Gå til innhold

Hvor finner jeg (se bilde)

///stian
 Share

Anbefalte innlegg

Ta av sidedeksel på midtkonsoll på passasjersiden.

Ta av deksel under hanskerom.

Se med lommelykt opp bak klimaanlegg så ser du motstanden. Skal vel være et klips e.l. i underkant.

Pass på å få den nye motstanden godt inn og at den sitter godt, denne enheten blir glovarm!

Jeg byttet denne delen selv på min E39 og jeg er ingen mekaniker ;-) Den nye delen er noe ulik den gamle i utseendet, men den passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klima/kupeviften min sluttet å virke pga defekt sluttrinn /motstand til viftemotor, noe som er en ganske vanlig feil på både E39 og E46.

Sluttrinnet får du kjøpt hos Schmiedmann. Varenr er:64116923204

og koster ca 700,-

Selve jobben å skifte den tar ikke mer enn ca.15 min.

viftemotstandob7.jpg

Motstanden befinner seg på passasjersiden til venstre for hanskerommet. Først må du fjerne dekslet som går langs midtkonsollen. Dekslet er festet med en skrue og to klips. Skru ut skruen, deretter drar du dekslet bakover (mot baksetet).

Så fjerner du plastpanelet som sitter under hanskerommet, er bare å dra det rett mot deg.

viftemotstand2py1.jpg

viftemotstand3nh4.jpg

Nå kan du se kabelpluggen som sitter i motstanden, den sitter oppunder midtkonsollet, like ved luftrøret.

viftemotstand4le6.jpg

Dra ut pluggen ved å trykke inn de to klemmene på pluggen. OBS: Den kan sitte ganske hardt, og er vanskelig å få ordentlig tak på. Jeg måtte bruke en tang for å få den løs.

Nå kan du fjerne selve motstanden. Den løser man ved å trykke ned en "klemme" som sitter nede i forkant. og samtidig dra motstanden mot deg.

viftemotstand5oc3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...