Daniel84 Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 tips noen om hvordan rense min lmm til e34 520 24v..? skal jeg rense trådene ??
benab Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Hmm.... Har mange av disse symptomene selv.. Hadde egentlig tenkt og rense innsuget for og se om det hjalp,. men prøver dette først;) Takk!
djheaven Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Da jeg leste denne tråden, fant jeg ut at dette skla jeg også gjøre. Da bilen min drar elendig på lavt turtall. Men, hvor finner jeg luftmassemålerhuset på en 525TDS 94mod stasjogn? Og, er det skadelig å bruke startgass? Da jeg ikke har CRC liggende.
///stian Skrevet Mars 6, 2009 Skrevet Mars 6, 2009 Noen som kan si meg hvor LMM ligger på min bil? 530D 184hk
a.nilsen Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 Uten at jeg kjenner bilen 530 så sitter den ett sted mellom luftfilteret og turboen. Antagelig ganske nærme luftfilteret.
Mons1 Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 Har du LMM med glødetråd, så ikke forsøk å rense den. Tråden er veldig tynn og sprayer du på med for høyt trykk, så kan tråden ryke. LMM med glødetråd har sin egen rensemetode. Når du stopper motoren, så økes spenningen over tråden slik at den brenner av all skitt som har festet seg til tråden. Tråden er så tynn at skitt vil ha veldig liten innvirkning. Hvis du ser inn på tråden og ser at den fortsatt er laget av metall, så trenger den ikke rensing. Tråden er slik at motstanden i tråden endres ved temperatur. Det går en strøm igjennom tråden som varmer opp tråden. Luften som suges igjennom vil kjøle ned tråden og jo mer nedkjøling, jo mindre strøm går i tråden. Slik beregnes luftmengden. For at verdien skal bli nøyanktig, så er det også en temperaturføler i LMM som måler temperaturen på luften. Nyere LMM har ikke tråd men noen metallplater. Jeg er usikker hvordan disse virker, men de er mer robuste og tåler rensing bedre. Disse metallplatene har ikke slik avbrenning av skitt. RS tips noen om hvordan rense min lmm til e34 520 24v..? skal jeg rense trådene ??
Dr.NoGood Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Har rensa lmm med crc-air sensor clean uten at det hjalp noe særlig, så jeg satte bilen inn til Bavaria for diagnose. De fann ut at lmm var defekt, så nå skal jeg bytte. Noen som har erfaringer med de lmm koed selger? Disse er jo ikke originale, men koster omtrent halvparten av det GS skal ha.
a.nilsen Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Akkurat samme som jeg gjorde og fant ut og tenkte å kjøpe en ny.. Men må disse kodes/programeres mot ECU for at den skal virke som den skal? Eller bare å bytte så tut og kjør?
spruddel Skrevet Mai 30, 2009 Skrevet Mai 30, 2009 Dette høres ut som noe jeg kanskje skal prøve selv
FBreks Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 dette må jeg også prøve på i morgen:) sliter med ujevnt drag jeg også på min 320d 2000mod
lloydsb Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 96 model e36 coupe åssen lm har den? tenkte på om det var glødetråd eller metalplater? eller den selvrensende? kan de \ bør renses på e36?
thoslags Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Hei.. Eg lurer på om noken kan hjelpe meg litt?? Har en 2001 320d 136hk som går greitt, men aksen kunne vore betre.. Men kjernen er det at når eg har kjørt med bilen i ca en time i strekk so kan den pluttselig begynne å dra skikkelig dårlig! Stopper eg og tar ei pause går den normalt igjen etterpå.. Om eg berre køyre vidare tar det ganske lang tid før den går bra igjen.. Dette skjer helst i motbakker.. Bilen ligger og litt høgt i forbruk. 0,63 på langkjøring. Bilen skulle ha vert på service for 9000km siden..Skal inn omgåandes! Kva kan vere feil? Kan det vere Lmm?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå