Bmw mann Skrevet August 10, 2008 Skrevet August 10, 2008 plutselig etter veldig lang lande kjøring begynte bremsebelegg lyset og lyset og en rar lyd kom mens jeg kjørte. stoppet opp. å lot bilen ta seg en god pause. bremsebelegg er byttet for 1 år siden med greenstuff klosser og er masse igjen på de. lyset stoppe å lyse. men lyden er der fortsatt. høres ut som tikking fra motor. kan det være ventilene ? hvordan finner jeg ut av det ? og hvordan fikses eventuelt tikking fra ventilene. høres veeeldig godt
conan Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Av med toppdekselet og juster ventilene, er vel eneste måten og bli nesten kvitt tikking. Men kjørte du hardt med kanskje lite olje på vogna? Forandrer tikke sekvensen seg i takt med turtall? Ta et skrujern og legg spissen mot toppdekselet og hold andre enden mot øret (baksiden) så er det lettere og høre hvor tikken kommer fra.
Bmw mann Skrevet August 11, 2008 Forfatter Skrevet August 11, 2008 det skal jeg prøve. det er nok suppe på motor ja. ble ikke kjørt "hardt" når jeg hørte lyden komme. Men en stund før det kjørte jeg litt aktivt på 5000 ca. Lyden høres best når den sviver på tomgang. Det variere og på om motor er varm eller kald på hvor høy lyden er. Er det skadelig og bruke bilen før jeg får den fikset eller funnet ut hvor lyden kommer fra ?
rsr800 Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Er det en 4 syl. ? kammene er jo en svakthet her. Og vist det er 91mod. + så stilles vell ventilene automatisk..
bmw328ci Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 sjekk om noen av bremsebelegga dine har løsna! ett av mine bremsebelegg løsnet forann og da kom d en høy tikkelyd fra d løse belegget som bevegde seg inni kalipperet mot skiva.
Kobar Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 på min M42 motor kommer det avogtil når motoren er kald, noen ganske kraftige tikkelyder! men gir seg når motoren får varme, dette kom etter jeg skifta pakninger på forntstykker på motoren, og fikk vann i olja! har skifta oljen 2 ganger nå, for å bli kvitt all vann, men driver enda med litt tikking på kald motor... hva er galt.?
Bmw mann Skrevet August 11, 2008 Forfatter Skrevet August 11, 2008 Er det en 4 syl. ? kammene er jo en svakthet her. Og vist det er 91mod. + så stilles vell ventilene automatisk.. stemmer det, is maskinen m42. er en 93 modell
Bmw mann Skrevet August 12, 2008 Forfatter Skrevet August 12, 2008 Ja, idag når jeg starta bilen for å leke doktor med stetoskop var det ingen tikkelyder og høre... mens når jeg kjørte hjem fra jobb 10 timer senere var lyden der igjen. den er veldig varierende på hvor godt du hører den.. men aller mest og oftest når motor er kald. noen ganger når den er kald så sviver den veldig rart på tomgang, hopper opp og ned i 1 min ca før den stabiliserer seg på turtallet. Kan det være kammene som er utslitt ?
Jealous_much Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 Med tanke på at du kjører 10 min før den begynner og tikke kan det tyde på sleten olje. Bytt olje/filter (ikke shell/biltema)
rsr800 Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 Ja ville prøvdt først og skifte filter og olje ! kjøpt orginalt. Så vist ikke det funker, så sjekk kammene !
Bmw mann Skrevet August 14, 2008 Forfatter Skrevet August 14, 2008 Ja ville prøvdt først og skifte filter og olje ! kjøpt orginalt.Så vist ikke det funker, så sjekk kammene ! og hvordan sjekker jeg om kammene er slitt eller justert feil ? Kjører alltid på første klasses castrol olje fra bmw + orginalt filter. Nå tikker motoren skikkelig. skal ta en skikkelig rens av dyser, ventiler, nye plugger olje, filter å rens av luft filter og se om det forsvinner...
rsr800 Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Ta den på verksted foreksempel.. vist du ikke har erfaring med dette ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå