Gå til innhold

Noen som har erfaring med QMI ?


ConCon
 Share

Anbefalte innlegg

Er fremdeles litt plaget med noe tikking av og til når bilen står på tomgang etter å ha blitt driftsvarm... Byttet olje og det hjalp en del...

Har lest en del om QMI sine produkter, og vurderer å prøve dette ved neste oljeskift... Det jeg kom frem til var å eventuelt ta QMI Innvendig Motorvask først, som man har i motoren 20 min på tomgang før man heller ut olje, og deretter bytte filter og helle i ny olje + QMI Motorbehandling, som da skal være i motoren frem til neste oljeskift...

Er det noen her som har prøvd dette, eller vet om det har noe for seg?

Lurer også på om det kan være skadelig for motoren på en el annen måte? Noen som vet? Er en M52B20 motor, gått 252000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

qmi produktet nevnt i første innlegg koster vel rundt 350kr på Torshovbil mener jeg huske. Qmi har jo en del forsjellige produkter som jeg tror ligger noe høyere i pris men har andre gremgangsmåter etc.. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvendig Motorvask koster 169,- og Motorbehandling koster 369,-

Begge er på ca 1 liter hver... så man må ta hensyn til dette ved tanke på oljemengden, så det ikke overstiger max-merket på peilepinnen.

Til deg som lurte på om man kunne bruke billig olje ved siden av: det kan man helt sikkert gjøre... Bruk den oljen du selv foretrekker til bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, slik ja... nei det er nok meningen at man heller i Motorvasken sammen med oljen man allerede har i bilen fra før av... siden denne vasken skal tømmes ut sammen med oljen etter 20 min tomgang...

Altså man venter med å ta vasken til man allikevel skal skifte olje... det blir mest økonomisk.

Men før man heller i motorvasken så antar jeg at 1 liter olje må tappes av først... siden vasken også er 1 liter.. ellers blir det vel for mye totalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt QMI motorrens på min forrige 520i. M50B20. Den tikket til tider helt forjævlig akkurat i det den ble startet opp.(Kaldstart, gjerne i minusgrader)

Helte QMI rensen oppi peilepinnen som det sto på etikken og lot den gå i 20 min på tomgang. Tømte alt, byttet filter og ga bilen ny olje. Ingen tikking noen gang etter det. Ikke ved kaldstarting engang.

Eneste ulempen jeg la merke til etter en stund var at det la seg et lag med majones aktig guffe i oljepåfyllingslokket. Fryktet at toppakningen hadde ryki, men var bare rester etter QMI rensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dieselrens fungerer bra.

prøvde det på mazda'n jeg hadde, ble mye kvikkere og hørtes mye bedre ut.

det du gjør er å ha kald motor, heller ut all olje, fyller dne opp med diesel istedet for olje (samme mengde som olje)

så lar du den gå på tomgang i en 15min ca (ikke rus dne opp, diesel smører ikke så bra :P)

så tapper du av "olja", den er mest sannynlig svart og fæl

så blander du 50\50 olje\diesel, heller nedpå, 15min på tomgang igjen.

heller av, tømmer oljefilter, bytter til ren billigolje, kjører en 100mil elns, så heller av og bytter filter og ny olje.

tenkte å gjøre dette på bmw'n også. fungerer fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har bare positivt å fortelle om QMI. tok innvendig motorvask for et par mnd siden (M50B25), tomgang i 20 min og tappet ut oljen Veldig mye dritt som kom ut med oljen da, skulle tyde på at det virker hvertfall. deretter nytt filter, 1liter QMI motorbehandling og 5,5liter motorolje. skal ligge i oljen til neste oljeskift.

etter ca 2mnd går bilen fortsatt meget jevnt og tikking ved kaldstart er fullstendig borte. løp og kjøp! ;) den påståtte ekstra effekten man skal få og mindre bensinforbruk, har eg ikkje lagt noe merke til. men det har vel med hvor mye dritt som er i motoren før behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...