Lars Skrevet Juli 28, 2008 Forfatter Skrevet Juli 28, 2008 Ja, det er faktisk dette som har skjedd.. eller, ikke sikker, men det var noe med den justeringa som de ikke var klar over.. og dette med å låne sentreringsverktøy av BMW, er sikkert bare for å vere sikker på at alt blir gjort skikkelig denne gangen, slik at de slipper å ta ned igjen alt en 3. gang:P
Morty999 Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 når jeg tenker meg om så har jeg også vært med på nettopp dette på e46.. og det sitter en låseplate i midten av trykkplata som holder denne i "åpnen" stilling.. så skal alt monteres og så skal den låseplata vris rundt for å løsne ut, og da justerer den seg. har dem tatt ut denne FØR montering så må hele skiten justeres opp på nytt.. en kompis måtte ta av en clutch som dette var gjort på. han måtte bygge om denne plata å skru den på igjen før han tok av trykkplata.. så det kan være litt knot på disse bilene når jeg tenker meg om..
Lars Skrevet Juli 29, 2008 Forfatter Skrevet Juli 29, 2008 jah.. hentet bilen i dag.. Men når jeg kom ut på verkstedet hadde de glemt å skifte innsugsbelgen min, så der sto 3 mann på overtid med hode nedi motorrommet mitt i 1,5 tima å klaga over at det var trangt.. greitnok.. kunne vente noen minutt til tenkte jeg.. bilen var ferdig, og ene mekanikeren kom tilbake fra prøveturen med den, bilen sto og gikk, jeg satt meg inn og trykte inn clutchen.. første jeg merka var at pedalen må 50% inn før det i d hele tatt blir MOTSTAND i den.. Jeg hopper ut av bilen igjen og hukker tak i mekanikeren og spør om den skal være slik.. God spørsmål sier han, og sier det sikkert er noen innstillinger som kan gjøres på pedalen, og at jeg får komme tilbake i mårra.. stemmer dette?.. Som sagt sto bilen med motoren i gang når jeg henta den.. Men når jeg kom hjem, og skulle prøve å starte motoren, så hørtes det ut som jeg starta en gammel dieselmotor! Fytti helvete for et bråk, og det høres ut som at det er så vidt den starter.. Jeg er så forbanna nå at jeg veit faen ikke hva jeg skal si.. Må ut på verkstedet igjen i mårra tidlig:( Regner med det er starteren min som er noe gale med? Høres ut som den hopper over noen tannhjul ellerno.. er det vanskelig å komme til starteren? Må de ned med heile skitet igjen?
Lars Skrevet Juli 29, 2008 Forfatter Skrevet Juli 29, 2008 Greit.. nå har bilen fått en liten innvendig vask, og jeg har roa meg 2 hakk siden ista.. For meg virker det som at starteren rett og slett ikke står skikkelig, og derfor hopper over noen tannhjul eller noe.. Noen som har peiling på hvor lang tid det vil ta for dette (dritt)verkstedet å få ordna dette, + justere Clutchpedalen min slik at den ikke bare henger der som et slakt?.. Har utrolig lyst å ha bilen tilbake på veien i toppstand i morgen.. Har ikke så lenge igjen av ferien min, og vil helst slippe å irritere meg over dette mer..
tmice Skrevet Juli 29, 2008 Skrevet Juli 29, 2008 hmmmmmm.... høres jo ut som et sirkus det her, ikke et verksted... De burde da klart å fikse clutchen på bilen...hmmmmm... skjønner mindre å mindre. De har vel bare skrudd på mandager på bilen din :)
Mons1 Skrevet Juli 29, 2008 Skrevet Juli 29, 2008 Hvor mange ganger har de nå prøvd å skifte/fikse cluchen? I hht noen lover så får de 3forsøk og deretter har du krav på at andre gjør jobben på verkstedets regning. Hvis de ikke hadde sentreringsvberktøyet i første forsøket, hvordan fikk de på gearkassen? Justering på pedalen!? Hadde en sagt det til meg, så hadde jeg bedd han om å lever inn oppsigelsen sin på sekundet da han tydelig ikke har noe som helst snøring. Justering på pedaler var på mekaniske clucher og BMW har ikka hatt mekanisk cluch på 40år. Det som nok kan være årsaken er at de har rotet til med låseringen. Hvis de aldri har skiftet cluch på en E46, E34, E39 osv osv osv, så burde de ikke ta den jobben. Og skrev ikke du at monteringsanvisningen faktisk lå i esken sammen med cluchen og at de fant den etterpå? De får gjøre et valg nå; - Fikse bilen - La BMW fikse bilen på deres regning Hvis du fikk problemer med innslaget på startmotoren, så har de vel også i samme knøvlingen ødelagt noen tenner på svinghjulet eller drevet på startmotoren. De er daretruende nær konkurs etter at alle regningene er fikset opp hos BMW. Nå får de fikse ellers blir det dyrt for dem! Greit.. nå har bilen fått en liten innvendig vask, og jeg har roa meg 2 hakk siden ista.. For meg virker det som at starteren rett og slett ikke står skikkelig, og derfor hopper over noen tannhjul eller noe.. Noen som har peiling på hvor lang tid det vil ta for dette (dritt)verkstedet å få ordna dette, + justere Clutchpedalen min slik at den ikke bare henger der som et slakt?.. Har utrolig lyst å ha bilen tilbake på veien i toppstand i morgen.. Har ikke så lenge igjen av ferien min, og vil helst slippe å irritere meg over dette mer..
Lars Skrevet Juli 29, 2008 Forfatter Skrevet Juli 29, 2008 Mons1: Ok, så du mener at justere pedalen er bullshit? De må altså ned igjen med hele greia, og gjør det skikkelig igjen for å få pedalen til å fungere som den skal? Om dette er tilfelle så blir jeg bare utrolig lei meg, og ufattelig sint på verkstedet. Dette blir da 3 gangen de prøver..
Lars Skrevet Juli 29, 2008 Forfatter Skrevet Juli 29, 2008 Når pedalen må halveis inn før det blir motstand.. kan det da være de må lufte systemet? eller er det en mekanisk feil med sjølve clutchen?
Morty999 Skrevet Juli 29, 2008 Skrevet Juli 29, 2008 tipper dem må justere opp trykkplata igjen. siden de har rota første gang så må kanskje det justeres siden du har hatt den ute og IKKE montert den låseplata som jeg snakka om i forrie innlegget.. og da hvis trykkplata er justert feil på disse så må den helt ut og starte på nytt IGJEN.. dritt jobb men sånn er det nå.. ellers så er det hydraulikk systemet.. men det er sjelden siden den funker hallveis...
Lars Skrevet Juli 29, 2008 Forfatter Skrevet Juli 29, 2008 Okei, takk for svaret Morty999! Da må de gjør heile skitet på nytt.. hurra..
Morty999 Skrevet Juli 29, 2008 Skrevet Juli 29, 2008 har vært med på dette en gang selv.. men da funket det errpå da hehe.. den funket også før.. på¨disse bilene så er det teoretisk "engangstrykkplate" om du skjønner.. men vi laga litt ting for å løse ut trykkplata og fr å få den dit den skal.. og det funka like bra etterpå..
Lars Skrevet Juli 29, 2008 Forfatter Skrevet Juli 29, 2008 ja, skjønner, men tror ikke verkstedet gjør det... kan ikke fatte og begripe hvordan de kunne la meg kjøre hjem i bilen i dag uten å fortelle meg noe om at pedalen var fucked, og at starteren lagde noe jævli lyd.. Virker som at de mente bilen var i orden.. Lureri..
kanari87 Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 Hei bumper tråden din litt jeg, Har nettop bytta clutch på bilen min, og den er helt hard, så hva er trikset med den trykk plata? når jeg hadde montert trykk plata og skrudd den fast, tok jeg bare den låse ringen av, siden den var helt løs. Tok av trykk plata en gang til men det var for og sentrere lammelplata ordentlig men da satte jeg på den låse ringen igjen.
Lars Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Skrevet Juli 30, 2008 Har nå satt bilen ut igjen på verkstedet.. Faenmeg nervøs hver gang jeg lar den stå igjen der.. De mener fortsatt at det skal gå an å justere pedalen sånn at den ikke er så slakk.. og påsto også at det SKAL vere LITT slakk i pedalen sånn at den nye clutchen har noe å "slite seg ut på".. wtf?
Morty999 Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 Hei bumper tråden din litt jeg, Har nettop bytta clutch på bilen min, og den er helt hard, så hva er trikset med den trykk plata? når jeg hadde montert trykk plata og skrudd den fast, tok jeg bare den låse ringen av, siden den var helt løs. Tok av trykk plata en gang til men det var for og sentrere lammelplata ordentlig men da satte jeg på den låse ringen igjen. du tok av trykkplata.. DET er prbolemet.. den låseplata du snakka om skal stå der HELE tiden du du IKKE skal av med trykkplata igjen. sentreringsverktøyet må stå innimellom den låseplata og motorn. du har gjort samme feilen som disse hadde gjort første gang her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå