OLEZZ Skrevet August 15, 2008 Share Skrevet August 15, 2008 Kødder du? det var jo sykt billig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrbatnes Skrevet August 15, 2008 Share Skrevet August 15, 2008 Kødder du? det var jo sykt billig. med tanke på sveisejobben som måtte gjøres med bakstillingen syns jeg at det ikke var en krone for mye.. er mange timer med jobb der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet August 15, 2008 Forfatter Share Skrevet August 15, 2008 Kødder du? det var jo sykt billig. med tanke på sveisejobben som måtte gjøres med bakstillingen syns jeg at det ikke var en krone for mye.. er mange timer med jobb der Ja, var mye jobb. Men hovedgrunnen til at jeg gikk litt over det jeg selv hadde sett for meg var at jeg kunne gjøre mye av jobben selv. Tok litt tid selfølgelig. Skulle et verksted gjort samme jobben, hadde det kostet ca 30 lapper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrbatnes Skrevet August 15, 2008 Share Skrevet August 15, 2008 Kødder du? det var jo sykt billig. med tanke på sveisejobben som måtte gjøres med bakstillingen syns jeg at det ikke var en krone for mye.. er mange timer med jobb der Ja, var mye jobb. Men hovedgrunnen til at jeg gikk litt over det jeg selv hadde sett for meg var at jeg kunne gjøre mye av jobben selv. Tok litt tid selfølgelig. Skulle et verksted gjort samme jobben, hadde det kostet ca 30 lapper verkstedet jeg var på for å taksere skaden ville kondemnere bilen min, de mente på at de ikke var verdt å reparere det engang ryk å reis sa jeg å lånte sveiseapperat å løftebukk med en bekjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spinx Skrevet August 16, 2008 Share Skrevet August 16, 2008 Finfin 325 du har fått deg der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet August 16, 2008 Share Skrevet August 16, 2008 Kødder du? det var jo sykt billig. med tanke på sveisejobben som måtte gjøres med bakstillingen syns jeg at det ikke var en krone for mye.. er mange timer med jobb der Har ikke sagt det er en krone for mye heller. Sier det er relativt billig. Det er endel jobb, men jeg hadde ikke solgt min så billig om jeg hadde hatt samme problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet August 16, 2008 Share Skrevet August 16, 2008 aha hehe det kunne misforståes Mente bilen ja. Og hvis du vil ha komplett utstyrsliste så tar du VIN nummeret, eller chassinr da, og sender det i en mail til info@bmw.no Bare spør om å få en utstyrsliste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 16, 2008 Share Skrevet August 16, 2008 Kødder du? det var jo sykt billig. med tanke på sveisejobben som måtte gjøres med bakstillingen syns jeg at det ikke var en krone for mye.. er mange timer med jobb der MYe jobb ? vis du må ha røykepauser og drikke pepsi max vært 10 min så tar det nok litt tid. skrudde ned bakstillingen på 40 min. sveiste festene og satt den opp igjen dagen etterpå gikk max 3 timer med alt, og da stresset jeg ikke. tørr jeg spørr hvorfor du tok ut tankene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minivafle Skrevet August 18, 2008 Share Skrevet August 18, 2008 Fin bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet August 18, 2008 Forfatter Share Skrevet August 18, 2008 Kødder du? det var jo sykt billig. med tanke på sveisejobben som måtte gjøres med bakstillingen syns jeg at det ikke var en krone for mye.. er mange timer med jobb der MYe jobb ? vis du må ha røykepauser og drikke pepsi max vært 10 min så tar det nok litt tid. skrudde ned bakstillingen på 40 min. sveiste festene og satt den opp igjen dagen etterpå gikk max 3 timer med alt, og da stresset jeg ikke. tørr jeg spørr hvorfor du tok ut tankene ? Tok ned tanken pga brannfare samt at det var så å si umulig å komme til å bakkant for å bytte ut det orginale panelet der festene til travers sitter. Hadde det vært å bare sveise på nye forsterkningsplater så hadde jeg nok ikke tatt meg bryet å ta ned tanken vil jeg tro. Var oppretteren jeg brukte som sa at den måtte ned. Tar ingen sjanser med mye varme og bensin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet August 25, 2008 Forfatter Share Skrevet August 25, 2008 Hadde min første langtur med bilen nå i helgen, tilbakela vel i underkant av 60 mil. Hadde vært litt plaget med bensinlekkasje og ujevn gange m.m den siste tiden (ligger egen tråd om det), så var spent på forbruket på landevei. Bilen hadde ligget på ca 1.1 på landevei og 1.6 på bykjøring tidligere. Som nevnt i en annen tråd hadde jeg demontert og rengjort dysegalleri/dyser samt innsuget, oljeskift (5-40) og kjørt injection-rens. I følge kjørecomp lå forbruket nå på 0.86, noe som jeg regner som en kraftig reduksjon fra tidligere. Men for å være sikker regna jeg ut bensinforbruk/kjørelengde etter tanking. Viste seg at kjørecomp viste feil. Det reelle forbruk lå på 0.78 pr mil, som jeg er veldig fornøyd med til å være en bil med så stor motor. Skal sies at turen foregikk i rolig tempo (ca 20/30 km/t over fartsgrense), uten harde akser/kraftige nedbremsinger. Må vel google litt nå for å finne tråden om hvordan man legger inn nye verdier i kjørecomp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Da var vinterklargjøringen i full gang. Henta vinterdekkene til bilen i forrige uke hos han jeg kjøpte bilen hos, men det var stålfelg m/hjulkapsler Måtte finne et annet alternativ selfølgelig En kamerat av meg kjøpte tidligere i sommer en E36 Cab som er så brutalt senket at vinterkjøring er vanskelig, så jeg overtok felgene hans. Orginale 16" med 205/50-16 piggfritt. Burde vel strengt tatt vaska felgene før jeg tok bildet da men.... Blir min første sesong på piggfrie dekk, er litt skeptisk på nordnorske veier. Bør vel strengt tatt bestille ny senk til sommeren oxo Når jeg tok av sommerdekkene fikk jeg se resultatet av at jeg ikke hadde tatt 4-hjulskontroll etter reparasjonen i bakstellet. Kun 3000 km er kjørt siden dekkene var nye, og nesten blankslitt i kantene. Har ikke lekt med bilen heller (spunnet/sladda). Å hvem i h...... setter 215-profil på en 8" brei felg....se hvor ufattelig stygt det er når felgen er breiere enn dekket. Tyskerstuk er fælt. 235/40-17 er allerede bestillt slik at jeg er klar til neste sommer. Fant dessuten ut hva som forårsaket vibrasjonene jeg til tider hadde i forstillingen. Når jeg bytta dekka, så lyste jeg nyskjerring rundt med lommelykt på foringer o.l. Kom plutselig over at foringa til støttestaget fremme var borte!!! Dvs, selve staget og bolter var der, men gummien var borte....hva kan dette komme av. Nr 7 på bildet Nå gjenstår det bare polering og lakkforsegling så går jeg vinteren med et smil i møte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jostein Jørgensen Skrevet November 17, 2008 Share Skrevet November 17, 2008 Kødder du? det var jo sykt billig. med tanke på sveisejobben som måtte gjøres med bakstillingen syns jeg at det ikke var en krone for mye.. er mange timer med jobb der MYe jobb ? vis du må ha røykepauser og drikke pepsi max vært 10 min så tar det nok litt tid. skrudde ned bakstillingen på 40 min. sveiste festene og satt den opp igjen dagen etterpå gikk max 3 timer med alt, og da stresset jeg ikke. tørr jeg spørr hvorfor du tok ut tankene ? 40 minutter ? Jeg brukte ikke mer en 30 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Januar 21, 2009 Share Skrevet Januar 21, 2009 Fått sett no mer på Remus potta da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2009 Joda, den blir mest sannsynlig montert førstkommende mandag. Endelig fått lånt ett oppvarmet verksted. Litt smådeler som må byttes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå