Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Very funny Bernt! :D

Planene er vel ikke så store. Eller, har som alltid store planer, men de krever litt mer penger enn jeg har.. 8) Tiden vil vise.

Ellers er det bare å hyle ut om noen har en sort gulvmatte til salgs, samt m-tech interiør, ratt og stor sperrediff med 3.64/3.73 utveksling. :)

Har kjørt ca 40 mil nå, å tempen har enda ikke vært over halv, så det lover godt. Kjører omtur hjem fra jobb på mandag bare for å kjøre på den kilometer, slik at jeg kan prøve å herje litt med den. :D Må i følge papirene som fulgte med cluchen kjøre den inn 750 miles. Det er vel ca 1200km..

Så da går turen fra Sunndal - Oppdal - Trondheim - Kyrksæterøra. :)

Skrevet

Da har jeg kjørt over 100 mil, og bilen har utviklet en ny sykdom.

Det kommer en rar hylelyd fra motoren noen ganger. Har ikke peiling på hva det er, men det kommer bort når jeg ruser den over ca 2000 rpm. Skikkelig høyfrekvent metallist lyd vil jeg si. Den kommer når bilen går, men hvis jeg tar av coilen å kinner, så er den ikke der.

Prøvde å koble fra dynamo og vannpumpe i noen sekunder i sta, men det hjalp ikke. Rotoren skrudde jeg også ut, å sjekka at regreima ikke var slakk eller noe, og der var alt helt fint.

Skjønner ikke helt hva dette kan være.

Når jeg kjørte hjem fra verkstedet var ikke lyden der, men da stoppa bilen på tur inn mot et kryss. Var ikke noe problem å starte å kjøre igjen, men så for jeg lar den gå på tomgang stopper den.

Skrevet

Det kommer en rar hylelyd fra motoren noen ganger. Har ikke peiling på hva det er, men det kommer bort når jeg ruser den over ca 2000 rpm. Skikkelig høyfrekvent metallist lyd vil jeg si. Den kommer når bilen går, men hvis jeg tar av coilen å kinner, så er den ikke der.

Prøvde å koble fra dynamo og vannpumpe i noen sekunder i sta, men det hjalp ikke. Rotoren skrudde jeg også ut, å sjekka at regreima ikke var slakk eller noe, og der var alt helt fint.

Når jeg kjørte hjem fra verkstedet var ikke lyden der, men da stoppa bilen på tur inn mot et kryss. Var ikke noe problem å starte å kjøre igjen, men så for jeg lar den gå på tomgang stopper den.

Skrevet

Henger ikke innslage på startern litt da?

Skrevet

Vet ikke.. Star det å synes jeg. Lyden forsvinner etter en stund, men kan komme tilbake selv om bilen har gått lenge. Kjørte via TBO til Aure og hjem igjen i går kveld. Da var lyden der ut utkjørselen hjemme, når jeg stoppet på kjelkelia og når jeg parkerte hjemme igjen.

Kan jo prøve å bytte starter da, men blir ikke før etter helga, da jeg drar på jobb om en times tid ;)

Skrevet
Vet ikke.. Star det å synes jeg. Lyden forsvinner etter en stund, men kan komme tilbake selv om bilen har gått lenge. Kjørte via TBO til Aure og hjem igjen i går kveld. Da var lyden der ut utkjørselen hjemme, når jeg stoppet på kjelkelia og når jeg parkerte hjemme igjen.

Kan jo prøve å bytte starter da, men blir ikke før etter helga, da jeg drar på jobb om en times tid ;)

Hm, må bytte starter jeg ivertfall, min slår inn med engang jeg setter på batteriet :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...