Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har da en 320 (129hk)E30 jeg tenkte å sette inn en M50b20 (150hk)motor i, fra en 320 e36.

hva må byttes for å få det godkjent?

og må vell ha e34 bånnpanne og sil for å få til å passe, men er mest hva som må byttes for å få godkjent jeg er int i, evnt hvem jeg kan spørre om det.

må jeg gjøre noe med drivverket?

er mulig å få e30 kassa til å sitte på m50 motoren har jeg hørt. eller må jeg skaffe e36 girkasse også?

noen andre som har satt inn m50 motor jeg kan spørre kanskje?

Skrevet

Hadde det vært 0,65hk mindere i M50 motoren så hadde du ikke trengt og godkjenne dette. Tror egentlig ikke du trenger det, da det burde gå under de 15% effektøkning som er lovlig uten godkjenning.

Skrevet
Hadde det vært 0,65hk mindere i M50 motoren så hadde du ikke trengt og godkjenne dette. Tror egentlig ikke du trenger det, da det burde gå under de 15% effektøkning som er lovlig uten godkjenning.

får vell sende en mail til biltilsynet og se hva de sier på dette :)

noen som har godkjent m50 i e30 før a?

Skrevet

Du må godkjenne selv om det er bare 15% effektøkning. Den 15% er hva tollveseneet tolererer av effektøkning(mtp. avgift osv.), ikke hva biltilsynet gjør.

Skrevet

Det er en utrolig tungvinn og dyr jobb for 21hk ekstra! Skal du først smette i en motor som ikke kom orginalt i E30 hadde jeg funnet meg noe mer fordelaktig, både i form av forbruk og hk/Nm antall :)

Skrevet
Han ville vite hva som måtte byttes for å få det godkjent, ikke hva som måtte gjøres for å bygge om.

Ja, det stemmer vell, for det meste..

må jeg gjøre noe med drivverket?

er mulig å få e30 kassa til å sitte på m50 motoren har jeg hørt. eller må jeg skaffe e36 girkasse også?

noen andre som har satt inn m50 motor jeg kan spørre kanskje?

Skrevet
Det er en utrolig tungvinn og dyr jobb for 21hk ekstra! Skal du først smette i en motor som ikke kom orginalt i E30 hadde jeg funnet meg noe mer fordelaktig, både i form av forbruk og hk/Nm antall :)

er vell mest pga jeg fikk tak i billig motor :P

+ passer ne m50 motor så passer vell "alle", så er lett å evnt bytte til større senere, men tenkte vell egentlig turbobygg kanskje

Skrevet

du må iallfall sette på bunnpanne fra e34 på motoren, og da passer den rett på motorfestene.. det gjorde min m52 iallfall..

Skrevet
du må iallfall sette på bunnpanne fra e34 på motoren, og da passer den rett på motorfestene.. det gjorde min m52 iallfall..
fikk med en bånnpanne fra e34 så den er grei, men har hørt noe om at man må ha sil fra e34 også? stemmer det?

passer den rett på motorfestene om man har e34bånnpanne?

m52 er vell bar at det er alublokk også, og vanos

Skrevet
har da en 320 (129hk)E30 jeg tenkte å sette inn en M50b20 (150hk)motor i, fra en 320 e36.

hva må byttes for å få det godkjent?

og må vell ha e34 bånnpanne og sil for å få til å passe, men er mest hva som må byttes for å få godkjent jeg er int i, evnt hvem jeg kan spørre om det.

må jeg gjøre noe med drivverket?

er mulig å få e30 kassa til å sitte på m50 motoren har jeg hørt. eller må jeg skaffe e36 girkasse også?

noen andre som har satt inn m50 motor jeg kan spørre kanskje?

Må vel RÆVPU.e kontrolløren på BT? sånn kan det virke i mange fall :lol:

Skrevet

du må ha sil og ja, og ny pakning til sila.. however fant vi ut at motorfestegummien fra e30n ikke kunne brukes.. noen som vet åssen gummi som kan brukes for å få motoren opp en cm?=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...