Gjest Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Som topicen sier så kom jeg i klammeri med en elg på strynefjellet. Lå i komfortabel fart, ca 100kmt i 90 sona der å cruisa fint på ny asfalt og ante fred å ingen fare. Plutslig kommer en fullvoksen elg hoppende ut i veien! Bremser som en gal men har INGEN sjanse til å unngå treff. Har gode dekk, det var tørr vei og dekka låste seg heller ikke så jeg hadde veldig god bremseeffekt. Resultat; Bulk i sklitet, bulk i panseret, litt små herpa hovedlykter og diverse småtteri.. Fikk heldigvis bremsa ned mye på SVÆRT kort avstand fra elgen. Tror at M5 bremsene gjorde susen altså.. Er iallefall svært letta for at det ikke gikk verre! Elgen blei avliva en halvtime etterpå, den var sykt stor.. hehe.. Men blir nok litt utlegg på bilen nå, har heldigvis 0,- i egenandel:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Utrolig - det å treffe en elg på den måten er noe man ønsker seg minst. Møtet elg vs. bil ender sjelden med borteseier - det blir tildels store skader på bil av og til. Så, virkelig flott å høre at du har kommet fra det med å være så heldig. Eller kanskje det var litt dyktighet involvert også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Hehe, bra det gikk bra =) Vil vel anta at vi får se en nytt bmw prosjekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Bra det gikk såpass bra da selv om det er leit ødelgge bilen sånn. Men hatt litt flaks også for en elg ødelegger ganske så mye i sammenstøtt. Men som du sier så har bremser, dekk etc.. mye si enkelte ganger. Hadde nesten sammenstøtt med buss idag jeg. Den faan blinket seg inn på en busslomme og la seg inn, da slakket ikke jeg av fordi det skulle da være god plass forbi. Heldigvis holder jeg som regel god avstand, å trur du ikke den kødden bare plutselig vrengte ut av lomma uten stoppe da. Regnet hølja ned så forholdsvis glatt veibane så sto på stive hjul. Som deg tror jeg bremser og dekk reddet meg idag også. Han fikk fikk høre tutten min både bak bussen og når jeg kjørte forbi og slakka av. Han holdt seg langt bak meg så tror han sjønte han gjorde noe uforsvarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zephyr23 Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 du skal ha flaks som slapp så lett unna med det, har sett biler hvor motor har blitt trykkt inn litt, taket er herpa, og hele fronten er smadra, her er det da seff snakk om folk som ikke rakk og bremse, så vær glad du har bil med skikkelige bremser;) hadde jeg kommet med min 316 så hadde nok skaden vært en smule større Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet August 5, 2008 Share Skrevet August 5, 2008 Jeg tok et rådyr med scorpioen min for mange år siden. Dette var 0700 på morraen og var på vei ut fra Risør og der stod jævelen rundt svingen og kikka dumt på meg. Jeg kikka like dumt på den og klarte ikke å kople hva jeg skulle gjøre... *Thump* og rådyret var borte... Ja, faktisk borte... Hele jævla dyret forsvant inn mellom lyktene og inn under panseret, som om bilen hadde spist den. Gikk ut og kikka og så en labb som hang ut og et øyeeple. Måtte dra den ut av motorrommet via fronten og hive han i grøfta. Ringte politiet og de henta dyret. Aldri sett et dyr forsvinne så langt inn i et motorrom før. Kjørte bilen til et hoggeri og byttet alle defekte deler for 1400,- -panser -2xfrontlykter -radiator -front mellom frontlyktene utrolig nok var fangeren hel, men nå har ikke rådyr de største bena heller da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorg1s1 Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 Synd med bilen, men bra det ikke gikk værre da. Alltid kjekt å ha store bremser Personlig klarte jeg å sykle på et rådyr da jeg var mindre. Kom ned en lang bakke i 30-35 km/t, og plutselig hoppa det et beist av et rådyr ut i veien rett foran meg. Kjørte rett inn i siden på det og fløy flere meter bortover i lufta, etterfulgt av noen titalls rullinger. Husker ingenting av det selv, men en kompis som kom litt bak var vitne til alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
purebmwstyle Skrevet August 7, 2008 Share Skrevet August 7, 2008 Jeg tok et rådyr med scorpioen min for mange år siden. Dette var 0700 på morraen og var på vei ut fra Risør og der stod jævelen rundt svingen og kikka dumt på meg. Jeg kikka like dumt på den og klarte ikke å kople hva jeg skulle gjøre... *Thump* og rådyret var borte... Dette kommer sikkert til å høres litt små ondskapsfult ut og jeg er glad det gikk bra med deg selvfølgelig, men den setningen fikk meg til å le som jeg ikke har ledd på LENGE. Ser det for meg dere bare stirrer dumt på hverandre så BAM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå