Gå til innhold

tips til behandling av gulv i garasje?

e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

er snart ferdig med å isolere den lille hobby garasjen min nå, skal bli flott og få en tett garasje å til å jobbe med bil og sykkel i.

er litt i tvil på hva jeg skal ha på gulvet, den billige løsningen er jo å dra med seg noe 2 komponent maling fra jobb, evt kjøpe inn den malingen/sand som man brukker på gangveier osv offshore. dette er jo ekstremt slitesterkt (husker ikke navnet)

tenker også på fliser, men tåler det en garasjejekk feks?blir vel bare styr om man feks får oljesøl i fugene?

har sett det er en del tøffe garasjer her på bimmers, så det hadde vert flott om noen kunne dele erfaringer

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får fliser som er laget til dette bruket som du kan kaste skralla på. men husker ikke helt hvor jeg var borti dette ellers får du noen aluminiums matter som ser jevlig tøft ut som er gode og gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

epoxy fra sigural funker bra hos meg

fliser ser flott ut men synes ikke det er særlig praktisk

epoxy er vel noe av det beste og mest kostbare? hvordan er prisene på å få lagt slik, det er vel ikke noe man legger selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg la Epoxy. dett la jeg selv. KCL kjørte kampanje på dette for litt siden. 10 L maling for 1300,- ca. koster 2.500,- egentlig om jeg ikke husker feil. Står at 10 L holder til to strøk på 30 kvadrat. Det gjør det ikke. : ) Betongen trekker godt med epoxy. jeg har 2 strøk, men spør du meg så er 15 L nok til 2 strøk på 30 kvadrat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg la Epoxy. dett la jeg selv. KCL kjørte kampanje på dette for litt siden. 10 L maling for 1300,- ca. koster 2.500,- egentlig om jeg ikke husker feil. Står at 10 L holder til to strøk på 30 kvadrat. Det gjør det ikke. : ) Betongen trekker godt med epoxy. jeg har 2 strøk, men spør du meg så er 15 L nok til 2 strøk på 30 kvadrat.

takk for tips. kikket litt på produktene til KCL nå, har en lokal leverandør av kcl likeved, så er nok muligheter for å få det til en ok pris:)

gjelder egentlig bare å bestemme seg for flis eller epoxy.

noen som har noen tips på hvor di selger bra flis til en ok pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fliser i garasjen, men fattern blir litt gal om jeg søler olje i fugene :P hehe...

Så jo utrolig stilig ut det gulvet du linka til da :D

ja er det som er problemet med fliser..

ja synest og det så bra ut.. slike tette "fliser" så er det jo bare å spyle rent.

ser ikke ut som den typen gulv er så veldig kresen på underlag heller.

gulvet mitt er allerede 20 år gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epoxy er greit det.. Tåler belastning oppimot traktor med kjetting så er slitasjesterke greier..

Ett spann rekker til ca 50 kvm, og du blander del A og Del B sammen. Bør også ha oppi en halv liter lunkent vann på 10 ltr så får du en masse som er MYE lettere å jobbe med, uten at det er noe problem med dekkevne eller slitasjestyrke.. Sigural har hvertfall vi netto til 1350,- pr. 10 ltr og det koster nok kanskje litt mer til vanlig andre plasser..

Når det gjelder flis måtte du gått for en porcellenato flis tenker jeg. De er rimelig hardhause.. Brukes veldig mye til gårdsbruk og industrielt.. Skal du ha en rå fugemasse bruker du syrefast, som kan vaskes selv med syre, og ellers kan du jo også gå for en litt mer hardfør klinkerflis og deretter sette alt inn med klinkerolje/impregnering for flis (porefyller).. Da blir hele garasjegulvet tett så slipper du tenke på søl på en stund..

Ville nok anbefalt Epoxy jeg.. Sigural er bra saker. Oxan, Fluganyl o.l. er bare vanlig maling, og ikke i nærheten så slitasjesterkt. Spinner streker i det med piggdekk.. Dårlige saker i garasje..

Når det gjelder underlag, så blir for det meste resultatet som underlaget.. Noe kan du jo seff fikse, men blir som regel crappy resultat av ett crappy underlag..

PS: Går du for Sigural så husk å syrevaske.. Og når du syrevasker med saltsyre, så ruster det som KAN ruste.. Så ut med alt av stål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...