Zattaxu Skrevet August 10, 2008 Share Skrevet August 10, 2008 Hei, er helt ny på forumet og har kjøpt en brukt BMW E46, 316, 1999 modell som gikk sine første to år i Tyskland. Jeg har tre spørsmål om bilen. (Har forsøkt å søke litt rundt på forumet uten å ha funnet noe svar). 1. Etter at bilen kommer opp i mer fart enn gangfart låser dørene seg, når man skal ha dem opp igjen etter å ha stoppet må man enten åpne dem med en nøkkelbryter nede ved gearspaken, eller åpne håndtaket fra innsiden to ganger i stedet for en. Er dette en slags barnesikring, er det noen som vet hvordan jeg ev. får skrudd det av? 2. Bilen har ikke et fullstendig servicehefte. De første 82' er oppgitt i heftet, deretter er det noen kvitteringer. Kilometerstanden er nå 156'. Kan jeg gå ut fra at registerremmen da er skiftet (har lite lyst til å oppleve at den ryker). Må man ha ut "halve motoren" for å sjekke registerremmens tilstand? 3. Når jeg slår av motoren kommer det en lyd fra bilen som best beskrives ved "Tilutt tilutt, tilutt tilutt". Vet noen hva den betyr ev. hvordan jeg slår den av? Setter stor pris på om noen tar seg tid til å besvare et eller flere av spørsmålene over! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martins Skrevet August 10, 2008 Share Skrevet August 10, 2008 Gratulere med ny bil da:) den lyden,kan eg tenke meg er cd spilleren din? det med låsen,kunne høres ud som en sikring ja(barnesikring) nei kan ikkje tru at motoren må tas ud,er usikker på om det er reim eller kjede på di der eg,har kun hat kjede på mine bmwer.men det vet sikkert noe svare på håper du blir fornøyd med ny bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet August 10, 2008 Share Skrevet August 10, 2008 Det vil sikkert glede deg å høre at motoren din har registerkjede, ikke registerreim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zattaxu Skrevet August 10, 2008 Forfatter Share Skrevet August 10, 2008 Det vil sikkert glede deg å høre at motoren din har registerkjede, ikke registerreim. Flott! Er det noen som vet noe om de andre spm, eller ev. skulle vite om det er noen andre ting som bør sjekkes, eller er "ofte" feil på E46 og som kan føre til dyre reparasjoner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet August 10, 2008 Share Skrevet August 10, 2008 Noe som ofte nevnes ved E46 er at noen eksemplarer er utsatte for rust i bl.a. dører og panser, og siden din er utenfor garantitiden, vil det lønne seg å holde et øye med disse, sånn at du kan avsløre om din bil er en av dem som er i faresonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 10, 2008 Share Skrevet August 10, 2008 1: Denne er vel kanskje ikkje berre barnesikring? Dette hindrer at andre kan hoppe inn i bilen. er vel ikkje eit stort problem i Norge, men i andre land, (f.eks. østblokkland) kan det væra eit problem. Skal vel sikkert gå an å programera bort. 2: har du fått svar på, eg rekner med at det stemmer. 3: Veit eg ikkje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet August 10, 2008 Share Skrevet August 10, 2008 1: Me har sånn på vår e60, og der kan me gå inn å OBC'n og skru av eller på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet August 10, 2008 Share Skrevet August 10, 2008 1: Denne er vel kanskje ikkje berre barnesikring? Dette hindrer at andre kan hoppe inn i bilen. Helt korrekt - etter at bilnøkler og startsperrer ble mer avanserte, er det å "kidnappe" en bil mens motoren er i gang blitt den enkleste måten å stjele biler for tyver som ikke disponerer tilstrekkelig teknisk utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zattaxu Skrevet August 10, 2008 Forfatter Share Skrevet August 10, 2008 1: Me har sånn på vår e60, og der kan me gå inn å OBC'n og skru av eller på dette. Leste litt om OBC i denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8 ... ht=obc+e46 Er dette noe jeg kan/bør forsøke å fikse på egenhånd, eller bare nevne det neste gang den skal på service? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet August 10, 2008 Share Skrevet August 10, 2008 Dette kan vi aktivere, deaktivere sjøl på e60'n. det ligger i OBC menyen. Men hva det gjør i din bil er jeg usikker på... Bilen låser seg og automatisk opp når vi slår av tenninga, eller trykker på knappen som låser/låser opp alle dørene, eller tar to ganger i håndtaket som du nevnte tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet August 10, 2008 Share Skrevet August 10, 2008 har selv en 318 E46 '99 og som nevnt må du passe på rust på underkanten av panseret + rundt dørlistene. har selv noe smårust der og en kompis med samme bil har også det. En annen "svakhet" med disse modellene er handbrekket men det merker du fort om ikke virker. Jeg har ikke den der automatiske låsingen av dørene og min var i tyskland helt til 2002! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet August 10, 2008 Share Skrevet August 10, 2008 det med automatisk låsning kan du programmere vekk med carsoft og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå