Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hentet ny navi i dag, den noe shady ebay selgeren fra latvia (!) fikk shippa dett kjappt og greit gjennom tollen også gitt :D.

Skal montere etterpå i solskinnet men må spise litt først.

Fikk også den "dørknoppen" hos bilia i dag og fikk bestillt opp to nye gummiknotter til Navien.. de som står på er liksom litt grå så blir sikkert fresht og fint med nye. Koster 65,- per stk også så er liksom ikke noe å lure på :D.

Speil-issuet begynner å irritere meg men nå er det hovedsaklig fordi jeg hadde den fullstendige brainfarten og herpa skruene. Får se hva jeg gjør med det.

Tror også jeg skal se litt på pixel problemene om jeg får tid i dag.. Med litt flaks er "quick fix" godt nok da displayet egentlig er i ganske ok stand :).

• Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Allrighty, da har jeg tuslet rundt i garasjen i kveld og fått fikset et par småting og blitt litt mer kjent med bilen.

Fikk på plass den lille "hetten" på låseknoppen i førerdøren. For 35,- fikk jeg hele knoppen men var bare å sprette av toppen av den som klipset rett på den gamle. Enkel liten fiks :).

Så satt jeg i MK4 navien og det fungerte jo over enhver forventning. Hva jeg ikke viste var jeg med mk4 navi også fikk "mk4 look" på hele kjørecomputeren, radio osv! Det var jo supernice :D. Handlet fra denne karen:

http://search.ebay.com/_W0QQsassZnaviandbmwparts

Brukte EMS shipping som gikk relativt kjapt, posten forsøkte å levere den på døra i går kveld og jeg vant auksjonen på søndag kveld. Meget bra i min bok :). Pakken var merket med "cdrom warranty repair return" og skled rett gjennom tollen ;).

Forsøkte meg så på å finne ut hva i alle dager som skjer med telefonen men no luck så langt. Tok ut TV modulen og tok ut den store feite kontakten i bunnen av BIT 2 modulen i håp om at det var noe enkelt og greit som dårlig kontakt men den gang ei. Fikk testet selve håndsettet i bilen med noen normale AA batterier (står jo oppladbare i den normalt sett) og det fungerte fint. Regnet vel i og for seg med det men greit å ha det bekreftet.

Siden sikringene er OK må jeg vel da begynne å lure på om det er selve telefonmodulen som er gåen? Noen som har noen gode ideer? :?

Evt. kan jeg jo forsøke å overtale denne luringen til å sende til norge:

http://cgi.ebay.de/BMW-E39-E46-E53-Lade ... .m14.l1318

Såh for det spennende... pixel quick fix. Ble ikke fullt så bra som man skulle ønske (les: fortsatt pixelfeil :P) men kan jo alltids gi det et nytt forsøk. Er et par andre alternativer til "quick fix" men ingen av disse ser veldig fristende ut:

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/543597

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/285208

Synes nesten den med borringen ser minst galemathias ut, rett og slett fordi det er skumlere å dra ut nålene fra motorene sine i det andre alternativet.

Men tror jeg skal gi "quick fix" en ny sjangse før den tid. Bare mate på med enda mer elektronikk rens. Problemet er dog som linkene over forklarer at gummilisten gir etter og ikke lenger holder det trykket mellom kabel og kretskortet den må ha for å sørge for skikkelig kontakt.

Det er også hvorfor man ofte ser at linjer med pixler kan "blinke" eller komme og gå litt avhengig av hvor mange planeter som står på linje osv.

Nei får se.. fikses skal det vertfall. Men der vet jeg vertfall om hvilke alternativer jeg har. Værre med telefonen som jeg virkelig ikke aner hvorfor ikke fungerer.

Skrevet

Nei får se.. fikses skal det vertfall. Men der vet jeg vertfall om hvilke alternativer jeg har. Værre med telefonen som jeg virkelig ikke aner hvorfor ikke fungerer.

Hhehe, spørsmålet er vel egentlig hvorfon man skal ha en egen telefon montert i bilen?

For min egen del funker det stort sett fint med vanlig mobiltelefon..!

Men så er jeg dog bare eier av en e30 og e32! hehe!

Men for all del, stå på! liker det du gjør med sjueren din for og få en god finish!

Mvh Hylle.

Skrevet
Hhehe, spørsmålet er vel egentlig hvorfon man skal ha en egen telefon montert i bilen?

For min egen del funker det stort sett fint med vanlig mobiltelefon..!

Men så er jeg dog bare eier av en e30 og e32! hehe!

Jeg har også original telefon i bilen min, og det er et av ekstrautstyrene jeg setter mest pris på (seriøst!). Telefonen i armlenet tar man aldri opp. Alt gjøres fra rattknappene, og kontaktlista får man i instrumentpanelet (under speedo/turteller). Når man ringer eller mottar samtale fader stereoen inn og ut av seg selv. Syns det er helt suverent jeg, og det er visstnok bortimot eneste lovlige måte å snakke i telefon i bil på i Norge i dag (hørte her om dagen at blåtanndings og løs telefon ikke lenger er lov, alt må være fastmontert?).

Skrevet

Stemmer som Gunnar sier ja! Dette er ekstremt sjarmerende :). Utrolig bra integrert i bilen og det absolutt mest lovlige alternativet du kan benytte. Klart, en Parrot + fastmonteringsutstyr er nok også en helt grei løsning men jeg er stor fan av ting som er originalt montert / integrert og skjult som om det var originalt ;).

Kunne ha gått over til bluetooth retrofit men BMWs støtte for mobiltelefoner er jo under en hver kritikk :(. Så da er tvillingsim + fungerende telefon et bedre alternativ ;). Siden begge sikringene er ok lurer jeg dog nesten på om løsningen er en ny BIT2 boks fra ebay :roll:.

Knipset et lite bilde av Navien i perspektiv modus (som man må skru på via GPS service meny som man finner ved å gå inn på hovedmenyen til OBC -> velge settings -> inne på den menyen holder man MENU inne i 8-10 sec og GPS service menyen kommer opp):

15082008118.jpg

Ble veldig bra :)

Skrevet

Forstår jeg det rett at jeg kan bytte ut min gamle naviskjerm og spiller og innstalere ny skjerm og spiller og at dette er plug and play ifm kjørecomputer osv.?

I såfall tror jeg jammen meg det blir handel på meg også!

Skrevet

Hvis du er heldig, slik at videomodulen (TV-tuneren) støtter både 4:3 og 16:9, så trenger du kun bytte skjerm og navispiller ja. Hvis ikke må du ta TV/videomodulen også. Nautiluz bytta kun skjerm på sin '00 730d, og der støtta både navi og tv-modul 16:9 skjerm, så det var plug'n play.

Skrevet

Du verden... har ikke fått med meg denne muligheten før nå. Her må det prioriteres.

Hadde kanskje vært en ide og oppgradere til det digitale bakkenettet også når modulen byttes ut. Var det ikke Sagem som hadde kommet med en "tuner" som var tilpasset bil?

Skrevet

He he he du pendler ikke mye med ferger skjønner jeg. TV i bilen er et must! Når du tar ferge over en time hver dag og ofte rundt klokken 2100 om kvelden er det fint å få sett nyhetene osv.

Skal poste her om jeg klarer å finne ut noe

Skrevet

Ser den ja! Da hadde jeg absolutt satt himmel og jord i bevegelse for å få Tv'en opp og gå :).

Var en tur innom fredrikstad hos svigers i dag, han mente vi skulle teste å sparkle + spotlakkere skaden i sideskjørtet i første omgang, var såpass billig og kjapt å gjøre det at han mente det var verdt å se resultatet før hele skjørtet blir byttet.

Siden det ikke koster meg stort mer enn litt arbeid og lakk pluss noe til han for jobben så det må vel nesten testes.

Skrevet

Dagens sære lille "delebytte": knottene på bordmonitoren! :lol:

Disse koster ~65kr per stk og gjør at man får en ganske fresh og fin feel og ting blir seende slik ut:

cruj1egy1rngy2owdc3w.jpg

ascfa7v9m159wa1umnqe.jpg

Gummien i de gamle var liksom ikke så fresh og ja... 130,- for nye knotter var vel verdt "innvesteringen" 8)

Skrevet
har Mk3 navi i bilen

Jeg sikler også stort på denne 16:9 skjærmen. Hvordan finner jeg hvilken Mk utgave jeg har? Bilen er levert med: 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL og er produsert 04/97.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...