conan Skrevet Juli 29, 2008 Skrevet Juli 29, 2008 Skulle starte bilen og sa bare klikk i starteren, dytta bilen igang. Har sånn voltmeter i bilen og den ladet over 14v. Etter og ha annkommet jobben stoppen jeg bilen igjen. da jeg skulle hjem viste metert over 12v på batteri men når jeg vrei om tenninga sa det klikk igjen. brukte en booster og driten startet. Merkelig... Kom hjem og tenkte kanskje det er innslaget som er ræva, så byttet starter til en jeg hadde fra preface m20b25. Skulle starte bilen men nei da. KLIKK igjen. Koblet på boosteren igjen og da kinna den. Men vil ikke starte. Den får bensin i fuelrailen, spruter ut av returen og gir gnist. Men pluggene er tørre. Den startet på startgass men ikke uten. Tydeligvis får ikke dysene signaler på og lev til sylindre. Åssen i huleste finner jeg ut av dette. Er helt nada når det kommer til elektro. Og hvorfor klikker det bare i starteren når det er nok strøm på batteriet?? Trenger seriøst hjelp her.
Gjest Skrevet Juli 29, 2008 Skrevet Juli 29, 2008 Har du sjekket den kontakten under innsuget som går til dysebroa. Jeg har vært borti at det har irret og blitt dårlig kontakt der.
conan Skrevet Juli 29, 2008 Forfatter Skrevet Juli 29, 2008 Splittet den kontakten og peisa på med elektro spray. Det så relativt greit ut de pinnene inni der, men rart den ble sånn etter at jeg byttet starter... Oxo var det den pokkers klikken i starteren da...... hvorfor klikker det bare hvis jeg ikke bruker booster og det er strøm på batteriet. skjønner ikke noe lengre jeg nå
janerik171187 Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 batteriet ditt er nok gåent, gir nok ikke nok strøm til å dra rundt starteren, men gir nok til å starte div systemer bare ikke starteren hvis du skjønner hva jeg mener. derfor fungerer dne med booster. bytt batteri du ang motor ikke starter fikk jeg samme problem når jeg skulle bytte bensinpumpe en gang, ville F ikke starte etterpå, fikk bensin inn i rail men ikke ut av reil (dysene) kom ut av returrøret så fungerte tydelighvis, men bensina kom seg ikke inn i sylinderne. endte opp med å måtte bytte hele ledningsnettet til motoren med hjerne og lmm og bensinpumperele. hadde sikkert holdt med hjerne men fikk aldri tak i en hjerne med riktig boschnummer men fikk tak i komplett ledningsnett
conan Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Skrevet Juli 30, 2008 Kan dette være grunnen til at så mye rart har skjedd? hjernen er kaputt evnt og blinlys releet bare lager en bzzzz lyd når jeg blinker og det blinker i check panelet i taket. Byttet relee og dette virket i 1 min så begynte denne oxo og bzzze. Samt at sikringene til forsterkeren smelter og lyser blått når de settes inn. blir heeelt forrvirra jeg av dette.
Hoem Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 hehe, ja. BZZ'er at relet ikke har tilstrekkelig strøm i start så derfor vil det ikke slå over.
conan Skrevet August 1, 2008 Forfatter Skrevet August 1, 2008 FAAN, da har jeg vært og kjøpt nytt batteri etter spesifikasjonene på bilen. Kobla til startkabler fra nye batteriet og til det gamle. Satte meg i bilen og vridde om tenninga. KLIKK sa det.......... Hva faan er det som er galt??? Kan det være pga hjernen dette oxo sammen med at driten ikke vil gi bensin fra dyserailen min??? Gir opp snart her jeg....
Gjest Skrevet August 1, 2008 Skrevet August 1, 2008 Har du sjekket at alle jordingspunkter har god kontakt?
|Ole| Skrevet August 2, 2008 Skrevet August 2, 2008 Har du sjekket at alle jordingspunkter har god kontakt? Samme seie eg, eg hadde dette problemet etter eg bygde turbo i min e30 320...en jordingskabel på bunnpanna var litt laus...smelta sikringer osv...
conan Skrevet August 2, 2008 Forfatter Skrevet August 2, 2008 Alle jordingene virker bra, ikke noe slark og fine kontakt flater. Men pornofaen, klikka det bare i starteren din da? Og hvorfor funker det til tider med booster men ikke et helt nytt extra batteri. Er det noen relee eller no sånt i forbindelse med starteren som er kaputt. Blir mere og mere rådløs her jeg...Er ikke noen som bor her i nærheten som har lyst og prøve og hjelpe meg litt med og finne ut av dette? For jeg er tom for ideer på hva det kan være....
|Ole| Skrevet August 3, 2008 Skrevet August 3, 2008 klikka i starteren da jah... hmm, du har ikkje kopla starteren feil da? hehe
conan Skrevet August 3, 2008 Forfatter Skrevet August 3, 2008 Går jo ikke og koble den feil da, ene store er jo - og den sitter der mellom soleniden og starteren. El er det to tjukke + på sen andre store og en liten som sikkert er styrestrøm.
Morty999 Skrevet August 3, 2008 Skrevet August 3, 2008 er INGEN ledninger som skal ha minus på en starter. en tykk rød som skalgå til + på batteriet og en liten styrestrøm ifra tennings som gir + signal... minus får den igjennom motorblokka
conan Skrevet August 3, 2008 Forfatter Skrevet August 3, 2008 Mente den uisolerte ledninga som sitter der jeg. mellom starter og solenoiden. Du har ikke lyst og komme og hjelpe meg en dag a morten? For jeg skjønner ikke noen ting jeg nå....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå