RubenD Skrevet Juli 24, 2008 Share Skrevet Juli 24, 2008 Noen som vet om toppen må av for å skifte kammen på en e36 med m40 motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 24, 2008 Share Skrevet Juli 24, 2008 Den må ikke av, men det er jo lettere med den av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Juli 24, 2008 Share Skrevet Juli 24, 2008 Trenger ikke ta den av nei. Av med topplokk, og så er det praktisk med et slikt verktøy som det står overalt at du MÅ ha for å skifte kam på denne motoren (for å låse posisjonen på kammen) Dette er imidlertid ikke et must; du kan enten "lage" ditt eget låseverktøy, eller simpelt låse motoren med en kile. Pass uansett på at kammen står i nøyaktig samme posisjon før og etter bytte Om en ikke er kompitabel på dette området selv, kan det nok være greit å ha med seg noen :wink Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RubenD Skrevet Juli 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2008 Takk for svar:) Kompis av meg som sa at kammen krasjet i frontrammen på vei ut, men det finner man vel en løsning på... Måtte bare vite om jeg måtte bestille ny toppakning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw pat Skrevet Juli 24, 2008 Share Skrevet Juli 24, 2008 m40 har vel delbare lagerbukker på kammen. Trenger dermed ikke "dra" den ut slik som på m20 og m30. Viktig å løse trykket på lagerbukkene litt etter litt, jevnt fordelt på lagrene slik at du ikke skader kamakslingen. Ganske høyt trykk fra ventilfjærene som presser den oppover. greit å skifte vannpumpe også når du først er i gang, selv om disse har en tendense til å sette seg rimelig fast i blokka på m40 motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RubenD Skrevet Juli 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2008 ok, da så. Skifter registerreim og vannpumpe i samme slengen ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Juli 24, 2008 Share Skrevet Juli 24, 2008 Hei Finns det en "oppskrift" for dette på nett? eller må man kjøpe verkstedhåndboka? HVOR LANG TID TAR DET ca å bytte topppakning på den? Å trengs det mer spesialverktøy, andre triks enn det med at kammen skal inn på samme sted /snus på merke når den skal inn igjen og hvorfor? trodde alt var ok bare reimhjulet passet på tenningsmerket vannskeligere dette enn topplokksbytte på M20 motorene? glad for tips Pedro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå