Ingebrigtsen Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 På min e34 så slites bakdekke så sinnsykt skjevt. Dekket har bra mønster ellers men innerst på begge sider så er det slitt nesten helt ned.. Jeg kjører på 255/40-17" med originale fjærer som var nye for ett år siden, så det er ikke noe senkning eller slitte fjører som er problemet her... Hva er det som kan være årsaken til dette? Det som også er rart er at der dekket er slitt så er det slitt ujevnt i rulleretning og så jeg merker det blir en bra vibrasjon i bilen fra bakhjula.. Noen som har noe innspill på hva dette kan komme av?
S.Hafsmo Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 jeg har og en slik slitekant, men klarer ikke helt å forstå hva den kommer av. jeg har riktignok senk, men du skal ha bra sinnsyk camber før du skal få en slik slitasje. og tar dekket borti noe skal det da ikke være så vanskelig å se hvor?
Ingebrigtsen Skrevet Juli 25, 2008 Forfatter Skrevet Juli 25, 2008 Jeg er helt sikker på at hjulet ikke tar borti noe da.. Syntes det er så rart med at den er så ujevn i rulleretning og da? Har gått over foringer og prøvd å rikke litt med et spett, men det virker ikke som det er mye slark der heller.. Er jo bare å kjøpe nye bakdekk da men er jo greit å vite hva problemet er så man slipper å kjøpe nye annenhvert år
S.Hafsmo Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 det er ikke så ujevnt hos meg, men jeg har dog annet dekkmønster.. flere som har dette problemet?
vegsir Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 jeg har å det problemet, men jeg tenkte at det bare kom av at bakdemperene er utrolig slappe
Ingebrigtsen Skrevet Juli 26, 2008 Forfatter Skrevet Juli 26, 2008 Men det problemet er jo ikke hos meg da jeg har kjørt på nye originaldempere/fjærer siden i fjor sommer så bilen har jo vært drithøy bak Kanskje vi bare må innfinne oss med det når vi velger å kjøre med så brede hjul da Jeg har senket bilen nå så da blir den vel kanskje enda værre da
S.Hafsmo Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 oi, der kom du meg i forkjøpet, mente å spørre vegsir. tenkte og kanskje at det kunne være at det ble for smalt mellom bakhjulene, slik at de kom utenfor sporene i asfalten. (ekstremt sporete veier noen steder her.) men er litt usikker på om dette faktisk er mulig? når man lener seg ned bak bilen kan man jo se at det slitte området nesten ikke er nede i bakken i det hele tatt.
tmice Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 Er vel mye som kan spille inn her, men min sliter skjevt bak på E39`rn, var å justerte cambern og hadde 4 hjuls kontroll, men det hjalp lite, så de mente at siden jeg hadde så breie hjul så ville de alltid slite litt skjevt, pluss at BMWèr alltid "skræver" bak... Har 265 bak.... Har vel litt med kjørestilen å gjøre også :)
vegsir Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 oi, der kom du meg i forkjøpet, mente å spørre vegsir. tenkte og kanskje at det kunne være at det ble for smalt mellom bakhjulene, slik at de kom utenfor sporene i asfalten. (ekstremt sporete veier noen steder her.) men er litt usikker på om dette faktisk er mulig? når man lener seg ned bak bilen kan man jo se at det slitte området nesten ikke er nede i bakken i det hele tatt. har 255. men nå er min som sagt veldig lav bak. pga slitte dempere.
hauken Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 sånn er de bare med bmw,øke lufttrykket kan hjelpe,ca 40 bak...
vegsir Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 sånn er de bare med bmw,øke lufttrykket kan hjelpe,ca 40 bak... jeg kjører med nærmere 50. og dekka var nye i fjor høst. hadde de av for en liten stund siden, og så tydelig at de var mere slitt på innsiden.
S.Arnesen Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 slet med det samme på min e46. senka lufttrykket til 32 bak så ble det bra... da fikk dekket "lagt" seg på asfalten med en større overflate
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå