Gå til innhold

E36 325i M-technik - "Nytt" interiør s.8

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kødder du? det var jo sykt billig.

med tanke på sveisejobben som måtte gjøres med bakstillingen syns jeg at det ikke var en krone for mye.. er mange timer med jobb der :?

Ja, var mye jobb. Men hovedgrunnen til at jeg gikk litt over det jeg selv hadde sett for meg var at jeg kunne gjøre mye av jobben selv. Tok litt tid selfølgelig. Skulle et verksted gjort samme jobben, hadde det kostet ca 30 lapper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med tanke på sveisejobben som måtte gjøres med bakstillingen syns jeg at det ikke var en krone for mye.. er mange timer med jobb der :?

Ja, var mye jobb. Men hovedgrunnen til at jeg gikk litt over det jeg selv hadde sett for meg var at jeg kunne gjøre mye av jobben selv. Tok litt tid selfølgelig. Skulle et verksted gjort samme jobben, hadde det kostet ca 30 lapper

verkstedet jeg var på for å taksere skaden ville kondemnere bilen min, de mente på at de ikke var verdt å reparere det engang :P ryk å reis sa jeg å lånte sveiseapperat å løftebukk med en bekjent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt det er en krone for mye heller. Sier det er relativt billig.

Det er endel jobb, men jeg hadde ikke solgt min så billig om jeg hadde hatt samme problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MYe jobb ? :lol: vis du må ha røykepauser og drikke pepsi max vært 10 min så tar det nok litt tid.

skrudde ned bakstillingen på 40 min. sveiste festene og satt den opp igjen dagen etterpå

gikk max 3 timer med alt, og da stresset jeg ikke.

tørr jeg spørr hvorfor du tok ut tankene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MYe jobb ? :lol: vis du må ha røykepauser og drikke pepsi max vært 10 min så tar det nok litt tid.

skrudde ned bakstillingen på 40 min. sveiste festene og satt den opp igjen dagen etterpå

Tok ned tanken pga brannfare samt at det var så å si umulig å komme til å bakkant for å bytte ut det orginale panelet der festene til travers sitter.

Hadde det vært å bare sveise på nye forsterkningsplater så hadde jeg nok ikke tatt meg bryet å ta ned tanken vil jeg tro. 8) Var oppretteren jeg brukte som sa at den måtte ned. Tar ingen sjanser med mye varme og bensin :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min første langtur med bilen nå i helgen, tilbakela vel i underkant av 60 mil. Hadde vært litt plaget med bensinlekkasje og ujevn gange m.m den siste tiden (ligger egen tråd om det), så var spent på forbruket på landevei. Bilen hadde ligget på ca 1.1 på landevei og 1.6 på bykjøring tidligere. Som nevnt i en annen tråd hadde jeg demontert og rengjort dysegalleri/dyser samt innsuget, oljeskift (5-40) og kjørt injection-rens.

I følge kjørecomp lå forbruket nå på 0.86, noe som jeg regner som en kraftig reduksjon fra tidligere. Men for å være sikker regna jeg ut bensinforbruk/kjørelengde etter tanking. Viste seg at kjørecomp viste feil. Det reelle forbruk lå på 0.78 pr mil, som jeg er veldig fornøyd med til å være en bil med så stor motor. Skal sies at turen foregikk i rolig tempo (ca 20/30 km/t over fartsgrense), uten harde akser/kraftige nedbremsinger.

Må vel google litt nå for å finne tråden om hvordan man legger inn nye verdier i kjørecomp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da var vinterklargjøringen i full gang. Henta vinterdekkene til bilen i forrige uke hos han jeg kjøpte bilen hos, men det var stålfelg m/hjulkapsler :cry:

Måtte finne et annet alternativ selfølgelig :)

En kamerat av meg kjøpte tidligere i sommer en E36 Cab som er så brutalt senket at vinterkjøring er vanskelig, så jeg overtok felgene hans.

Orginale 16" med 205/50-16 piggfritt.

krbt0a08djpx5y1rg5yw.jpg

Burde vel strengt tatt vaska felgene før jeg tok bildet da men....

Blir min første sesong på piggfrie dekk, er litt skeptisk på nordnorske veier. Bør vel strengt tatt bestille ny senk til sommeren oxo

Når jeg tok av sommerdekkene fikk jeg se resultatet av at jeg ikke hadde tatt 4-hjulskontroll etter reparasjonen i bakstellet. Kun 3000 km er kjørt siden dekkene var nye, og nesten blankslitt i kantene. Har ikke lekt med bilen heller (spunnet/sladda).

lxnkg2rmbt5u0cfo2u1j.jpg

Å hvem i h...... setter 215-profil på en 8" brei felg....se hvor ufattelig stygt det er når felgen er breiere enn dekket. Tyskerstuk er fælt.

235/40-17 er allerede bestillt slik at jeg er klar til neste sommer.

Fant dessuten ut hva som forårsaket vibrasjonene jeg til tider hadde i forstillingen. Når jeg bytta dekka, så lyste jeg nyskjerring rundt med lommelykt på foringer o.l. Kom plutselig over at foringa til støttestaget fremme var borte!!! Dvs, selve staget og bolter var der, men gummien var borte....hva kan dette komme av.

Nr 7 på bildet

11197.gif

Nå gjenstår det bare polering og lakkforsegling så går jeg vinteren med et smil i møte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

40 minutter ? Jeg brukte ikke mer en 30 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...