Gå til innhold

Stake opp drenering fra takluke (e39)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som om jeg må stake opp dreneringslangen venstre bak. I følge et Mekonomen bilverksted krever dette en del demontering for å komme til.

Har noen erfaring med dette?

Hva må demonteres? Noen DIY på nett?

PS! Hva heter takluke på engelsk? :)

Skrevet

Jeg kjøpte en passende lengde med wire og staket opp dreneringen med, Bare å finne akkurat rett tykkelse slik at den kan brukes til å stake med samtidig som du får den rund bøyer osv.

Det er da bare å tre wiren til du hører den dunker på innsiden av skejrmen eller hvor dreneringen nå ender.

Skrevet
Jeg kjøpte en passende lengde med wire og staket opp dreneringen med, Bare å finne akkurat rett tykkelse slik at den kan brukes til å stake med samtidig som du får den rund bøyer osv.

Det er da bare å tre wiren til du hører den dunker på innsiden av skejrmen eller hvor dreneringen nå ender.

Jeg skjønner prinsippet, men klarer ikke å finne noen dreneringshull som går bakover. Må også legge til at vippe-funksjonen på luka mi ikke fungerer, så jeg kan kun trekke den frem og tilbake. Mistenker at luka da dekker dreneringshullet. Finnes det en måte å vippe luka på manuelt?

Skrevet

Ta av det bakerste C stolpe dekselet inni bilen, det med kupelyset i bak. Da kan du bøye ned taktrekket litt (må knaskje løsne litt på karm-listen også) Der finner du en gummislange tredd innpå takluke kasetten. Bare trekk slangen av og blås med trykkluft. så bare å montere!

Skrevet
Jeg kjøpte en passende lengde med wire og staket opp dreneringen med,

Jeg støtter forslaget om å bruke en wire e.l til å stake med - den gir deg en veldig god følelse med hvor det er tett, og hvor mye kraft som skal til for å stake opp tetheten.

Demonteringsarbeidet verkstedet nevnte, går nok på å løsne dekslene på dørstolpene, og å senke taktrekket. Her er en beskrivelse med bilder, riktignok for en E38, men slektskapet er til stede - Taklukedrenasje - burde gi deg noe å begynne med for å se hvor mye du må demontere for å komme til.:)

Skrevet

Takk for tilbakemeldingene!

Jeg løsnet dekselet på C-stolpen og brettet ned taket. Det viste seg at en gummislange som skal sitte på takluke-kassetten hadde hoppet av. Satte denne på, og festet med en strips.

Har nå overlevd et par dagers kraftig regnvær :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...