Gå til innhold

E36 318IS chippet <---

Timothy S
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

chippen gir 26% mer effekt, 140 + 26% = 176

så kommer supersprinten med litt extra og KN filter gir da kanskje litt også, men ikke mye.. Mer lyd liksom...

Om den faktisk gir det som er på "papiret" er noe annet..

Sorry, men jeg må bare :lol:

Tror det blir enklere for deg å selge denne bilen om du ikke skryter opp effekten. Greit å skrive at den har annen chip, eksos og luftfilter, men dropp å skryte av krefter som du ikke kan dokumentere. Å få 180Hk ut av den motoren din ville nok ha kostet mer enn bilen er verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chippen gir 26% mer effekt, 140 + 26% = 176

så kommer supersprinten med litt extra og KN filter gir da kanskje litt også, men ikke mye.. Mer lyd liksom...

Om den faktisk gir det som er på "papiret" er noe annet..

Sorry, men jeg må bare :lol:

Tror det blir enklere for deg å selge denne bilen om du ikke skryter opp effekten. Greit å skrive at den har annen chip, eksos og luftfilter, men dropp å skryte av krefter som du ikke kan dokumentere. Å få 180Hk ut av den motoren din ville nok ha kostet mer enn bilen er verdt.

Takker for tips, de fleste her inne har mer peil på dette enn meg så jeg tar alt til meg. Bare formidler videre hva som er sagt til meg... :(

Får ikke endret annonsen på autodb ettersom jeg glemte mail adr og passord.

Jeg har ikke hast med å få solgt denne ennå så jeg skal heller lage en ny en senere isåfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. fin bil har du. Men 180hk har du ikke.

Måtte bare hive meg på denne tråden jeg og :)

For at du ikke skal skryte på deg hk. Så kan du si at den går bedre enn en 320 8)

Tipper på vis du hadde benket denne med dette at du kansje hadde fått 155 hk. vis du er heldig...

Men nok om det lykke til med salget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. fin bil har du. Men 180hk har du ikke.

Måtte bare hive meg på denne tråden jeg og :)

For at du ikke skal skryte på deg hk. Så kan du si at den går bedre enn en 320 8)

Tipper på vis du hadde benket denne med dette at du kansje hadde fått 155 hk. vis du er heldig...

Men nok om det lykke til med salget

Takker.. er vel sikkert noe slikt ja som vil være det som er fakta av effekt "live" liksom....

Skulle gjerne ha benket den, men er det ikke ca 6-7 slike her i norge??!

Har bud på 50.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde is motor med spesial laget chip. de grommeste kammene som får med org ventil løftere. green innsats filter, uten kat. og effekt anlegg. og det ga 11hk!! og det var også på en ny overhalt motor.. så du må ikke tru du har over 150 hk!! koster kun 1500 kr å benke bilen. så gjør det du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for engangs skyld.. Drit i diskusjonen.. Har sett den mange ganger før hehe.. Bilen selges med 140 HK og lett trim.. De som kjøper 318IS kjøper den ikke fordi den er så jævla sprek uansett.. De kjøper den fordi det er rimeligere forsikring og billigere å kjøpe enn en 325i og oppover..

Billigere å kjøpe, billigere å eie og ikke minst billigere mtp. forbruk. Men ISen er ganske sprek til å være en 4er uten turbo allikevel. Og den går bedre enn 320i iflg mange. Også skal den visst ha greit potensiale når det kommer til turbobygg ;) Men for all del. 6ern har jo verdens grommeste lyd =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
hvorfor kjøpe E36 323 170hk når man kjøpe en E36 318is med 180hk :lol:

Visse hevder jo at 323 har 190 hk også..

Med chip, effektannlegg og K&N filter får man faktisk 204hk i en 323, både e36 og e46. Har en kompis som har benka begge bilene til samme hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor kjøpe E36 323 170hk når man kjøpe en E36 318is med 180hk :lol:

Visse hevder jo at 323 har 190 hk også..

Med chip, effektannlegg og K&N filter får man faktisk 204hk i en 323, både e36 og e46. Har en kompis som har benka begge bilene til samme hk.

no prater jeg om 323 uten chip og andre andre tuning deler så har den 170hk og noen sei at den har egentlig 180/190hk orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

323 har jo veldig lik motor som 325, den har bare blitt strupet ned. Men mange som har 323 mener den går like bra som 325, den kan ha opp mot ca 188 hester original, men det er forskjellig på forskjellige benkinger.. + at den kom i 170hk på papir pga avgifter ;) Rett meg om jeg snakker feil, men dette er hva jeg har hørt av andre og lest på diverse forum. Jeg mener bilen drar utrolig godt til å "bare være" 170hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...