Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg importerer en bil fra Sverige som er godkjent der (bilprøvning) med større dekk (18" i stedet for 15"), vil biltilsynet bry seg? Altså, kan man innføre en bil som ikke er 100% standard uten at det blir et helvete?

-Martin

Skrevet

Så lenge du holder deg innenfor rulleomkretsen, skal det ikke ha noe å si om du har større dim på felgene.

Men skal du ha forskjellig dimmensjon forann og bak, må dette i vognkortet.

Har du BMW, f.eks, så kan du få utskrevet typegodkjenningen til bilen din, å ta den med til Biltilsynet. Dette får du hos Merkeforhandleren din!

:)

Skrevet

Når du tar inn bilen, er det vel vanlig å kjøre den på prøvekjennemerker - som inkluderer ansvarsforsikring.:) Hvis du derimot vil tegne kasko før bilen er registrert i Norge, blir det nok noe mer arbeid...

Skrevet

Takk for all hjelp jeg har fått så langt. Så var det dette med historisk nybilpris da. Som vi vet er det urimelig dyrt å ta inn noen biler (f.eks E32 735i). Jeg vil derfor søke om alternativ vurdering av bruksfradrag.

Det jeg lurer på, og ikke finner online, er hva nybilprisen på en 735i var i Norge i 1991. Det går an å bestille en oversikt fra Opplysningsrådet for Veitrafikken, men dette koster 200kr per hefte. Er det noen her som har en anelse hva en slik bil kostet (minimum)?

-Martin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...