Turbo-Tommy Skrevet August 6, 2008 Skrevet August 6, 2008 Kjøpte meg en BMW 525i 24v for en stund siden. Litt "godt brukt" og tikket på et par ventiler uten stopp, men ellers en helt ok bil. Så da ble det 24 nye ventiler, schrick innsugskam og innsugskammen ble montert på eksossiden. Clutchen var i tillegg ikke mye å skryte av, så jeg handlet inn den kjente kombinasjonen av M20 svinghjul, M20 lamell og Sachs 618 trykkplate. Var heller ikke mye å skryte av med enhjulstrekk, så måtte ha en diffbrems. Et par bilder av bilen før den ble kjøpt. Etter den ble kjøpt Maskinering av M20 svinghjul Nytt ratt Gammelt ratt Bilen som den står nå, i påvente av angeleyes\IC. Sveising av eksosanlegg
Turbo-Tommy Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 Vi får tro det! Skal ikke ha noe el-bil sus her i gården
Turbo-Tommy Skrevet August 10, 2008 Forfatter Skrevet August 10, 2008 Ny manifold Nye brembo skiver, Akebono klosser, stålomspunne slanger handlet inn. Montering av bremsene fremme
Wolfeh Skrevet August 10, 2008 Skrevet August 10, 2008 Dette blir bra. Må nesten gå til anskaffelse av sveise apparat selv Vanskelig å sveise eksos?
Turbo-Tommy Skrevet August 11, 2008 Forfatter Skrevet August 11, 2008 Flott bil!Ser du er nøye, det er bra Takker. Bærer dog merke av å være godt brukt, men alt kan fikses! Dette blir bra. Må nesten gå til anskaffelse av sveise apparat selv Vanskelig å sveise eksos? Takker. Ikke vanskelig når man har sånn noenlunde peiling. TIG-apparat er en fin ting Blir bra dette! Skal følge med her ja=) Takker for det. Er jo gratis det
Turbo-Tommy Skrevet August 31, 2008 Forfatter Skrevet August 31, 2008 Har fått skiftet bremser bak, og montert nye senkesettet bak. Og begynt demontering av grenrøret.
Turbo-Tommy Skrevet September 7, 2008 Forfatter Skrevet September 7, 2008 Ny SARD 1:1 FPR Og ja, en kjekk liten sak
ingard Skrevet September 9, 2008 Skrevet September 9, 2008 Ser ut som et spennende prosjekt. Noen planer for det kosmetiske?
E36Cab1 Skrevet September 9, 2008 Skrevet September 9, 2008 Ser greie ut de sveisene dine. Skifta du alle ventilene?? Slipte de ikkje bare opp igjen alså? Viss ikkje du meinte løfterne da. Virka noe fuktig denne motoren din. Eller er bildene tatt før ventilskiftet?
Turbo-Tommy Skrevet September 9, 2008 Forfatter Skrevet September 9, 2008 Ser ut som et spennende prosjekt. Noen planer for det kosmetiske? Takker. Nja, den ser jo grei nok ut mener jeg da. E34 er finest uten plast og dill Ser greie ut de sveisene dine. Skifta du alle ventilene?? Slipte de ikkje bare opp igjen alså? Viss ikkje du meinte løfterne da. Virka noe fuktig denne motoren din. Eller er bildene tatt før ventilskiftet? Har jo fått øvd meg litt da Skiftet alle løfterene. Ventilene er nok ikke rørt. Antageligvis så kan det være pga skifte av løftere at det har lekket litt nedover under arbeidet. Motoren bruker vel ikke noe særlig olje såvidt jeg vet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå