_anders Skrevet Desember 24, 2008 Forfatter Skrevet Desember 24, 2008 Felgene er lånt, og dessverre ikke til salgs
_anders Skrevet Desember 25, 2008 Forfatter Skrevet Desember 25, 2008 Har ikke montert dem slik de skal ennå, men skrua de fast på navet med en bolt, og jekka bærebrua oppunder slik den skal være og da var det klaring ja. Men nå skal jeg bytte senter fra fram til bak og omvendt. Da blir det litt mer innpress bak, og litt mindre fram ( for å få den unna fjærbein fram, så bilen kan senkes!) da blir det jo litt bedre plass bak. Men har tenkt og valse inn kanten rundt om uansett. Håper jeg slipper mer enn det
Torek Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Forstår! Da burde det gå fint uten valsing med mine (8,5x17 ET31 med 205/40). ..og det kommer til å bli j**lig bra når du får lakkert senteret sånn som du har planer om. Tøft prosjekt dette her!
_anders Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Skrevet Desember 30, 2008 Har jo gjort litt igjen da. Sparkla og pussa motorrom, som ble spruta på men slipe grunning idag. Reagerte da såklart med arcanolen som jeg har brukt tidligere!!! Bare og begynne å pusse igjen da. Var bare på noen steder. Har også helsveisa buret, dette er nå lakkert første strøket på. Prøver med hvitt, får se hvordan det tar seg ut i bilen. Sveisa forsterkningsplater på hjulhusa. Har også skåret ut reservehjulbrønnen. Skal skjære til en 3mm aluplate som blir skrudd/poppa fast rundt kanten. Og under denne da, fester for pumper og filter.
_anders Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Skrevet Januar 21, 2009 Lenge siden jeg har oppdatert nå, men har da gjort litt likevel da. Har dreid til dyseholdere for innsug. Dreide til litt ekstra når jeg først stod ved "svarven" Begynte å slå ut hjulnavet bak men måtte gi opp å gjøre det på garasjegulvet. Var bare å demontere hele bakstilling det, og bruke presse. E30 M3 nav, med ekstra boltsirkel (5-112): Nav montert med nye lager, og benytta anledningen til å shine litt. Orka ikke male diffen, dan denne sikkert blir skiftet til en med tyngre utveksling. Og når bakstillingen først var nede må man benytte seg og sveise litt rust! Bota på innerskjermen ferdig, mangler bare ytterskjermdelen. Måtte snitte litt her og litt der for å få rette formen. Hjulbuen på andre siden er et sorgens kapittel. Må sveise inn ny innerskjerm nesten hele veien Helst uten å måtte lakkere ytterskjerm. Surt å kjøpe en e30 for ganske mye penger fordi den skulle være bra, så viser det seg at man får sveise rust for den store gullmedalje!! Bra man har slike deler så man kan supplere med og kose seg med:
Turbo Touring Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Helt rå den bilen din asså Men jeg ser du er en professor når det kommer til og lage plenum Lager du til m20 og?? Mvh
_anders Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Skrevet Januar 22, 2009 Innsug til m20 er fullt mulig det ja
///FredriK.S Skrevet Januar 22, 2009 Skrevet Januar 22, 2009 En liten ting jeg lurer på, hvorfor legger nesten alle turbobyggere en slik "jakke" over turoben? -FredriK
///MoePower Skrevet Januar 22, 2009 Skrevet Januar 22, 2009 En liten ting jeg lurer på, hvorfor legger nesten alle turbobyggere en slik "jakke" over turoben? -FredriK Når turboen snurrer produserer den høy temperatur. For å isolere denne varmen og unngå at turboen varmer opp bl.a luften i motorommet bruker man en slik "jakke" som du kaller den. Ved å minske lufttemperaturen i motorommet bidrar man til kjøligere innsugstemperatur, som igjen bidrar til mindre sjangse for å få tenningsbank. I tillegg beskytter den ting som ligger veldig nært turboen og som ikke tåler varme. Håper ikke jeg har misforstått..
_anders Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 Bruksbilen har tapt seg litt: p.g.a en iskant: Dette skal selfølgelig ordnes igjen til våren
Gjest Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 legg ut bildene fra nattens stunt med sierraen da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå