Christian Nyegaard Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Skrevet Januar 15, 2009 Da var rett i underkant av 30 euro satt over til tyskeren, så får vi se om det dukker opp et par flasker med olje her i løpet av en liten stund. Bilen skal på verksted 29 og 30 januar, ble bilia fornebu. Ingen andre verksteder som har gått gjennom min "send epost og vent på svar" test har vært i nærheten av Bilia. Tok også en 318d som leiebil i perioden, blir artig å få testet en relativt ny, om enn bare firesylindret, dieselmotor fra BMW.
Christian Nyegaard Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Skrevet Januar 15, 2009 Haha, etter å ha lest litt i denne: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=95409 kan det se ut til at webasto'en min ikke funker helt den heller . Syntes det ble litt varmere i bilen, men må være mer sånn "restvarme" tull om noe for bilen er jo kald selv om jeg har satt på aux heat saken. Ser det nevnes 20 grader i bilen og god stemning, et godt stykka unna hva jeg opplever. Hm.
Gunnar Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 Nå har jeg ikke Webasto i 7ern, men har i LRen, og du skal definitivt merke bruken av Webasto! En halvtime så er bilen god og varm, ihvertfall i alle temperaturer vi har hatt på østlandet i vinter.
Christian Nyegaard Skrevet Januar 16, 2009 Forfatter Skrevet Januar 16, 2009 Virker nesten som om den ikke får tent opp skikkelig for jeg kan ikke si jeg merker stort til dette "20 grader". Får se om jeg kan finne ut av noe, denne har liksom ikke engang vært på radaren min. Hei ho pengesluk av en bil
Gunnar Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 Tror nok bilen din har hatt en slurvete eier før deg! Det første du kan begynne med er å høre om du kan høre Webastoen starte i det hele tatt. Den lager en ganske tydelig summelyd. Den skal jo også gå når bilen startes, som tilleggsvarmer i kaldt vær, så det kan være greit å ha det i orden. Tror vår starter sammen med motoren i +5 og lavere.
Christian Nyegaard Skrevet Januar 16, 2009 Forfatter Skrevet Januar 16, 2009 Tror nok du kan være inne på noe mtp tidligere eier(e) ja. Men er typisk også da, rundt 180.000 km begynner i min erfaring biler å få en god del ting som må byttes i tide og utide. Men samtidig har bilen et fullt servicehefte og har jo fått gjort en del ok ting som bytte av skjermer og bagasjerom osv på garanti. Men klart, er nok en del ting som er slurvet litt med her. Normalt sett har jeg en bil i 2-3 år så jeg ser det som helt greit å bruke litt penger på å holde den i god stand, men selvfølgelig burde jo innkjøpsprisen ha reflektert nødvendige påkostninger.. Litt kjedelig å bruke 15% av kjøpssum første halve året på å få bilen eu godkjent . Men men, atter en gang faller jeg tilbake på at dette egentlig er min skyld som ble så alt for ivrig og ikke tok meg tid til NAF test på bilen . Lession learned. Er heldigvis bare penger som jeg jo før eller siden klarer å tjene opp igjen.... (misforstå meg ikke, jeg har ikke for mange av disse "penger" men liker ikke tanke på å dø om 50 år med 18 mill på bok heller ). Takk for tipsene om webastoen, stod en del i tråden over også. Skal forsøke å få tatt en titt på det i dag, var jo noe om at den kunne gå i "lockout" mode som kunne resettes med noen sikringer. Hører en summelyd fra den, men usikker på om det kun er viftene. Går forbi en relativt ny 5'er på vei til jobb og på den hører man veldig godt at står med webastoen (hovedsaklig når jeg går hjem fra jobb hehe). Kan ikke si jeg har hørt den lyden fra min egen og vil da være veldig overrasket over om BMW har satt på noe som er 8 år nyere og bråker mer på de nye bilene . Er vel ikke stort annet man skal måtte gjøre enn å sørge for at man har åpne ventilasjonsluker i kupeen og trykke på direct mode for å starte denne ? Har forøvrig tidligere nevnt en "ulelyd" fra motor som verkstedet mente bare var normal turbolyd. Den begynner dog å bli VELDIG fremtredene. Klarer liksom ikke heeeelt å skjønne hva det er, er ingen ekstra røyk eller noe fra eksosen eller ulyd fra turboen (som i skraping osv som er normalt ved fullt turboras). Har byttet veivhusventilasjonsfilteret men det hjalp ikke noe... Tror kanskje jeg må ta opp en video for å forklare hva jeg mener med ulelyden. Den har uansett blitt helt drøy.
Kjennern Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 Er vel ikke så unormalt at det kommer en del "slite dele bytte" fra 150K til 220K km nei. Fikk alt på min på 1 år og det startet på ca 180K km.
Christian Nyegaard Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Skrevet Januar 17, 2009 Ok, webastoen fungerer fint. Jeg må bare ha satt den opp feil før eller satt den på for lang tid i forveien. Testet den i sted, satt den på 10 min etter at jeg og en kompis gikk for å spise og når vi kom ut stod den og brummet fornøyd og varmet godt inne i kupeen mens all snøen som landet, bokstavlig talt, fordampet av frontruta. God stemning, så da slipper jeg å bekymre meg for det vertfall. Når det gjelder ulelyden min tror jeg ting er litt værre..... tok opp denne nå: Så uh..... noen ideer ? edit; som det sikkert kommer frem av videoen er det kun en ulyd når jeg slipper gassen, typ når turboen skal spinne ned. Bilen står her stille og ruses kun på tomgang.
Kjennern Skrevet Januar 17, 2009 Skrevet Januar 17, 2009 Høres ut som turbo hviner når den spinner ned? Dårlig lager? eller noe slikt... Ring Turbo Service på Høvik. Tipper de har noen tips.
Christian Nyegaard Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Skrevet Januar 17, 2009 Høres litt sånn ut, men om lageret går pleier det vel også å begynne å lekke olje inn i innsuget som igjen burde være relativt synlig i eksosen. Men har hørt bra ting om turbo service, takk for påminnelsen om at de finnes
Christian Nyegaard Skrevet Januar 18, 2009 Forfatter Skrevet Januar 18, 2009 Laget en liten tråd om ulelyd problemet mitt her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=1031225#1031225 Men fant i går kveld ut at det høres mest ut som en eksoslekkasje et eller annet sted. Lyden kommer fra under bilen på høyre siden. Vanskelig å si stort mer uten å få heist opp og sett egentlig og det har jeg ikke fått gjort enda.
Christian Nyegaard Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Skrevet Januar 29, 2009 Da var bilen på Bilia Fornebu og jeg putrer rundt i en 318d med 10.000 km på telleren. Deilig med "ny" bil men firer diesel er litt tafatt gitt...
Christian Nyegaard Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Skrevet Januar 30, 2009 Og der fant vi litt mer morsome feil som jeg mistenkte ja . * Lekkasje i katalysator (må byttes) * Bakfjær knukket * Styrestag slitt Endeleddene var vist ok, men klunkingen og ustabiliteten kom fra styrestaget. Så da blir det 318d over helgen også.. For så vidt ikke en dum bil nå som jeg begynner å bli litt vandt med den, men foretrekker helt klart 7ern gitt. Men begynner å bli moderat kostbart dette her nå...
Kjennern Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Koster å være kar Synd det skal bli så mye på engang da. Kjenner meg litt igjen der.
mhane Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Det var nå voldsomt hvor uheldig du skal være da?! Du får trøste deg med at nå blir ihvertfall bilen bedre for hver feil som oppstår og du retter opp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå