Gå til innhold

Vask/rens av luftmassemåler e46 320d 136HK

2000Touring
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kanskje noen kan forklare forskjellen på en luftMASSEmåler og en luftMENGDEmåler.

I følge GS har bilen min en luftMENGDEmåler. Kan denne også renses på samme måte som dette eller har det ikke noe for seg?

Ser at flere skriver LMM, men dette er ufattelig misvisende og forvirrende da initialene er det samme for begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...
til alle gode folk- Tråden her må ikke ligg langt ned i søppelen hehe :D

renset denne med CRC spray samtidig som jeg skiftet bensinfilter.

skal nevne at bensinfilter var lufttett når det ble byttet, men merket 40-50% bedre effekt etter dette. føles ut som en ny bil. bensinforbruk gikk også ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til alle gode folk- Tråden her må ikke ligg langt ned i søppelen hehe :D

renset denne med CRC spray samtidig som jeg skiftet bensinfilter.

skal nevne at bensinfilter var lufttett når det ble byttet, men merket 40-50% bedre effekt etter dette. føles ut som en ny bil. bensinforbruk gikk også ned.

Det ville jeg tro! Har selv kjøpt en boks idag, skal prøve å gjøre det i løpet av dagen, bilen er altfor treg pga tett LMM :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte også luftkompressor for å raske opp tørkingen av rensen. men holdt den på god avstand.

brukte med andre ord trykkluften for å akselerere luftstrømmen så det fordampet fortere, med lav styrke, IKKE blås inn i LMM med høyt trykk, små ting som kan knekke :)

tok også og renset luftfilterboks og røret etter LMM til gasspjeld mens jeg holdt på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såvidt jeg vet er denne rensesprayen beregnet på trådene/sensoren som ligger inni huset?

ellers ville jeg vært meget forsiktig ved bruk av luftkompressor/trykk da disse trådene er meget sensitive og lett kan ryke.

Disse trådene jeg snakker om sitter på en liten stick som kan skrus løs og tas ut..denne delen kan også kjøpes løs(iaf fra utlandet) istedenfor å kjøpe hele pakken med nytt hus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med det, som sagt brukte jeg trykkluft på avstand, bare for å skaffe økt luftutskiftning så væsken fordampet fortere. dvs styrke svak vind. lmm er bygget for å tåle litt luft, så det skal ikke være noe problem, men vil absolutt ikke anbefale å bruke trykkluft el.l. for nært eller med for mye kraft.

med trykkluft tørket jeg LMM og rør osv på 1-2 min.

Uten tar det mye lenger, men hvis du har tid er det sikkert sikrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...