Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestillte meg en komplett klutsj, ei hardyskive, og noen slanger til innsuget på min E46 fra koed. Når jeg fikk delene snakket jeg med et verksted som skulle hjelpe meg å sette det på. Fikk time torsdag 24. og de sa at det kom til å ta ca en dag å fikse den.

Når jeg kom ut på slutten av dagen på torsdag, så hadde de fortsatt ikke begynt på bilen, og jeg ble litt irritert, og ba om at de hvertfall fikk den ferdig før helga.

Gikk ut igjen fredag ettermiddag, og såg at de hadde flyttet på bilen, og den sto parkert utenfor verkstedet. Gikk fornøyd inn med visakortet i handa klar til å betale, og kjøre en fin tur. Men når jeg spør om bilen er ferdig, så sier fyren bak disken at bilen ikke er ferdi, og ikke er kjørbar. Klutsjen funker ikke, fordi mekanikeren ikke fant noen monteringsanvisning, så han bare satt på klutsjen, og satt ihop igjen bilen. Når de fant ut at den ikke virka, så hadde de visst funnet monteringsanvisningen nedi samme ekse som alle delene fra koed ankom i, altså samme eske som klutsjen hadde ligget i.

Er det så vanskelig å bytte klutsj på en 320i at en mekaniker ikke skal klare det?

Fyren bak disken mente at jeg hadde åpna pakken med klutsjen i, og tatt ut monteringsanvisningen, og derfor fant ikke di den. Og mente dette kunne bli dyrt for meg, ettersom at de må gjør alt 2 ganger.. Men det skal jaggu snø mye i natt hvis jeg skal betale for at verkstedet gjør feil!

Ufattelig irriterende. Så nå er jeg uten bil fra torsdag, til HVERTFALL mandag. Han kunne ikke love når den ble ferdi. Men jeg hadde planer om å reise på biltur i neste uke, men det er det jo ikke sikkert blir noe av nå:(

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

What.??????? Skulle tro du har levert bilen på ett juleverksted og ikke ett bilverksted.!! For det første hvis de ikke har kompetanse til å skifte en clutch så burde de finne på noe annet å drive med. For det andre så skulle jo han aldri ha montert den hvis han ikke hadde peiling på hvordan det gjøres. Og du skal hvertfall ikke belastes for mekanikerens inkompetanse. Og hvis du fikk beskjed på forhånd for hvor mange timer du skulle betale for (halv dag) så er det en muntlig kontrakt/avtale.!!!

Skrevet

ja, var ute og såg på bilen idag, og de slangene på innsuget som skulle skiftes (og som han sa i går at di HADDE skifta) var like morkne å jævlige som når jeg leverte fra meg bilen på torsdag. Så di har med andre ord bare gjort bilen min ubrukelig og tatt helg. Verste er vel at han som gjor det kjører BMW sjøl....

Skrevet

Sa de noe om at de måtte ha monterings anvisning da du leverte den da?

Dette høres jo ut som et verksted borti gata her jeg bor...

Du skal jo ikke betale for at de gjør dette 2 ganger, det er jo de som skal ta kontakt med deg hvis det er noe utenom det vanlige....

De SKAL i så fall ikke sette inn den gamle og sette bilen ut uten å ringe å informere deg om at de ikke fikk jobben til....

Sjekk med biltilsynet om dette er et godkjent verksted!

Når bilen er ferdig, få nøklene ha akkurat i penger å få en kvittering på at du har levert pengene.

Du har jo som Deep Dish sier en muntlig avtale!

Skrevet

Ja jeg nekter å betale mer enn avtalt. De sa ingenting om at de måtte ha monteringsanvisning, og de HAR såtte i den nye clutchen! Men når de hadde såtte bilen ihop igjen og skulle på prøvetur, så var pedalen steinhard. 0 funksjon. Bilen var jo faktisk kjørbar med den gamle clutchen.. men var begynt å bli dårlig, og siden jeg måtte bytte hardyskive likevel, så tok jeg clutshen samtidig, nettopp for å slippe å ta ned så mye under der 2 ganger..

Skrevet

Å verksteder kan jo virkelig være vridne når de slår den siden til.... men du har jo all rett på din side, så de kan jo ikke komme noen som helst vei med det der..

De burde jo kunne det der.. han kjører vel ikke E46 også da? :)

De prøvde seg mot meg også, skulle skifte hjullager, da de skiftet det, ødela de abs sensoren, den kostet like mye som de skulle ha for å skifte hjullageret, så da fikk jeg nøkkelen å sa ADJØ, de prøvde å sende regning, men jeg skrev et brev tilbake å siden har det vært musestille...

:):)

Kunden har alltid rett!

Skrevet

Og jeg har faktisk en litt syk historie! For jeg satt bilen ut på verkstedet onsdag kveld. Og klokka 2 natt til torsdag måtte jeg ut til bilen og hente noe jeg hadde glemt. Og der møter jeg en av mekanikerene på det verkstedet står der midt på svarte natta, tilsynelatende påvirka av alkohol, med hode nedi et motorrom på en bil.. Jeg var også rimelig full, og taxameteret gikk, så jeg fikk ikke snakka så mye med han:P

Burde kanskje ringt ei bjelle hos meg da...

Skrevet

Ja akkurat ja, kanskje han får det bedre til på natterstid da :)

Huff det der hørtes ikke bra ut...

Du får si ifra hvordan det gikk da :)

Lykke til!

Skrevet
Kunden har alltid rett!

Det var før det. Nå har kunden alltid feil :P

Du sier ikke det...... blir gal av de versteds folka....

Jeg hadde i så fall feil sa Nordic Motor.... de hadde bilen min inne å plana toppen, samtidig ga jeg beskjed om at de måtte sjekke viskosekoblingen, så når jeg hentet bilen funka den fint den... i noen uker i vinter.... siden jeg ikke hadde skikkelige vinter dekk fikk bilen stå... da jeg skulle kjøre med mine nye piggdekk, ble plutelig bilen varm igjen å PANG, der gikk toppen PÅ nytt..... da sa de at de hadde sjekket viskosekoblingen noe de alltid gjorde... men da vi så på den sa de at den mest sannsylig var gåen for det var ingen motstand i den.... men de HADDE sjekket den... var samme som sto på... å den var dårlig... neida.... masse at og fram.. å ta advokat er jo ikke billig så de slipper billig unna det meste alle versteder...

Så siden jeg driver med import, bestilte jeg meg ny motor fra Tyskland å den var billigere en å kjøpe ny topp.... motor med Garanti... å NY viskosekobling... å nå er Bimmern en drøm igjen.....

:)

Skrevet
Yes takktakk, tenker jeg møter opp tidlig på mandag for å sparke de igang..

MANDAG må vel være en dårlig dag å sparke de der karene i gang :)

Skrevet

IKKE betal idiotene før alt er i orden.

Men si gjerne at de skal fortsette til de er ferdige. Så når du har nøklene i handa, betal det du egentlig skulle betale, og be dem møte deg i retten hvis det skulle være noe mer. De har ikke krav på mer penger når de selv gjør feil.

Jeg har vært i en lignende knipe, og til slutt ønsket jeg bare at hele jævla verkstedet skulle brenne til grunnen. Eieren skulle vært sendt ut av landet..

Det værste er når de holder på med ting som gjør at bilen ikke er mulig å kjøre i mellomtida. Da er man nødt til å godta idiotiske unskyldninger, og forlenget verkstedtid.

Skrevet
Fyren bak disken mente at jeg hadde åpna pakken med klutsjen i, og tatt ut monteringsanvisningen, og derfor fant ikke di den. Og mente dette kunne bli dyrt for meg, ettersom at de må gjør alt 2 ganger.. Men det skal jaggu snø mye i natt hvis jeg skal betale for at verkstedet gjør feil!
¨

Utrolig hva man skal høre - dette virker nesten som om en useriøs gateselger som prøver å lure mer lommepenger ut av en tolvåring. Knapt hva man forventer fra en autorisert(?) bilverksted. :roll:

Forhåndspriser er bindende for dem som står bak, og å beskylde deg for å ha rotet i innholdet i forsendelsen høres ut som et ganske desperat forsøk på å sno seg unna, og jeg går ut i fra at de enten kan legge fram meget overbevisende dokumentasjon på at dette er din feil, eller så bør de legge seg svært flate og beklage både beskyldningene og forsinkelsen på reparasjonene.

Temmelig sjelden å høre verksteder som bruker det at de ikke finner monteringsanvisningen som unnskyldning for at bilen ikke blir ferdig, i grunnen. :shock:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...