Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer bare på om noen her vet om det er en slags måte å slippe unna litt billigere på ved import av biler fra f.eks sverige?

Har hørt at noen tar inn skadebiler(f.eks en bil uten motor men som ellers er fin)og slipper unna en del avgifter ved å gjøre det på den måten...

Noen erfaringer?

takker på forhånd for alle svar!

Skrevet

Skal du gjøre det billigst mulig så kan du kjøpe en krasja bil i tyskland for en billig penge, frakte den til et lavkostland i øst europa f.eks, få de til å fikse den å så importere den til norge etterpå.

Da har du tjent mest penger.

Bilen du tar inn uten motor og putter inn en motor i norge så må du fortsatt betale avgifter som vanlig, så dette er nok noe som gikk før i gamle dager men ikke nå lengre...

Før kunne du gjøre dette med snøscootere fra Svalbard, men nå har staten funnet ut hvordan de skal regne dette også. Så du tjener ikke noe særlig på forslaget ditt.

Skrevet

Verkstedprisene i Norge er helt hinsides for tiden, så å ta inn en skadebil er dødfødt. For lovlig å drive gjenoppbygging av biler i Norge, så må verkstedet være godkjent for det av Statens Vegvesen.

Hvis du vil snyte staten for avgifter, så vurder en av disse: Taxi, ambulanse og likbil. Taxi må man ha løyve og der er det litt strengt. Ambulanse er OK, men man må kjøre med flere hundre kilo dødvekt baki. Men de er dyre i innkjøp, langt dyrere enn personbil.

Jeg tror valget må bli en 530 dat som gravferdsbil (likbil). Bare to ulemper: Ingen bakseter, og man må kjøre med et fastmontert kors på taket.

Skrevet
Jeg tror valget må bli en 530 dat som graveferdsbil (likbil). Bare to ulemper: Ingen bakseter, og man må kjøre med et fastmontert kors på taket.

Det korset tar du vel av når du ikke har, hmm, passasjerer bak. Takfestet for det måtte du vel ha på hele tiden. Jeg er heller ikke helt sikker på om 530en er lang nok til formålet - kanskje måtte du få montert en ny bakluke i glassfiber som bygget noe mer ut. :roll: Et annet problem er vel at fargevalget på selve bilen blir litt begrenset. :wink:

Skrevet

Jeg sjekket litt mer, og her er kravene til bilen:

1. Motorvognen skal ha en skillevegg mellom førerhus og bårerom.

2. Bårerommets lengde må kunne romme en kiste på 225 cm inkl. håndtak når den står midtstilt i bårerommet.

3. Bårerommet skal ha en glidebane egnet til å føre en kiste inn og ut med.

4. Motorvognen skal ha fast montert lysanordning på taket hvor tros- eller livssynssymbol til enhver tid er godt synlig fra alle bilens sider. Selve symbolet kan være utskiftbart. Symbolbruk kan unnlates ved gravferd.

http://lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?do ... 8-004.html

Skrevet

... og da er det jo bare å konstruere en gromm stereo rigg som man monterer inn på glidebanen da :) evnt en grill :) klar for fest ass.. :)

Skrevet

4. Motorvognen skal ha fast montert lysanordning på taket hvor tros- eller livssynssymbol til enhver tid er godt synlig fra alle bilens sider. Selve symbolet kan være utskiftbart. Symbolbruk kan unnlates ved gravferd.

Hvis man da har BMW som trossymbol, kan man da kjøre rundt med BMW emblem på taket til enhver tid? Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...