Gå til innhold

E36 318IS chippet <---

Timothy S
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva har du gjort med den for å få 180hk? har du papirer på det?

Har desverre ikke papirer på dette da forrige eier mistet dette.. Men er det ikke mulig å sjekke slikt på en benk da? Aner ikke jeg.. Kan svært lite om bil faktisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et VPC-system, ga bilen ytterligere 30hk, supersprinten ga bilen ca 8-10hk og kjører uten katalysator som gir ca 5hk igjen, så røfflig 180hk vil jeg si ja. Er jo 140 som er originalt på disse da..

Forbered deg på diskusjon :D

hehe, er lite vits i.. Jeg bare forteller videre hva jeg har blitt fortalt selv.. Om det er bullshit så har jeg høner å plukke med forrige eier isåfall..

Men kom gjerne med innspill, vil jo bare hjelpe meg med evt. tilbake levering av denne, har bare hatt den i knappe 2 mnd.. så salget er jo åpent ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et VPC-system, ga bilen ytterligere 30hk, supersprinten ga bilen ca 8-10hk og kjører uten katalysator som gir ca 5hk igjen, så røfflig 180hk vil jeg si ja. Er jo 140 som er originalt på disse da..

Ett sånn VPC system skulle jeg også hatt. Da hadde jeg vært oppe i 240 Hk \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for engangs skyld.. Drit i diskusjonen.. Har sett den mange ganger før hehe.. Bilen selges med 140 HK og lett trim.. De som kjøper 318IS kjøper den ikke fordi den er så jævla sprek uansett.. De kjøper den fordi det er rimeligere forsikring og billigere å kjøpe enn en 325i og oppover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chippen gir 26% mer effekt, 140 + 26% = 176

så kommer supersprinten med litt extra og KN filter gir da kanskje litt også, men ikke mye.. Mer lyd liksom...

Om den faktisk gir det som er på "papiret" er noe annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det fremdeles noen som tror at en sugemotor på 2liter og under kan få 36hk økning med en chip!!!!!!!!

En 20-30Hk kanskje med et bra mappet datasprut og nye kammer, eksos, osv kanskje, men da snakker vi fort 25 -40++ tusen kroner.

Har faktisk opplevd merkbar effektøkning med chip, men det var på en eldre 3,5 liter i en lett bil.

Tatt fra BMWCCN forumet av en som virkelig kan 318IS:

Det er bra. Den ble målt til 119 hk på bakhjulene når jeg hadde den. Det skulle tilsi noe slikt som 143 hk under panseret. Jeg målte litt uoffisielt før og etter chipping også, og forskjellen var 2-3 hk i favør chip. Jeg kjente ikke forskjellen i effekt, men det er jo veldig greit å kunne dra helt til 7000 RPM på en så turtallsvillig motor.

Ove Kvam

Disse tingene kan bare dokumenteres med bremsepapir, jeg stoler ALDRI på påstander om trimmingsresultat uten slike papir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...