Gå til innhold

Høytalere E46


Anbefalte innlegg

Du får adaptere til bilen slik du ikke trenger kutte noe jo...men til de med vanligt anlegg i E46 må bare kommentere litt på "den trasige lyden" av original høyttalerne.

Med original radio, uten forsterker, da lyder det virkelig trist i E46, men sleng en Blaupunkt PnP forsterker på og du vil glise.....original høyttalerne er faktisk veldig gode de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har tenkt litt på dette med PnP forsterker.

Men hvordan har det seg å forsterke signalet som går til den orginale forsterkeren? Blir ikke den bare å kutte da eller?

For om du kobler en PnP på det oppsettet som er i min bil blir det vel: Spiller -> PnP Forsterker -> Orginal spiller m/ delefilt i bagasjerom -> Høytalere.

Om den orginale forsterkeren ikke er noe serlig blir det vel bare dritt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på dette med PnP forsterker.

Men hvordan har det seg å forsterke signalet som går til den orginale forsterkeren? Blir ikke den bare å kutte da eller?

For om du kobler en PnP på det oppsettet som er i min bil blir det vel: Spiller -> PnP Forsterker -> Orginal spiller m/ delefilt i bagasjerom -> Høytalere.

Om den orginale forsterkeren ikke er noe serlig blir det vel bare dritt da.

Original spiller med delefilter i bagasjerom? Antar det er forsterker du mener? Er vel spiller -> org forsterker -> PnP -> høytelere som er rekken. Den veien du sier vil jeg tro får begrenset betydning for lyden ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente orginal forsterker m/ delefilter ja :P

Men da må den jo forsterke alle signalene da, dvs: midbass x 2, mellomtone x 2 og diskant x 2 forran, og midbass x 2 og mellomtone x 2 bak.

Er vel gjerne slik de er koblet rett ut fra forsterkeren bak.

Vil tro at på E46 så kobler man til PnP forsterkeren bak spilleren, og det blir uansett hvordan man ser på det i mellom spilleren og den orginale forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da misforstod jeg i en annen tråd her om tilsvarende emne. Men, som du sier det blir kanskje komplisert og lite plug'n'play å ha forsterkeren etter den originale forsterkeren. Da må jeg si at jeg lurer litt på hvor stor effekt det kan ha om signalene fra Blaupunkt PnP må gjennom originalforsterkeren etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...