Gå til innhold

E30 Genesis Brei Versjon! Masse nye bilder!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja..Da har vi fått fingrene i en e30 som er satt på Genesis kit'et til Rieger.

Dette er en meget spesiell bil som det vel er ganske få av i norge? 2-4 stk? I sin tid og fortsatt forsåvidt var/er dette et rimeligt dyrt kit, og felgene som står på er kjøpt sammen med kitet, usikker på dimmen på felgene men dekkene bak er 265/50-15 :) Og kanten på bakfelg er hele 16,5 cm!! Felgene er heller ikke å oppdrive lenger fra Rieger..

Sikkert mange meninger om kitet i seg selv, men tror denne bilen kan bli ganske rå med ny lakkering og nyoppussede og polerte felger!?

Bilen i seg selv er en 323 som er satt i en 325 motor, bilen er gått 196k km og virker ok. Den har også m3 seter i skinn framme i ok stand, førerstol har fått antydning til slitasje min er ingen hull eller noe slikt.

Så om noen har skinn bakseter så ønskes det kjøpt :wink:

Det som skal gjøres med bilen i første omgang er å Eu godkjenne den og følgende skal gjøres :

* Dempere og fjører rundt om bilen må byttes da de er helt ødelagde, bilen er akkurat som en båt!

* Eksosen skal henges skikkeligt opp, evt. byttes da den er dårlig.

* Litt ledninger og slikt skal klamres opp i motorom.

* Skal bytte en bremseslange bak på ene sida.

* Ellers var det et pukt på tannstang/ledd så det skal sees på..

* Utenom dette så skal vi sveise 2 hull i dørken, på de vanlige stedene på e30, framme i høyre hjørne på passasjersida og et midt på gulvet

Bilen skal gåes over alt utvendigt, Arbeidet på breddinga som er gjort er bra nok det, men har mye ugjevnheter, og noen steder kan man se hvor breddinga er festet med popper. pga av sparklingen er dårligt gjort.

Men alt i alt et ok utgangspunkt :) Innvendig er det Clarion dvd spiller med skjerm i.

Bilen har stått lenge! i ro etter at forrige eier ikke gadd å eu godkjenne den, men startet veldi lett og fungerte bra..

Skal prøve å oppdatere etterhvert som det er framgang :)

Slik såg den ut da vi var og hentet den..hehe..litt støv ja :D

DSC00548.jpg

DSC00549.jpg

Breiii...

DSC00550.jpg

DSC00552.jpg

Nytt ratt er satt inn da det gamle var bra slitt..

DSC00554.jpg

Slik ser det ut på førersiden etter at vi fikk ut interiøret og teppet for å kikke på gulvet, ser bra ut, bare dritt som ligger der :) Alt skal pusses ned og grunnes, tektyleres og deretter skal det nye dempematter på plass.

DSC00555.jpg

Girstanga var noe løs, så da vi såg på den, var det noen løse deler der nedi, noen som vet hvordan det egentlig skal være?

DSC00553.jpg

Som sagt så tror vi at dette kan bli en rå bil når den blir ferdig, breddinga ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder. På tide å få denne på veien igjen da den har stått gjemt vekk i en garasje altfor lenge! 8)

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det såg jo temmelig tøft ut :)

Eneste jeg ikke liker med den breddinga er de tre rillene på bakskjermen.. Turbo på denne hadde vert konge..

Skrevet

Se der du, vekker gamle minner :P

Hadde en slik jeg pussa opp og lakka rød med 2.7l Turbo :)

Det var forsåvidt en bekjent av meg i Haugesund som hadde den du har handla der..

Skrevet

du mangler en låsering på den girstanga. skal holde fjæra og stlringen pressa sammen nedi der

EDIT:

For meg nå ser det ut som at de har satt en gammel type girstang opp i den koppen som holder girstanga på "nyere" 86>

Skrevet

hehe, kan bli grombørse det der. ;) kjenner jeg blir litt misunnelig. var jo ascona B med testarossa kit som var tingen når jeg var yngre. ikke så rent ulikt det kit'et der. :D

lykke til, og hold oss oppdatert!

Edit:

det er da ikke så rent billig enda. ;)

Skrevet

Hyggelig med så flotte tilbakemeldinger! 8)

Så det kan hende det er noe muffens med den girstanga da altså? Det må sjekkes..

De "luftrillene" som er på bakskjermen vurderer vi faktisk å fjerne og lage det slett der, tror det kan bli finere faktisk? Det er heller ikke hull der, de er bare utsparret liksom.

Du Gudmund N..Hvordan var det gjort der med bensinlokket ditt? Her er det dårligt utført arbeid rett og slett, så her skal det fikses litt..kommer nok til å forlenge røret ut og så plastre rundt det sikkert..nå er det jo 20cm inn til hullet :)

Sa eg at eg prøvde med autosol på en fille og vasket inni ene felgen litt?? Den ble blank som bare det, så dette skal bli flott :D

Ser på linken din S.Hafsmo at kitet koster 19998kr uten vinga og felgene, så det koster litt enda ja :) Ascona b kitet er vel ganske likt ja, vanskeligt å få tak i de også vel?

Skrevet

tror ikke de ascona kit'ene er så lette å få tak i heller nei. mener jeg hørte et sted at det fulgte med flere liter med sparkel til et slikt kit., kan det stemme?

Skrevet
Se her ja, ble e30 på deg også ja :D Bra utgangspunkt dette, kunne tenkt meg de stolene dine :D

Ja, er et veldi bra utgangspunkt, er noe jobb, men det liker vi jo bare :wink: Stolane er fine dei, gode å sitte i :D

Hehe, kan godt hende at det følger med endel sparkel ja..heh :lol: e

Skrevet

hørt at det er lurt og bruke epoxi på dett pga det er stift så det ikke sprekker i lakken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...