harryy Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Har tenkt litt på dette med BSW... Ser koed selger H/K forsterkere til litt over 1500kr, holder det da og bare kjøpe et BSW Stage 1 for H/K anlegg? Vil jo bli så plug and play som man kan få det omtrent.
BMW 2002 Fredrik Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Er visst et helt annet ledningsnett på HK systemet. Så det kan bli ganske omfattende!
harryy Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Ok, trodde at bortsettfra en knapp framme og en ekstra forsterker + subber at det var et identisk nett...
BMW 2002 Fredrik Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Delefilteret ligger innebygd i forsterkeren, så det er egentlig her hele problemet ligger. Nå vet ikke jeg hvilket oppsett som er levert orginalt i din da.
harryy Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 10 høytalere, 3 i hver dør framme, 1 i hver bak og to i hattehyllen... Om du ser bort ifra ekstra basser og en bryter så er det vel slikt et HK anlegg er bygget opp... Kan være samme ledningsnett kansje
BMW 2002 Fredrik Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Anbefaler deg uansett å ta en mail til bavarian soundwerks! De har enormt mye peiling på dette.
harryy Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Sant det. Men vurderer også å bytte spiller, da kan det nesten være like greit å sette inn en annen forsterker...
Oslo Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Du får adaptere til bilen slik du ikke trenger kutte noe jo...men til de med vanligt anlegg i E46 må bare kommentere litt på "den trasige lyden" av original høyttalerne. Med original radio, uten forsterker, da lyder det virkelig trist i E46, men sleng en Blaupunkt PnP forsterker på og du vil glise.....original høyttalerne er faktisk veldig gode de.
harryy Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Har tenkt litt på dette med PnP forsterker. Men hvordan har det seg å forsterke signalet som går til den orginale forsterkeren? Blir ikke den bare å kutte da eller? For om du kobler en PnP på det oppsettet som er i min bil blir det vel: Spiller -> PnP Forsterker -> Orginal spiller m/ delefilt i bagasjerom -> Høytalere. Om den orginale forsterkeren ikke er noe serlig blir det vel bare dritt da.
larserso Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Har tenkt litt på dette med PnP forsterker.Men hvordan har det seg å forsterke signalet som går til den orginale forsterkeren? Blir ikke den bare å kutte da eller? For om du kobler en PnP på det oppsettet som er i min bil blir det vel: Spiller -> PnP Forsterker -> Orginal spiller m/ delefilt i bagasjerom -> Høytalere. Om den orginale forsterkeren ikke er noe serlig blir det vel bare dritt da. Original spiller med delefilter i bagasjerom? Antar det er forsterker du mener? Er vel spiller -> org forsterker -> PnP -> høytelere som er rekken. Den veien du sier vil jeg tro får begrenset betydning for lyden ja.
harryy Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Mente orginal forsterker m/ delefilter ja Men da må den jo forsterke alle signalene da, dvs: midbass x 2, mellomtone x 2 og diskant x 2 forran, og midbass x 2 og mellomtone x 2 bak. Er vel gjerne slik de er koblet rett ut fra forsterkeren bak. Vil tro at på E46 så kobler man til PnP forsterkeren bak spilleren, og det blir uansett hvordan man ser på det i mellom spilleren og den orginale forsterkeren.
larserso Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Ok, da misforstod jeg i en annen tråd her om tilsvarende emne. Men, som du sier det blir kanskje komplisert og lite plug'n'play å ha forsterkeren etter den originale forsterkeren. Da må jeg si at jeg lurer litt på hvor stor effekt det kan ha om signalene fra Blaupunkt PnP må gjennom originalforsterkeren etterpå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå