Gå til innhold

Vask/rens av luftmassemåler e46 320d 136HK

2000Touring
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, alle sammen!

Kjøpte Sprayen fra CRC http://www.crcind.com/csp/web/ProdDisp. ... AUTOMOTIVE

Det første problemet jeg kom borti var å få tak i sprayen, endte med at jeg ringte Panvulk(importøren for CRC-produkter) og fikk de til å sende meg i posten. Boksen koster ca 150kr.

1) plukk av luftmassemålerhuset

2) skru ut de to skruene som fester selve luftmassemåleren(da trenger du hulltorx, tror T20)

3) spray på hele luftmassemåleren med produktet og latt det tørke godt

4) monter sammen

Etter at jeg hadde gjort dette var bilen en helt annen å kjøre. Den drar opp bakker på lave turtall. Dreimomentet er kommet tilbake igjen. Samtidig merker jeg det på akselerasjon også, og på forbruket(det har selvfølgelig gått ned)

Dette er et produkt jeg anbefaler alle som har bil med luftmassemåler - Det virker, og det virker godt! (jeg er ikke kjøpt og betalt av CRC, bare veldig fornøyd med resultatet.)

Har lest at noen på forumet anbefaler å gjøre dette ved hvert luftfilterbytte, og det tror jeg rett og slett henger meg på.

Man bruker ca en halv boks pr rens, så da koster det oss 75kr for at bilen skal gå godt fram til luftmassemåleren blir møkkete igjen - det syntes jeg er billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 5 months later...

Jeg renset LMM på e46 320i med CRC elektrorens. det som ofte er problemet er for mye olje på filter innsatsen. hadde ikke blåst med kompressor på LMM den tåler ikke så mye bank.

ser at koed har nye til en rimelig penge. kjøpte ny for 8 år siden til e34 525 kostet meg over 5000 den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Er det samme LMM på e46 320D 150hk som den for 136hk-versjonen, dvs. kan jeg følge samme prosedyre som 2000Touring beskriver her? Har muligens samme type problem med børsa mi, den mister pådraget i ca 0.5 sek under akselerasjon ved girskift. Turtallet ligger da rundt 1500-2000. Takketakk for evt. svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice! Skal teste dette selv og se om bilen min blir kvitt det ovennevnte syndromet sitt. Jeg har en litt annen opplevelse av dette enn andre som diskuterer LMM her inne, men det er ihvertfall verdt forsøket å rense LMM'en. Kommer med tilbakemelding dersom andre har interesse av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...