Gå til innhold

kjøre inn trykkluft bare for å teste?? hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lekte med en tanke her, å hive en vanlig luftkompressor med full tank inn i bilen, lage til en slange som går på innsuget, før LMM, og kjøre en tur, og når jeg er oppe i 3-4000 omdreininger kjøre på med trykkluft fra kompressoren fra en ventil inne i bilen. Hva vil skje da?

Skrevet

hvorfor skulle den stoppe? folk jhører jo 0,5 bar ladetrykk uten å gjøre noe mer med motoren. ja, jeg skal faenmeg prøve:) men må vel lage til en slags kobling slik at den får inn normal luft inntil jeg trykker inn "turbotrykk":)

Skrevet
hvorfor skulle den stoppe? folk jhører jo 0,5 bar ladetrykk uten å gjøre noe mer med motoren. ja, jeg skal faenmeg prøve:) men må vel lage til en slags kobling slik at den får inn normal luft inntil jeg trykker inn "turbotrykk":)

Vet du hvor mange liter luft motoren bruker i sek. på f.eks 4000 o/min.?????

Skrevet

hehe nei, det tenkte jeg ikke på. Men hvis jeg har en 25 liters tank med 8 bar, så har jeg 200 liter luft. Det er regulator på kompressoren, så jeg kan stille fra 0-8 bar. Men det blir vel ikke nok til engang å merke effekten...

Skrevet
ser nå at en 200 hesters motor bruker ca 12000 liter luft pr min. Det blir 200 liter i sekundet! skulle da få til noen sekunder med en sånn test da..

Men du klarer jo aldri å tømme en kompressor på 2 sekunder :lol:

Hvis du ikke sveiser 2,5-3" uttak på den da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...