Akmadden Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 Da har jeg kjørt over 100 mil, og bilen har utviklet en ny sykdom.Det kommer en rar hylelyd fra motoren noen ganger. Har ikke peiling på hva det er, men det kommer bort når jeg ruser den over ca 2000 rpm. Skikkelig høyfrekvent metallist lyd vil jeg si. Den kommer når bilen går, men hvis jeg tar av coilen å kinner, så er den ikke der. Prøvde å koble fra dynamo og vannpumpe i noen sekunder i sta, men det hjalp ikke. Rotoren skrudde jeg også ut, å sjekka at regreima ikke var slakk eller noe, og der var alt helt fint. Skjønner ikke helt hva dette kan være. Når jeg kjørte hjem fra verkstedet var ikke lyden der, men da stoppa bilen på tur inn mot et kryss. Var ikke noe problem å starte å kjøre igjen, men så for jeg lar den gå på tomgang stopper den. Kjører da ikke uten viftereim du heller da?
LarsiPan Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 Samme lyden får jeg på e28n når det kommer luft i kjølesystemet, men regner med det ikke er det siden du har prøvd uten reima. Startern er veldig gøy å bytte uten startnøkkler :--)
Larsinnj Skrevet Juli 1, 2010 Forfatter Skrevet Juli 1, 2010 Prøvde uten reim ja Bernt. Bare i 5 sek eller noe. Skal ikke ha noe å si det. Kan prøve å lufte systemet litt da, men synes det er litt rart at det skal være det og.
Melkvik Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 Målt oljetrykk og sett att det f.eks er i orden? så det ikke er oljepumpe som holder på å tar kveld?
Larsinnj Skrevet Juli 7, 2010 Forfatter Skrevet Juli 7, 2010 Har ikke målt oljetrykk nei, men lampa slutter å lyse når jeg starter så regner med det er i orden. Det jeg synes er rart er at lyden kommer og går. Når jeg nettopp har startet kommer den gradvis, men forsvinner igjen når jeg har kjørt et stykke.. Hvis jeg stopper inn mot et kryss eller skal parkere, så kommer den igjen. Når jeg får dratt den over ca 2000 rpm slutter den, og kommer ikke tilbake før jeg krypkjører igjen. Er på sunndalsøra nå, men skal kjøre hjem senere i dag, så kan prøve å få opp en film slik at dere hører. Er litt vanskelig å forklare.
Larsinnj Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Skrevet Juli 17, 2010 "Var du ute å kjørte i går? Har fått klager om grisekjøring på bilen din!" Ikke sett..
Melkvik Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 "Var du ute å kjørte i går? Har fått klager om grisekjøring på bilen din!"Ikke sett.. Funnet feilen da?
Larsinnj Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Skrevet Juli 17, 2010 Nei, vet ikke hva det er, men er så godt som borte nå. Kommer når jeg starter opp, men så fort jeg drar over 2000 rpm er den borte, og kommer ikke tilbake før motoren er kald igjen. Så godt som.
Larsinnj Skrevet August 2, 2010 Forfatter Skrevet August 2, 2010 Da blir det vel bytte av bunnpanne i morgen satser jeg på! Tok neddi litt ista.
Larsinnj Skrevet August 2, 2010 Forfatter Skrevet August 2, 2010 Var nedi ganske bra ja. Skal prøve å få ut bilde i morgen.
Larsinnj Skrevet August 3, 2010 Forfatter Skrevet August 3, 2010 La meg først få sjekke. Joa.. Hullet er der enda det! "Ny" bunnpanne. Vises at den har vært i bakken, men er bedre enn min gamle. Skal kansje ikke så mye til. Panna og oljepumpe er ute. Hører en liten lyd fra pumpa, men jamførte med en annen oljepumpe som ligger her, og det er samme lyden i den, så regner med det går bra. Neste problem er at jeg hadde bunnpanne bra E34. De har peilepinnen i bunnpanna. Den jeg bytta til var fra E30, og de har peilepinnen i blokka! Iiiik!! Heldigvis er hullet bare plugget med en tapp, men den virket det som var banket inni for å bli det. Hamra og slo innenfra, brukte slaghammer, hamret litt mer, men den kom da tilslutt. E34 vs E30 peilepinne. E30 nederst. Etter det var det bare fryd å montere. Eller, når jeg sier fryd. Sett bort i fra den helsikes pakninga så.
winchester Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Haha, var litt av et hull! Hva var det du kjørte over?
Larsinnj Skrevet August 3, 2010 Forfatter Skrevet August 3, 2010 Var på en litt øde parkeringsplass (kremt ) der det var gravd ut ei lita grøft midt inni som jeg ikke så før det var litt seint. Sikkert for å drenere vann, men faan da. Grøft på en parkeringsplass?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå