når du først er i gang, selv om disse har en tendense til å sette seg rimelig fast i blokka på m40 motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :P

Finns det en "oppskrift" for dette på nett? eller må man kjøpe verkstedhåndboka?

HVOR LANG TID TAR DET ca å bytte topppakning på den?

Å trengs det mer spesialverktøy, andre triks enn det med at kammen skal inn på samme sted /snus på merke når den skal inn igjen og hvorfor?

trodde alt var ok bare reimhjulet passet på tenningsmerket

vannskeligere dette enn topplokksbytte på M20 motorene?

glad for tips

Pedro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...