jensemann23 Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Jeg må få totalvekten på bilen så liten som mulig, hva bør jeg fjerne? Jekk, reservehjul, basskasse, høyttalere, stereo er en selvfølge:) Men det er vel flere tunge ting? Sette inn et lettere batteri? Flere ting? Skal sette på 15 toms stålfelgene med vinterdekk da.
kim@etnorgeikrig.com Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Nesten tom tank og jorde signalet til måleren bruker og være en vinner..
jensemann23 Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 hehe, ;p Tank-trikset er bra da. Er det mye pes å koble måleren? er det bare å jorde ene lederen?
jensemann23 Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 kjipt hvis han kakker på tanken med et skrujern da.... da sliter jeg vel..
kim@etnorgeikrig.com Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Vist de er i trondheim du skal godkjene tror jeg de går bra. Nesten alle jeg kjenner har jort dette ved import av bil.
jensemann23 Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 vet ikke ennå .Jeg skal veie den i morgen tidlig for å sekke bare. Men max vekt kan ikke overstige det en 318i er reg.som. Og jeg har byttet motor til m50b25. Så jeg er ikke helt sikker på hvor mange kilo det er snakk om. men 60-70-100 kg kanskje. Tanken er jo på 60 liter, så det blir vel en 50 kg lettere bare der da.
BlueM Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Husk alle småtingene også da. Instruksjonsbok, servicehefte, eventuelle lydisoleringsmatter i bagasjerom (vet ikke om disse er løse på E36 jeg), lydisoleringsmatte under panseret, eventuelle skvettlapper osv osv. Ting som "bare veier..." blir fort mye vekt det også.
jensemann23 Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 jo da, de er løse matter i bagasjerommet. Kan jeg f.eks ta ut hele bakseteryggen og bare si at jeg venter på ny fordi den gamle var så stygg??
Gunnar Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Få tak i et gel-batteri og fyll dekka med helium. Lette hjul kan du spare mye på. Store felger med brede dekk veier mye.
bmwmaxi Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Det er mulig det blir mangel hvis du tar ut res.hjul og jekk, da det er noe som skal være være der ved EU kontroll. Hvis du har olje kjøler kan du ta bort den helt, og du kan også ha ca. 1 liter forlite olje + plombere varmeaperat 1,5 liter mindre frostveske.
Bonden Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Har hørt at hvis du dukker opp med en bil ribbet for alt utstyr som skal være der orginalt tror jeg di ber deg komme tilbake slik bilen egentlig skal brukes.
jensemann23 Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 Hva med Ettermonterte Angel Eyes?? Må jeg ta de av igjen? Og sette inn vanlig parklyspærer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå