Positiv Skrevet Juli 31, 2008 Skrevet Juli 31, 2008 Hei Så skal jeg bytte mine travers foringer, på min 528ia e-28. Da det er mange biler, med like løsninger. Er det vel en del her som har byttet foringene. Har forstått at disse foringene sitter godt fast. Så er det noen som kan gi meg tips om hvordan jeg enklest får de ut. Alså noen lure løsninger. Satt pris på forslag, og gjerne med bilder. Takk
Haug530D Skrevet Juli 31, 2008 Skrevet Juli 31, 2008 det enkleste er å skru ned hele bakstillingen å brenne de ut, har selv gjort det på E28, men du kan jo være heldig at de er ganske morkne. ellers får du tak i spesialverktøy til det.
Positiv Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Skrevet Juli 31, 2008 Ønsker og gjøre det selv. Men har ikke mulighet til og ta ut bakstilling. En eller annen smart uttreksverktøy, hadde vært tingen i mitt tilfelle. Noen som har en smart og enkel løsning.
Ingebrigtsen Skrevet Juli 31, 2008 Skrevet Juli 31, 2008 Samme jobben skal jeg gjøre nå og, bare på en e34.. Får følge spent med her da
Ola. Skrevet Juli 31, 2008 Skrevet Juli 31, 2008 Mange måter å skru på Jeg liker ikke å tenne på bilen min, så jeg har en annen metode Du trenger: Stikksag med langt halvgrovt metallblad Pussepapir grease 2stk garasjejekker en fryser Først legger du de nye foringene i frysern.. Dette gjør de så små som mulig, noe du trenger når de skal monteres. Løft opp bilen bak, skru ut begge travers boltene, å slå de opp i bilen så de løsner.. Tips: ta ut baksetet, å legg et pledd eller lignende så bolten ikke flyr oppi taket ellerno Så bryter du ned traversen litt, å setter imellom no så den holder seg ned ifra karosseriet.. Nå er det dags å finne frem stikksaga... Få den opp igjennom et av hullene i foringgummien, å sag et enkelt skår igjennom ytre stålring på foringen ut til travers godset.. Vær forsiktig, å ikke skjær no særlig i travers stålet... Nå har du skåret et mm bredt sport i hele ytre stålringen i foringen, å den har mistet spennet den sitter fast i Hvis du ikke får den ut nå, så skjærer du et spor til like ved, å tar ut biten imellom kuttene. Når alt er ute, pusser du innsiden av travers med grovt pussepapir, rengjør, å smører inn med litt fett.. Ta ut foringen sv frysern, smør på tynt lag med fett, å entre den oppimot travers.. så tar du den andre garasjejekken, å setter under foringa, å jekker den oppi traversen Bilen må stå SKIKKELIG stødig nå.. Du kan bli nødt til å jekke så hele bilen løfter seg opp på den siden.. Bolten inn igjen, å gjenta på andre siden Jeg brukte ca en halvtime pr side når jeg gjorde slik. Alt. 2 er å få lånt seg et slik uttrekks verktøy på et bmw verksted.. Mvh Ola
Fliid Skrevet Juli 31, 2008 Skrevet Juli 31, 2008 Prosedyre foregår med Travers hengende oppe. Først skru løs brakett osv under foring. Senter mutter på foringen må skrues av. Gjennomgående bolt må bankes opp. 1. Skjær vekk gummi rundt senter hylsa, slik at hylsa henger "løst" . Bajonettsag O.L 2. Fjern all gummi mot ytterkant av "veggene " i foring. den er av metall nesten ytterst. Er bare ett tynt lag med gummi mellom travers og metall hylsa som er inne i foringen. 3. Bajonett sag, skjær vekk veggen som er inne i foringen. 2 snitt holder. Fjern denne. 4. Ta tak i senter hylsa (det er nå det eneste som er igjen av foringen og den henger fast i karosseri) dra denne ut. 5. Dytt den nye foringen opp. For og få presset denne opp så bruker du en god kloss og en jekk. 6. Bank ned bolt, sett på brakett. Skru til senter mutter. Etter mye makt, svetting, banning og kaffe pauser, så går det. : ) Gjenta dette på begge sider. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /11665.gif Senter mutter =4 Gjennomgående bolt=3 brakett=5 foring=2
Fliid Skrevet Juli 31, 2008 Skrevet Juli 31, 2008 folk skrur forskjellig ser jeg, var litt sent ute med metode jeg har brukt : )
Positiv Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Skrevet Juli 31, 2008 Takker for svar. Her fikk jeg noen gode løsninger, og jobbe ut ifra. Da er det bare og sette i gang.
Ingebrigtsen Skrevet August 1, 2008 Skrevet August 1, 2008 Bytta i dag jeg, satt inn powerflex Gikk jo lekende lett igrunn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå