Gå til innhold

Bimmers.no stand på gatebil?

Cise
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke noe problem.. Om vi MÅ være klubb bestiller jeg X-antall plasser flere også kan det registreres som Øvre Hallingdal Gatebilklubb.. Ett fett det, så lenge vi faktisk står sammen..

enig med deg der teddysen.. så kan vi eventuelt lage et skilt med bimmers.no og sette ved siden av.. og hvis de ikke kan ha det for vi sette opp hvor vi er fra også.. f.eks "Bimmers sørlandet" eller no sånt..

det er jo samma om vi er en klubb eller et forum.. bimmers er jo så og si litt av begge deler.. det er jo en grunn til at vi arangsjere treff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bimmers.no har vært egen "klubb" på lista i påmeldingsskjemaet hos Gatebil flere ganger før, så det er ikke noe problem.

(.. og hva er det som gjør "Øvre Hallingdal Gatebilklubb" til mer klubb enn bimmers? Det er jo ikke som om det finnes noe register for å bli en bilklubb ..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som fikser dette da? sender påmelding til gatebil altså.... hvor mange har interresse for å møte opp med bilene sine da?

kan sende de en mail jeg.. men må vel først få vite hvor mange som ønsker og stille ut bilen sin der da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en klubb når folk samles, tror ikke det er noe problem..

Men som svar på spørsmålet ditt Gunnar om at det ikke finnes noen liste over klubber, evt. om ØHGK er mer klubb enn bimmers...

Sjekket Brønnøysundregistrene i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som svar på spørsmålet ditt Gunnar om at det ikke finnes noen liste over klubber, evt. om ØHGK er mer klubb enn bimmers...

Sjekket Brønnøysundregistrene i det siste?

Organisasjonsnummer hos Brreg gjør ingen forskjell på om man kan kalle seg en bilklubb eller ei i mine øyne, men bimmers har jo også organisasjonsnummer.

Poenget var at det er vanskelig å avgjøre hva som skiller. Jeg anser en samlet gjeng bilentusiaster som en bilklubb dersom man så ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke uenig med deg Gunnar.. Det er absolutt ingenting som kan hindre noen i å være en klubb... Men etter min mening, er det litt mer klubb i brønnøysundregistrene, enn hvis det ikke står der..

Poenget er uansett at det ikke finnes noe problem i å få registrert oss som "klubb" på gatebil.. Så er spøsrmålet igjen om det er noen vits.. Spøs hvilket opplegg gatebil kjører for septembertreffet.. Blir vel løsning 1, som vanlig.. Førstemann til mølla og kaos med hensikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette blir noe av, så er jeg med jeg..

Men som Teddysen skriver, var jo bare tragisk der på Julitreffet, biler sto kasta hulter til bulter, og folk som hadde reservert måtte prøve og finne plass selv, som ikke var like lett, for og si det sånn..

Var jo bare såvidt jeg kom inn med bilen idet hele tatt, for hu jenta som tok imot bilene hadde fått kjeft for og sende for mange biler inn sa hun, "men la gå da, for deg" :roll:

Klarer dem og organisere bedre/bry seg litt mer til neste treff, så hadde det vært moro med en bimmers stand ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Kunne nå kommet med forslag.. Kunne også sendt en krass mail og forklart de nøyaktig hva jeg mener om den saken der, desverre viser det seg bare gang på gang at andre enn "inside-gjengen" der er NOTHING for dem.. Man blir møtt med "unnskyld meg?" og arroganse så fort man er i snev av å tenke på å klage.. Vi i min klubb tok kontakt med Leif på Go-cart banen og spurte hvor vi skulle stå, Han sa han skulle sjekke det opp, også sprang han.. Tror du vi så han noe mer? Tror du han syntes det var viktig? Tror du han i det hele tatt sendte beskjeden om å få ordnet opp i rotet til noen andre?

Hadde jeg vært med å arrangert det år etter år skulle jeg nok ha sett en løsning på problemet.. Jeg kunne gitt forslag til endringer og løsninger på problemene ifm med utstillingen. Det er bare det at De trenger ikke finne opp kruttet flere ganger etterhverandre! De har prøvd i flere år med forskjellige måter å organisere utstillingen på. I fjor fungerte det. Da var det reserverte plasser til klubber. Året før fungerte det. Da måtte du melde deg på å få tilsendt utstillernummer i posten.

Ett forslag på løsning må være at klubber skal kunne få reservere plass. De får tilsendt antall utstillerpass etter hvor mange plasser de har reservert. Plassene de reserverer må forsvares med bilder og eier av bilene. I tillegg til disse plassene har klubben 3 plasser ekstra om de ønsker det, som ikke trenger å forsvares i tilfelle etternølere. Betaling for plassen skjer ved inngangen, og det at du har med eget pass viser at du har forhåndsbestilt. Du får derfor kjøre rett inn uten problemer. Ved plassmangel for forhåndsreservering må Gatebil A/S gå inn og se om de kan luke ut biler i klubber og evt. tildele en klubb færre plasser. Denne listen over biler som slipper inn bør være klar 1-2 uker før treffet, og sendes ut til klubber, sammen med kart som viser hvor på banen de skal stå. Dette bekrefter at de har fått plass.

Til de som ikke har forhåndsreservert, så er det fortsatt mulig å kjøpe pass i inngangen. For at det ikke skal bli tjuvparkering på klubber sine plasser, forventes det at fra tiden portene åpner for innkjøring, ordner klubben sin egen vakt for parkeringsplassen. Denne vakten har oversikten over hvor mange biler klubben SKAL ha inn og har reservert plass til. De plassene kluben IKKE trenger vil være åpne for de som ikke har reservert plass i en klubb. Dermed vil det være en fordel å reservere plass, det vil være fordel å være klubb, og det vil bli enklere for de som vil satse på utstilling. Gatebil A/S bør ha en oversikt over ca hvor mange biler som er forhåndsreservert, samt vor mange biler det er plass til, slik at de ikke slipper inn for mange biler av de som ikke er forhåndsreservert. Da blir det kaos igjen.. Hvis det er plass til 250 biler, 100 plasser er forhåndsreservert, så vet de at de har plass til å slippe inn 150 biler... Førstemann til mølla "lenge leve!"...

Etter hva ejg kan se da, har du ivaretatt klubbene på best mulig måte, du har ivaretatt utstillerens interesse på beste måte, og resten har førstemann til mølla prinsippet tatt seg av..

Nå hjelper det jo lite å skrive sånne forslag her, men det burde være en tankevekker på hvor lett dette kan gjøres. Det burde kunne løses enkelt..

I år derimot ga de rett og slett bare faen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...