Cise Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 Noen som har noen formeninger om dette? eventuelt prøvd det?
S.Arnesen Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 har ingen personlige erfaringer. men alle verksteder jeg har hørt med sier at du ikke må finne på å prøve det på noe som helst av motorer. diesel gjør at pakninger og slikt blir morkne...
Cise Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Skrevet Juli 30, 2008 ok.. for en kompis av meg(han kjører s(k)abb) tok det på sin for å få fjernet skitt og sånt inni motoren.. og han sa det at når han tømte den så kom det ut MASSE klumper og sånt.. + at han fikk nesten fjernet tikking i den..
S.Arnesen Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 diesel er ett bra middel for å fjerne dritt og møkk ja. mange her på forumet som har god erfaring med det også, men jeg tar ikke sjangsen på det etter alle advarsler...
Cise Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Skrevet Juli 30, 2008 skal si meg enig der du.. har også hørt at det er fare for at masse kan gå galt og sånn så er veldig skeptisk til detta jeg og.. så tar ikke sjansen jeg heller på det der.. for vel heller bare la det stå til oppi der
S.Arnesen Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 får bare la det stå til oppi der faktisk.. hehe
Cise Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Skrevet Juli 30, 2008 hehe for heller bare få "blåst" ut av den noen ganger da!!
S.Arnesen Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 qmi har en olje rens sak som er temmelig bra. fjerna tikkinga i min gamle m50 motor....
janerik171187 Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 diesel fungerer fint det, tok det på mazda'n jeg hadde for å teste, motoren ble mye friskere og gikk renere, kjørte vell en 20000km etter det før jeg vraket dne uten problemer (motoren gikk fortsatt som en klokke når jeg vrakte den selv med en del herjing ) diselen skal jo ikke ligge inni der no lenge så pakninger etc tar nok ikke skade, ivaffall ikke hvism an følger oppskriften jeg brukte som er: 1: først helle 100% diesel på kald motor (tømme av olja først seff), la gå på tomgang (ikke høyere) i 15min, tøm av "olja" 2: bland 50\50 olje\diesel, la gå på tomgang i 15min, tøm olja 3: ha i ren olje (husk å tømme oljefilteret først) kjør i en 100 til 200 mil 4: hell av all olja, bytt filter og olje. ferdig
Morty999 Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 har også tenkt å ta å helle diesel i motoren min.. den er helt tørr på utsiden. så får se om det begynner å lekke noe da.. på tomgang så skader jo ikke vann engang (nesten) ikke det att jeg vil helle vann i men.. så på tomgang så har rein diesel 0 betydning.. det bare renser og vasker..
Cise Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Skrevet Juli 30, 2008 har også tenkt å ta å helle diesel i motoren min.. den er helt tørr på utsiden. så får se om det begynner å lekke noe da.. på tomgang så skader jo ikke vann engang (nesten) ikke det att jeg vil helle vann i men.. så på tomgang så har rein diesel 0 betydning.. det bare renser og vasker.. ok.. for han kompisen min sa det at han helte på så mye som det skal være med olje, i diesel og starta motoren, lot den stå på tomgang i 10 min, stoppa den og venta ca 1 time.. starta den igjen og lot den svive i 10 min til.. så tømte han den og helte på noe billig biltema olje og kjørte en halvtimes tid.. så helte han på castrol olje.. tikker nesten ikke en dritt nå.. så han ble fornøyd ivertfall de som var på gatebil så den sikkert.. hehe.. var han som greide å lage en stor svart sky med røyk..(girkassa som tok kvelden)hehe
Sir Hofstad Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 Jeg bruker bare diesel. Men kjører max 10 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå