Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heiergården Autoservice i rakkested annbefaler jeg alle i østfold om og STYRE langt unna. Dette er det desidert værste verkstedet jeg noen sinne har vært borti, hva alt anngår. Min erfaring er i allefall langt under lavmål. så bimmers brukere, dere er nå advart.

Moderatoredit (Fredrik): Det må ha vært for varmt tidligere i dag, men denne tråden velger jeg nå å stenge inntill trådstarter evt. fremlegger en bedre begrunnelse for hvorfor vi bør styre unna det aktuelle verkstedet. Hvis noen mot formodning er uenige i denne avgjørelsen kan man som vanlig skrive en PM til undertegnede.

Skrevet

Trist å høre at du har vært uheldig, Conan.:(

Egentlig skulle jeg ønske flere gikk ut og delte sine mer ekstreme erfaringer med tjenestetilbydere som ikke holder mål - selvfølgelig helst sammen med en detaljert og balansert beskrivelse av hvilke feil og mangler som arbeidet/tjenesten var preget av.

Imidlertid ser vi egentlig veldig lite av dette; forumeiere er gjerne bekymret for å bli saksøkt av firmaer som mener seg urettferdig uthengt, mens uheldige kunder er redde for å bli svartelistet av verksteder.

Og finnes sikkert mange andre grunner.

Fordelen med at dette skjer få ganger, er at man lettere unngår urettferdige hevnaksjoner der misfornøyde kunder henger ut firmaer. Ulempen er at andre mulige kunder ikke blir advart om virkelig tvilsomme bedrifter, slik at det går lengre tid før de dårlige aktørene i bransjen forsvinner.

Men hva er egentlig verst - at det blir advart mot for mange eller for få navngitte verksteder. :?

Skrevet

Kan vel ikke være farlig å navngi verksteder, du skal helt sikkert ikke dit igjen etterpå så om man blir svartelistet så har det vel liten betydning :)

Tror ikke noen verksteder klager inn bimmers.no for retten hvis vi skriver inn at vi er misfornøyd med hvordan man er blitt behandlet....

Fritt Norge, Fritt Verksted :)

Skrevet

Det er jo ikke noe poeng å navngi et verksted for dårlig service hvis du ikke kommer med noen grunn! Det kan da ikke være SÅ ille at du ikke kan begrunne det... eller?

Skrevet

synd du var uheldig da conan.. men har hørt rykter om at de ikke gjør go jobb selv se.. har hørt dem ikke setter inn alle deler dem plukker ut for å bytte deler da.. men vil anbefale bawaris auto på sandbakken i sarpsborg.. han er utrolig rask og bilig:)

Skrevet
Apropos å klage på verkstedet:

Klaget på verkstedet - ble erklært uønsket som kunde.

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article603318.ece

Det der var en ganske upresist skrevet artikkel av journalisten. Hun forklarer jo ikke hva problemet er. Det står bare "Det var snakk om at bilen kunne få kjøreforbud og diskusjon om en EU-kontroll kunne tas med det samme." - uten noe videre utgreiing.

Og "- Hun skjønte ikke forskjellen på service og EU-kontroll."

Jeg skjønner lite, bortsett fra at den bilen måtte ha vært i ekstremt dårlig stand.

Skrevet

Var noe forvirrende skrevet ja, men forsto nok til å skjønne at begge parter er noen idioter. Men "holder" mest med verkstedet. Er mange som ikke vet forskjell på service og PKK. Har fått inn folk som spør om hvorfor vi ikke skifter olje. De betaler tross alt 500 kr for det :roll:

Skrevet
Det der var en ganske upresist skrevet artikkel av journalisten. Hun forklarer jo ikke hva problemet er. Det står bare "Det var snakk om at bilen kunne få kjøreforbud og diskusjon om en EU-kontroll kunne tas med det samme." - uten noe videre utgreiing.

Fint at det var andre enn jeg som la merke til at dette var nok en rimelig upresis avisartikkel. :)

Etter min mening, er vel det å erklære enkeltkunder uønsket (med mindre de har forsøkt å stjele, eller å svindle bedriften), noe en stor og seriøs norsk kjede vanligvis ikke gjør, og det spørs om ikke Snap Drive gjør lurt i å la denne kundebehandleren få litt avveksling fra kundebehandlingen en tid framover.

På den annen side synes jeg det er utrolig hvordan enkelte ser ut til å holde ut i kundebehandlerstillinger. Det kan ikke være lett - både med tanke på et enormt behov for å drive opplærende virksomhet overfor kundene (f.eks. å få noen til å forstå at en 5 år gammel Avensis med 65000 på telleren virkelig trenger nye bremseskiver ), eller med tanke på det faktum at enkelte kunder er en god del mer krevende enn andre.

Jeg kjenner til folk som driver i flere bransjer som når de skal trekke fram det verste ved jobben, nevner dem som egentlig ikke vet noe om emnet, men som likevel møter opp i butikken i den tro at de ansatte ikke kan eller vet noe, og at de som kunder har som oppgave å undervise dem i emnet fra grunnen av. Denne kundegruppen legger beslag på utrolig mye tid - og interessant nok hører de fleste til samme yrkesgruppe.

Det ser forøvrig ut til å være en stor utfordring å få mange til å skjønne at selv om en bil har vært "på service" (les: oljeskift) så kan den ha betydelig slark i hjuloppheng som gjør at den ikke er forsvarlig å kjøre med. Dette betyr imidlertid ikke at verksteder aldri gjør feil, og at de alltid gjør det arbeidet de skal gjøre og gjør det riktig - men det er en litt annen debatt.

I tilfellet i avisartikkelen, ser det ut til å være snakk om en krevende kunde, og en kundebehandler med en dårlig dag. Det er lett å ha sympati med den næringsdrivende, men den største forventningen om å opptre voksent og ansvarlig hviler tilslutt på den profesjonelle aktøren...

Skrevet

Jeg jobber selv i butikk...

Jer er streng, og veldig ærlig, noe 99% av alle kunder setter pris på, mest fordi jeg er ærlig, men også fordi at selv om jeg er streng, kan jeg lett finne løsninger som passer for kunden min, i samsvar med at nødvendige "krav" fra produsenten sin side, blir oveholdt..

Jeg er heller ikke redd for å si ifra, om ting jeg mener er helt feil, om en kunde prøver å belære meg.. Sjefen min er Malermester, men selv om han er malermester betyr ikke det at han er 100% oppdatert på produkter han skal bruke.. Jeg legger meg sjelden i diskusjon med en Malermester om hvilken fremgangsmetode eller verktøy han skal bruke, men jeg er ikke redd for å gå i diskusjoner med dem om andre løsninger på ett problem (les: jobb) enn hva de har vært vant med før...

Å tørre å være ærlig, direkte, og rett ut blir i mange tilfeller ikke negativt tatt Desverre tar noen dette negativt, da ofte de som tror de vet alt om alt, og slike folk er det umulig å gjøre blid uansett, og da pleier jeg å avslutte samtalen med at (det er greit du gjør det på din måte, men jeg har sagt hvordan det skal gjøres riktig. Jeg vet uansett ikke hva du gjør hjemme, men i tilfeller der dette blir ett problem, så er det du som har tatt valgene. IKKE jeg"... Og da pleier jeg å få viljen min likevel...

God kundebehandling er ikke alltid: "ja selvfølgelig har du rett, vi må nok gjøre som du sier"..

Tvert i mot er det flere og flere som vaser rundt uten kunnskap om faget de holder på med, og det er DISSE "jatterne" som som ødelegger butikker... De som har kunnskapen om faget tørr ta de diskusjonene som måtte komme..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...