Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle skifte olje å filter på bilen, muligens kjølevæske å termostat, noe mer som kan være lurt å sjekke på E39 523 før jeg reiser og hvilken termostat å kjølevæske skal jeg ha på bilen? er M52B25 alublokk med andre ord

Skrevet

sjekk gs for termostat.

mest sansynlig vanlig blå kjølevæske, men det ser du når du tapper

bremsevæske kan jo også være greit å kontrollsjekke:)

Skrevet
sjekk gs for termostat.

mest sansynlig vanlig blå kjølevæske, men det ser du når du tapper

bremsevæske kan jo også være greit å kontrollsjekke:)

Ser det står 92 grader på den hos GS, er det da orginalt, det jeg bør ha? synes det var høy temp jeg.

Bilen har ca 120 000km på spedoen, å har fulgt alle servicer, noen som vet hvilken service den hadde sist da?

Skrevet

du hadde nå hvertfall en storservice på 100k går jeg ut ifra. kjenner ikke intervalene.

om det er 92 som står er det mest sansynlig riktig:)

Skrevet

Sjekk at du har med låsekoppen med deg hvis du har låsebolter, og sjekk at det er luft i reservehjulet og at det er korrekt lufttrykk i dekkene. Kan jo også sjekke at bilen ladder sikkelig.....

Skrevet
Sjekk at du har med låsekoppen med deg hvis du har låsebolter, og sjekk at det er luft i reservehjulet og at det er korrekt lufttrykk i dekkene. Kan jo også sjekke at bilen ladder sikkelig.....

Har ikke det, lufttrykk er bra, ser ut som at kjølevæsken var skiftet i 2007 og den holdt da -37 tror jeg, noe vits i å skifte den? tempen står konstant rett opp, vannpumpe ble også skiftet i 2007 + remmer.

Skal være i ganske god teknisk stand, alle bremser + bremsevæske ble vel også skiftet i fjor, de sa til meg der hvor jeg kjøpte bilen at det var en eldre herre som til og med gnikket litt skitt vekk fra bilen da de tok den i innbytte, så jeg tror den er tatt godt vare på ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...