S.Hafsmo Skrevet August 1, 2008 Skrevet August 1, 2008 driver og bytter div. stag og foringer på min E34 540. og har kommet til disse her. nummer 7 på tegninga. vel, på ene siden var problemet at kula roterte, nå sitter den bom fast. noen som har lure tips til denne? har prøvd å jekke opp bilen etter bare bolten, og har prøvet å slå inn gaffel uten at den ser ut til å ha tenkt seg noen steder..
///MoePower Skrevet August 1, 2008 Skrevet August 1, 2008 Husk at enkelte kuleledd kan du holde igjen med umbrako på undersiden/spissen. Kanskje ikke disse har det, men det er verdt en sjekk. Kan jo være at umbrako-hullene er fulle av skitt så du ikke har sett de.
ingard Skrevet August 1, 2008 Skrevet August 1, 2008 Skifter du hele arma? Du får ta av hele plata, slik at det er lettere å skjære av bolten.. Regner med det er bolten som snurrer, uten at du har fått av mutteren? Egentlig litt rart da den bolten satt noe grusomt til meg..
S.Hafsmo Skrevet August 2, 2008 Forfatter Skrevet August 2, 2008 oi, glemte av hele tråden. kom ikke til med vannpumpetang eller noe sånt, og umbrakohull var det heller ikke. vurderte å ta av hele plata, men jeg fikk det til uten å gjøre det. fikk til å legge press på kula med en fastnøkkel, via et hull bak demperen. så kom den med luft. men nå fikk jeg et annet problem på andre siden. bolt nummer 13 på samme bildet sitter som bare helvete. prøvde med å sette jekken under stjærna og latmannsarm, men eneste som flytta seg var de 6 kantene på muttra. får prøve noe lurt i dag..
S.Hafsmo Skrevet August 2, 2008 Forfatter Skrevet August 2, 2008 nytt problem, sikkert samme som du hadde Ingard. på andre siden sitter den som faen. finnes det noen kjempelure tips på dette eller er det bare å hamre å slå til det skjer noe?
ingard Skrevet August 2, 2008 Skrevet August 2, 2008 Hvis du ikke får slått den av, ta av plata. Det er bare tre muttere, og en til casterstaget, tror jeg. Da er det latterlig enkelt å få av. Det største problemet mitt var jo styreleddene. Har du tatt dem?
S.Hafsmo Skrevet August 2, 2008 Forfatter Skrevet August 2, 2008 kan prøve det. men du tok vel ikke av alle de andre kulene som gikk til plata? har ikke tatt styreleddene enda. blir dem neste gang.
S.Hafsmo Skrevet August 4, 2008 Forfatter Skrevet August 4, 2008 vel, har omsider fått løst sakerne. men jeg angrer på at jeg ikke hadde kjøpt alle stag og ledd, for jeg hadde jo alle nede. gikk greit å bare ta ned hele driten og sette den i skrustikka. da kom jeg ordentlig til med gaffelen. prøvde med en ters fra biltema, lagd for det spesifikke formål å få ut slike, men denne (som alt annet fra BT) gikk til helsike..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå