Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag var jeg ut for en litt uheldig episode. Nedre bærearm på min E36 knakk rett av. Bilen skulle være ok teknisk sett. Da den fikk gjennomgang rett etter at jeg kjøpte den. Fikk byttet hjullager på denne side for 1 måned siden. (Kanskje dette skulle blitt oppdaget da?)

Lurer på om noen andre har vært ut for det samme på E36?

Heldigvis skjedde dette etter at jeg haddde stått parkert. Skulle rygge, men kom ikke lengre enn 1 meter før den smalt av.. Grøsser ved tanken på hva som hadde skjedd hvis jeg for eks kjørte i 80 km/t

2q1lcn4a6u03nmlp51g1.jpg

9kxkwdd78u5qojtvo4j2.jpg

Skrevet

Tror resten har berget bra. Har ikke rukket å få sett så mye på det ennå. Måtte ihvertfall skyve inn drivakslingen når jeg jekket opp bilen..

Skrevet

Ja jeg tror nok du må ned med den ja, boltene er såpass lange at de får du ikke ut hvis ikke du tar ned diffen. Desverre. Var nettopp borti dette selv. :?

Skrevet

Uff, deja vu...

Det samme bildet har jeg jeg og fra min bmw fra noen uker tilbake...

Håper det ikke skjedde i fart med deg!

Tenk å ligge i 100 på e18 og dette plutselig skjer:(

skjedde gudskjelov i 0 km/t på min, fikk viking til å hente, og bilen var like fin etter fix...ikke felgskade engang... :D

Håper staget ditt er bedre å skifte.. den ytre bolten min hadde rustet halvveis igjennom...så den var ute etter 4 dager + varme og rustløsere av diverse slag.

EDIT: jeg tok ut en skrue i diffen for å få ut bolten innerst(+ en GOD DEL lirking).

Skrevet
Er det ikke slikt tyskerstuk dette her da?

Bare ordne det slik på andre siden og :lol:

Omtrent det samme som jeg tenkte! Er jo slik en del gamle BMW'er ruller rundt :lol:

(Beklager OT, og bra det ikke skjedde under vanlig kjøring ja)

Skrevet

Vet hva jeg skal sjekke neste gang jeg kjøper en brukt bil. Utrolig hvor mye flaks man kan ha når uhellet først er ute. Kunne blitt et værre resultat hvis brua hadde gått av i 100 km/t...

Så oppfordrer folk til å sjekke disse, hvis de har en gammel bil, og er usikker på om de noen gang er byttet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...