cyclic Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 Heisann! Leste nettopp en artikkel om at man kan montere 2.5 innsug på 2.8literen for å få ut litt mere hestekrefter i og med at 328 originalt er levert med 2.0 innsug for å komme under 200hk og slippe ekstra avgifter ved eksport osv! Dette gjorde meg litt nyskjerrig...så da lurer jeg på om noen vet eller har efaring med 2.5 innsug på 2.0motoren??? er 2.5innsuget større enn 2.0 innsuget, og vil det gi noe ekstra knuff?? isåfall er det jo en billig oppgradering av motoren ! Det er forsåvidt snakk om M50 motoren.
Spiritus Sancti Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 Billig er det nok ikke.. Er ikke bolt on, må customlages hvis jeg ikke husker helt feil..
Hoem Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 2.0 literen er ikke strupet som 2.8L, så det er ingen vits i !
cyclic Skrevet Juli 25, 2008 Forfatter Skrevet Juli 25, 2008 men det er vel vits hvis 2.5 innsuget er større enn 2literen's?? trodde alt var likt bortsett fra størrelsen innvendig i plenumkammeret?? Uansett vil jo større innsug gi mer effekt uansett om motoren er strupet eller ikke. Mer luft=mer effekt:)
Haug530D Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 Tror ikke den er så mye større nei, på M52B25 og M52B28 motorene er innsuget merkbart mindre enn på M50B20 og M50B25, tror du heller bør investere i større motor.
Hoem Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 hva hjelper det med større innsug når alt blir bremset i div. forbrenningskammer o.l ?
cyclic Skrevet Juli 25, 2008 Forfatter Skrevet Juli 25, 2008 hehe...de blir vel det samme som å spørre hva som er poenget med turbo hvis alt bremses i brennkammer osv. men tusen takk for alle innspill ihvertfall....blir vel heller større motor etterhvert da
DanH Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 http://www.turnermotorsport.com/html/de ... 16.017.00C Løsningen
bcrazy Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 hehe...de blir vel det samme som å spørre hva som er poenget med turbo hvis alt bremses i brennkammer osv. men tusen takk for alle innspill ihvertfall....blir vel heller større motor etterhvert da En suge motor suger luft inn gjennom innsuget, du kan ikke regulere hvor stor kraft motoren suger luft gjennom innsuget med, annet enn å forandre turtallet (forutsatt at du ikke gjør noe med kamaksler, ventiler eller insugskanal i selve topplokket) Med en turbo derimot kan du regulere hvor mye luft du ønsker å trykke inn i motoren. om innsugskanalen i toppen er flaskehalsen, hjelper det fint lite med det største innsuget som finnes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå