Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Varsellys for Abs og antispinn lyser. Ingen av delene virker heller, så varselet er reelt.

Det begynte med at alt var ok når jeg starta bilen og kjørte.

Etter en kort kjøretur med stopp, kom lysene på når jeg startet bilen.

Var en tur innom BMW- verkstedet i Tromsø der de skiftet ABS sensorer.

Feilen ble ikke borte, men jeg fikk en regning på 4500,-

Deres teori var at det kunne være den mekaniske styreenheten som ikke var i orden. Denne skulle de ha 7000,- for å skifte, uten at de var helt sikker på at dette var årsaken.

Har i ettertid hørt at slike lys kan komme når en har slitte skiver og klosser.

Synes imidlertid det er rart at funksjonene ikke virker fysisk.

Har nå kjøpt meg ny skiver og klosser som jeg skal skifte.

Fikk fortalt at når dette var montert, burde jeg ha tenningen på i ca 1 minutt for å aktivere elektronikken.

Hadde ikke lyst til å bruke 7 lapper hvis jeg kunne unngå det :D

Er det noen som har hatt lignende problemer, eller har synspunkter på dette?

Skrevet

Airbaglampa kan komme på hvis noen har stått med kneet nedi passasjer setet forann f.eks, å dette er ganske dyrt å fikse, men det bør de vel se på en diagnose.

Er det bremsene så kommer det opp et rødt bremse lys i dashen, ikke abs.

Rart de ikke foreslo en diagnose på bilen da.. eller tok de det?

Skrevet

har gult lys som indikerer slitte klosser noe som er riktig.

I tillegg kommer de andre 2 lysene, så det begynner å bli vel mye "disco" synes jeg.

Regner med at de har kjørt en diagnose, men de kunne ikke gi noe sikkert svar :(

Teorien var at det kunne være den mekaniske styreenhete n til ABS- en.

Hvis det ikke ble bedre etter å ha skiftet denne, kunne det være den elektroniske boksen.....Ingenting var sikkert.

Skrevet

Nei det er jo akkurat dette som er så INNMARI dyrt å finne ut av....

Du kan jo søke her inne på forumet om samme problemet, kan jo hende noen har vært borti det samme... kan lønne seg det :)

BMW treff i midt troms 23 Aug!! :)

Billig chipping og mange fine biler...

Skrevet

Surrete av verkstedet å bytte alle sensorene. Det hadde jeg aldri gått med på. Tar de diagnose, så sier bilen nøyaktig hvilken sensor som er gåen. Det er jo ikke akkurat normalt at alle fire går samtidig. :shock:

Men er ikke ABS-enheten en vanlig feil på E39?

Skrevet

Er ikke sikker på om de byttet alle.

Iallefall ble ikke feilen borte.

Hvis det er en vanlig feil, er det da den mekaniske eller den elektroniske enheten som er vanlig?

Skrevet

Hadde akkurat samme problem med min for et år siden :( ,,, sendte den til Gavin Curtis module master i USA,, var borte i et par uker og har fungert siden. Alt til en brøkdel av prisen av hva BMW skulle ha for en ny :D .(sikkert bytte del). Jeg fant all info her på forumet, og en DIY på AutoPower :wink:

Skrevet

Takk for masse nyttig info.

Ser dessverre ut som det er den dyre delen det kan være feil med.

Tror Bmw opererte med 14000,- for elektronikkboksen.

Har det travelt med å få fiksa det...EU kontroll, så jeg vet ikke helt om jeg har tid til å sende den til USA.

Får ta kontakt med BMW verkstedet å avtale time..tror jeg :(

• 1 month later...
Skrevet

Jeg har samme problem og må nok bytte ABS-Styreenheten. Alf Lie skal ha 6200,- for delen pluss arbeid, og det er SURE penger.

Er du usikker så kjør DIAG hos verksted. Hvis abs-enheten mottar signal fra 4 hjul samtidig som at de 3 lampene lyser er det styreenheten som er problemet!

Mokkel...

Skrevet
Jeg har samme problem og må nok bytte ABS-Styreenheten. Alf Lie skal ha 6200,- for delen pluss arbeid, og det er SURE penger.

Er du usikker så kjør DIAG hos verksted. Hvis abs-enheten mottar signal fra 4 hjul samtidig som at de 3 lampene lyser er det styreenheten som er problemet!

Mokkel...

Jeg har et liknende problem med min 320i '98. Hører ofte noen skrapelyder fra hjulene, og samtidig blinker ASC-lampen og ABS-lampen. Av og til kan de lyse ganske lenge, men komme bort etter litt kjøring.

Har prøvd å slå av ASC'en av og til, og da kommer ikke feilen opp...

Noen som vet om det er en eller annen føler som kan utløse denne feilen?

Hadde den inne på diagnosetest hos GS, men de fant ingen feil, da heller ikke varsellampene lyste da...

Håper noen kan gi gode tips og svar på hva som kan være feil og hva som kan utbedres for å rette det opp.

Skrevet
Ingen som har vært borti det samme og har tips eller forslag til hva som kan være feil og må byttes?

Prøv å vaske grundig rundt der som sensorene sitter bak hjulene og se deretter etter brudd e.l. i kablene. Høres ut som du sliter med dårlig kontakt i en av sensorene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...