crusher88 Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Ser ut som om jeg må stake opp dreneringslangen venstre bak. I følge et Mekonomen bilverksted krever dette en del demontering for å komme til. Har noen erfaring med dette? Hva må demonteres? Noen DIY på nett? PS! Hva heter takluke på engelsk?
Stonescream Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 er kanskje mulig å prøve med trykkluft? Finner du dreneringshullet, sette på kompressor og se om du klarer å blåse rent? Takluke tror jeg heter sun roof?
mhane Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Jeg kjøpte en passende lengde med wire og staket opp dreneringen med, Bare å finne akkurat rett tykkelse slik at den kan brukes til å stake med samtidig som du får den rund bøyer osv. Det er da bare å tre wiren til du hører den dunker på innsiden av skejrmen eller hvor dreneringen nå ender.
crusher88 Skrevet August 8, 2008 Forfatter Skrevet August 8, 2008 Jeg kjøpte en passende lengde med wire og staket opp dreneringen med, Bare å finne akkurat rett tykkelse slik at den kan brukes til å stake med samtidig som du får den rund bøyer osv.Det er da bare å tre wiren til du hører den dunker på innsiden av skejrmen eller hvor dreneringen nå ender. Jeg skjønner prinsippet, men klarer ikke å finne noen dreneringshull som går bakover. Må også legge til at vippe-funksjonen på luka mi ikke fungerer, så jeg kan kun trekke den frem og tilbake. Mistenker at luka da dekker dreneringshullet. Finnes det en måte å vippe luka på manuelt?
Nagelsen Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 Ta av det bakerste C stolpe dekselet inni bilen, det med kupelyset i bak. Da kan du bøye ned taktrekket litt (må knaskje løsne litt på karm-listen også) Der finner du en gummislange tredd innpå takluke kasetten. Bare trekk slangen av og blås med trykkluft. så bare å montere!
Der Barockengel Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 Jeg kjøpte en passende lengde med wire og staket opp dreneringen med, Jeg støtter forslaget om å bruke en wire e.l til å stake med - den gir deg en veldig god følelse med hvor det er tett, og hvor mye kraft som skal til for å stake opp tetheten. Demonteringsarbeidet verkstedet nevnte, går nok på å løsne dekslene på dørstolpene, og å senke taktrekket. Her er en beskrivelse med bilder, riktignok for en E38, men slektskapet er til stede - Taklukedrenasje - burde gi deg noe å begynne med for å se hvor mye du må demontere for å komme til.
crusher88 Skrevet August 11, 2008 Forfatter Skrevet August 11, 2008 Takk for tilbakemeldingene! Jeg løsnet dekselet på C-stolpen og brettet ned taket. Det viste seg at en gummislange som skal sitte på takluke-kassetten hadde hoppet av. Satte denne på, og festet med en strips. Har nå overlevd et par dagers kraftig regnvær
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå