Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

plutselig etter veldig lang lande kjøring begynte bremsebelegg lyset og lyset og en rar lyd kom mens jeg kjørte. stoppet opp. å lot bilen ta seg en god pause. bremsebelegg er byttet for 1 år siden med greenstuff klosser og er masse igjen på de. lyset stoppe å lyse. men lyden er der fortsatt. høres ut som tikking fra motor. kan det være ventilene ? hvordan finner jeg ut av det ? og hvordan fikses eventuelt tikking fra ventilene. høres veeeldig godt

Skrevet

Av med toppdekselet og juster ventilene, er vel eneste måten og bli nesten kvitt tikking. Men kjørte du hardt med kanskje lite olje på vogna? Forandrer tikke sekvensen seg i takt med turtall? Ta et skrujern og legg spissen mot toppdekselet og hold andre enden mot øret (baksiden) så er det lettere og høre hvor tikken kommer fra.

Skrevet

det skal jeg prøve. det er nok suppe på motor ja. ble ikke kjørt "hardt" når jeg hørte lyden komme. Men en stund før det kjørte jeg litt aktivt på 5000 ca. Lyden høres best når den sviver på tomgang. Det variere og på om motor er varm eller kald på hvor høy lyden er. Er det skadelig og bruke bilen før jeg får den fikset eller funnet ut hvor lyden kommer fra ?

Skrevet

sjekk om noen av bremsebelegga dine har løsna! ett av mine bremsebelegg løsnet forann og da kom d en høy tikkelyd fra d løse belegget som bevegde seg inni kalipperet mot skiva.

Skrevet

på min M42 motor kommer det avogtil når motoren er kald, noen ganske kraftige tikkelyder! men gir seg når motoren får varme, dette kom etter jeg skifta pakninger på forntstykker på motoren, og fikk vann i olja! har skifta oljen 2 ganger nå, for å bli kvitt all vann, men driver enda med litt tikking på kald motor... hva er galt.?

Skrevet
Er det en 4 syl. ? kammene er jo en svakthet her. Og vist det er 91mod. + så stilles vell ventilene automatisk..

stemmer det, is maskinen m42. er en 93 modell

Skrevet

Ja, idag når jeg starta bilen for å leke doktor med stetoskop var det ingen tikkelyder og høre... mens når jeg kjørte hjem fra jobb 10 timer senere var lyden der igjen. den er veldig varierende på hvor godt du hører den.. men aller mest og oftest når motor er kald. noen ganger når den er kald så sviver den veldig rart på tomgang, hopper opp og ned i 1 min ca før den stabiliserer seg på turtallet.

Kan det være kammene som er utslitt ?

Skrevet
Ja ville prøvdt først og skifte filter og olje ! kjøpt orginalt.

Så vist ikke det funker, så sjekk kammene !

og hvordan sjekker jeg om kammene er slitt eller justert feil ? Kjører alltid på første klasses castrol olje fra bmw + orginalt filter. Nå tikker motoren skikkelig. skal ta en skikkelig rens av dyser, ventiler, nye plugger olje, filter å rens av luft filter og se om det forsvinner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...