Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jo så jo ganske enkelt ut.. men alt me airbag e ikke eg så ja...

kordan e det.. må ha koblet strømmen av batterie lenge før man bynner fikkle med airbagen?

Skrevet

Nei du treng ikke koble fra batteriet, tror det bare e å dra ut kontakten å så skru ut airbagen.. lenge siden jeg gjorde det nå, men jeg tror det var slik :)

Skrevet
Nei du treng ikke koble fra batteriet, tror det bare e å dra ut kontakten å så skru ut airbagen.. lenge siden jeg gjorde det nå, men jeg tror det var slik :)

Det lureste er nok uansett å ta strømmen, kjipt hvis airbagen løser seg ut, kan få en blåveis da ja, i tilegg er det nok ikke billig å fikse.

Skrevet
Det lureste er nok uansett å ta strømmen, kjipt hvis airbagen løser seg ut, kan få en blåveis da ja, i tilegg er det nok ikke billig å fikse.

Det er derfør eg e meget skeptisk til slike ting å fikkle med.. Får se.. ska nu høre ka bmw ska ha før arbeide, vist eg demontere alt unntatt airbagen..

kor e følern til airbagen? Tru om det ikke e mulig å stikke neven bak airbagen fra undersiden før å hekte av og hekte på den nye vaiern?...

Skrevet

Vet ikke hvor følerne til airbagen sitter i E39, men den føler ihvertfall på G-krefterne bilen blir utsatt for. For at denne skal registrere en kollisjon må det en ganske kraftig bevegelse til i bilen. Denne bevegelsen klarer ikke en uheldig skruer å lage da føleren sitter boltet godt fast i bilens karosseri.

Likevel syns jeg du burde koble fra batteriet og vente noen minutter for å være på den sikre siden, da dette er en ganske enkel affære og billig forsikring for at du ikke skal smelle av airbagen.

Et besøk hos forhandler for å bytte en slik vaier kan bli kostbart, så anbefaler å gjøre dette selv. Sålenge du kobler fra batteriet skal det ikke kunne skje noe, det verste som kan skje er at du får opp feilmeldinger.

Hvis så er tilfelle er det bare å stikke innom forhandleren en dag og få de nullstilt, tror ikke det skal koste mange kronene.

Skrevet

du må koble av batteriet, skal egentlig ikke rote med dette selv, har gjort det på en E46, men det tryggeste er og koble av batteriet og vente noen minutter

Skrevet

Du MÅ ikke koble fa batteriet, får du kan trekke ut kontakten som går inn på airbagen, å vente i stedefor å koble fra batteriet så slipper du å gå rundt hele bilen å skru:)

Skiftet hele døra på en i går å da dro jeg bare ut pluggen å venta :)

Skrevet

jeg å vet at det går ann, men på verksteder tar de av polen venter ca 20 minutter, men det holder med 2 3 minutter, problemet kan oppstå da du stikker i pluggen igjen, å få en airbag i trynet er ikke kult, kommer i en sinnsyk hastighet, å om man man har max uflaks så skjer dette mens man roter med det

men jeg driter i det for det ikke min bil, å jeg er heller verdensmester som sitter på alle svar, selv om jeg er utdanna bilmekanikker

Skrevet

Jeg koblet vekk batteriet og ventet noen minutter, det gikk helt fint.

Kontrollenheten til airbagene til E39 er i midtkonsollen, rett under armlenet.

Bare ikke bruk multimeteret på airbagen. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...