Deep Dish Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 Sakset fra If.no Bonus på bilforsikring Godt vedlikehold og skadefri kjøring skal lønne seg. Med vårt bonussystem kan du få opptil 75 prosent avslag på din bilforsikring. Slik regnes bonusen ut: * Startbonus på vår bilforsikring er 20 prosent. Forutsetningen er at du er over 18 år gammel. * For hvert år du kjører uten skade øker rabatten din med 10 prosent. * Når du har kjørt skadefritt med 70 prosent bonus i fem år øker bonusen til 75% * Trenger du bilforsikring på bil nr 2 eller 3, så får du inntil 50 prosent bonus på denne. * Får du en skade, er det kun den gjeldende bilen som får bonusreduksjon.
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 Forsikring er som lotto, av å til vinner du.. Ring rundt til alt og alle. Når jeg hadde 325 og m3 samtidig var faktisk m3n billigere.. Betalte 3500 for ansvar med 8000km og 40% bonus, (mener det var 10k for delkasko) var dog 25 så det hjelper jo. Dette var hos Gjensidige.
zuir4m Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 Fikk en startbonus på 40% jeg hos if, så etter et halvt år går jeg opp til 50% så altså etter å hatt forsikring i et halvt år er jeg oppe i 50%, godt fornøyd med det:)
Dan Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 If har sluttet med at du kan registrere bilen på noen andre enn deg selv for å få billigere forsikring. Er nok bare et spørsmål om tid før de andre kommer etter.
Kjetil Sømme Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 If har sluttet med at du kan registrere bilen på noen andre enn deg selv for å få billigere forsikring. Er nok bare et spørsmål om tid før de andre kommer etter. Det at eier=forsikringstaker har jo vært et krav i mange år. Men hvordan skal If... og de andre kunne sjekke opp hvem som faktisk bruker bilen? Det står jo noe om "hovedbruker" av bilen, men bortsett fra det er det vel ingen hindring?
Mr.Silver Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 Jeg betalte ca 14000 kr på min E30 M3, det var med 12000 km tror jeg , å 50 eller 60 % bonus, inkudert ungdoms tilleg. Det var full kasko. om jeg bare skulle ha delkasko så ble det 4000 kr. Drar opp en del den kaskoen Men sånn er det å kjøre værsting bil
jonasdavidsen Skrevet August 8, 2008 Forfatter Skrevet August 8, 2008 takk for alle svar... jeg skal ringe rundt å høre,.. if nekta meg hvertfall.. de kaller det bare risikobil å da må du vre 28 år. latterlig jeg legger inn hva jeg velger til slutt... skal uansett ha bilen:) den er så utolig deilig så må koste hva det koste vil
Kjetil Sømme Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 takk for alle svar... jeg skal ringe rundt å høre,.. if nekta meg hvertfall.. de kaller det bare risikobil å da må du vre 28 år. latterligjeg legger inn hva jeg velger til slutt... skal uansett ha bilen:) den er så utolig deilig så må koste hva det koste vil De er pliktige til å gi deg et tilbud som ikke er helt på jordet. Få de til å svare skriftlig om de ikke har gjort det. Deretter sender du klage til Forsikringsklagekontoret. http://www.forsikringsklagekontoret.no/dllvis5.asp?id=1548 "Ansvarsforsikring på bil Enhver som skal kjøre motorvogn er pliktig til å tegne ansvarsforsiring på denne, jfr. Bilansvarsloven (BAL) § 15. Denne forsikringen skal dekke skader som motorvognen ’gjer’, jfr. BAL §§ 4 og 8. Med hjemmel i BAL § 17 er det gitt en forskrift om trafikktrygd. Fra forskriftens § 3 hitsettes: Godkjent trygdelag har plikt til å slutte avtale med den som krever det fordi han skal trafikktrygde motorvogn etter § 15 i bilansvarsloven. Men trygdelaget kan fastsette i sine vedtekter at bare de som hører til visse yrkes- eller interessegrupper eller er bosatt i et bestemt område har rett til å få slik avtale med laget. Vedtekter som her nevnt skal meldes til Vegdirektoratet. Forskriften pålegger altså de forsikringsselskapene som tilbyr ansvarsforsikring for motorvogn å tegne forsikring med den som måtte ønske dette. Selv om selskapene bør være kjent med forskriften, gjelder altså ca 85 % av henvendelsene om kontraheringsnektelse til FKK bilansvarsforsikring – ofte i tillegg til andre forsikringer. Etter at FKK har gjort selskapene oppmerksom på bestemmelsen har selskapene stort sett erkjent at de må tilby klageren slik forsikring, dog med unntak av de tilfellene der klageren skylder det aktuelle selskapet penger. Tilbudet har ofte hatt en meget høy premie fra kr. 10.000 til kr. 25.000. Begrunnelsen fra selskapet er at personer med betalingsanmerkninger innebærer en større risiko enn personer uten betalingsanmerkninger. Etter spørsmål fra FKK har det skjedd at premien blir nedjustert. "
Kjetil Sømme Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 Les også følgende fra justiskomiteen på stortinget (nederst i første kolonne side 2): http://www.stortinget.no/inno/2007/pdf/inno-200708-056.pdf
wabby Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 3400,- i året på min E39 med delkasko. Terra ftw!
Oddey Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 Gjensidige fikk jeg 48 000,- i året med full kasko med 30 000 som kjørelengde og 5000 elns i egenandel (jeg kjører mye ja:P), etter litt snakking og tok med en sånn livs forsikring av noe slag så gikk det ned til 38 000 på meg. hadde fått 9000 med delkasko sa dem. hadde vell 35% bonus da jeg spurte. det jeg spurte på da var en E36 M3 3.0L På 325'n fikk jeg 25 000 på if med 40% bonus, og 31 000 på gjensidige full kasko. har ikke ringt noen andre steder enda.
helgeb Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 jeg betaler 8400kr i if med full kasko på min e30m3 med 75% bonus sjekk terra forsikring tror di er rimelige siden du er så ung men du må nok regne med høye summer pga. din alder
Oddey Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 jeg betaler 8400kr i if med full kasko på min e30m3 med 75% bonussjekk terra forsikring tror di er rimelige siden du er så ung men du må nok regne med høye summer pga. din alder Høres ut som du har en grei pris ihvertfall, hvor lang kjørelengde har du da?
MariusW Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 Jeg har nylig forsikret min '99 318i E46 hos gjensidige. Jeg sjekket hos IF, gjensidige og spare bank 1. Hos alle var det 4000 i egenandel, 16000 i kjørelendgde med ABS/antispinn osvosv. ingen leiebil Jeg er 19 år gammel og har _NULL_ bonus opparbeidet. starter vell på 20% som alle andre? Gjensidige: 17000 kr full kasko Sparebank 1: 24 000 full kasko If forsikringer: 36 000 full kasko. Ingen tvil om at jeg måtte ta gjensidige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå