Rogern Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 Jeg tenker å prøve meg på 6 strake trakter og 6 luftfilter fra motorsykkel. Da får jeg jo ikke plass til lmm. Hvordan gjør man det da? Trenger ikke lmm med datasprut. Sensorer og slikt kan ikke jeg svare på...
Larsinnj Skrevet November 27, 2010 Forfatter Skrevet November 27, 2010 Det vet jeg. Men må jeg erstatte LMM med en sensor sikkert? Den må jo vite hvor mye luft som kommer inn i motoren på noe vis.
KalMar Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 Det vet jeg. Men må jeg erstatte LMM med en sensor sikkert? Den må jo vite hvor mye luft som kommer inn i motoren på noe vis. Jeg har vipec v44 på min m20. har aldri tatt i et sprut og viste kanpt hva det inne bar før jeg fikk mitt. lmm blir erstattet med en tempføler før innsuget og en ny TPS (Trohtle posision sensor, engelsk :S) alt av andre følere er orginale brukt. Sprutet bruker vackumet i innsuget og TPS som utgangspunkt for mappet. Håper du skjønner Må si meg kjempe fornøyd med kjøpet, tok med meg en kompis som heler aldri har tatt i sprut før. Han fikk ansvar for å mappe motoren etter bredbånds lambda verdier sån tålig mens jeg kjørte. Men det kostet litt, jeg ga vell rundt 12-13 tusen for sprutet ferdig oppkoblet og alt. Så det var bare å montere det nye lednings nettet inn i bilen, så sa det bromm bromm.. Mvh
Larsinnj Skrevet Desember 7, 2010 Forfatter Skrevet Desember 7, 2010 Ok. Får se hva jeg gjør. Sitter å tenker på hva som kansje kan gjøres i fremtiden her jeg nå. Hvis jeg kjøper forsterkede vippearmer, ventilfjærer og ny kvassere kam, må jeg kjøpe nye ventiler eller kan jeg kjøre originalt? Vil det ha noe for seg å kjøpe f.eks race ventiler fra ppf? Med datasprut kan jeg vel justere opp turtallsperra litt?
Larsinnj Skrevet Desember 16, 2010 Forfatter Skrevet Desember 16, 2010 Ser ut som om det blir handlet magasquirt på nyåret. Det er vel ikke det aller beste, men regner med at det duger. Hvordan justerer jeg det? Må jeg i benk, eller får jeg det til selv?
Larsinnj Skrevet Desember 17, 2010 Forfatter Skrevet Desember 17, 2010 Nyåret kom fort gitt. Da var datasprut handlet. Megasquirt plugg ang play fra Kimmit. Håper at dette blir bra.
OLEZZ Skrevet Desember 17, 2010 Skrevet Desember 17, 2010 Tøft. Har det samme selv. Jeg har et startmap / grunnmaptil deg hvis du ikke har.
Larsinnj Skrevet Desember 17, 2010 Forfatter Skrevet Desember 17, 2010 Oi. Nei har ikke noe som helst jeg. Får vel dette snart. http://ksr.as/product_info.php?cPath=49 ... ts_id=1712 Jeg tror det skal finnes en TPS fra S50 i garasjen en plass. Den kan vel brukes istede for M20 tps'en. Den passer jo perfekt og, da jeg har gasspjeld fra samme motor som den kommer fra. Dette map greiene. Hva er det egentlig? Jeg er helt blank på datasprut!
OLEZZ Skrevet Desember 17, 2010 Skrevet Desember 17, 2010 Du har kanskje m20 du? Trodde du hadde M50. Du må ha et grunnmap med riktige innstillinger slik at du får starta i det heletatt. Det inneholder bl.annet trigger, tenning og bensin settings. Et map inneholder mye av det samme som en vanlig chip/ trimchip.
Larsinnj Skrevet Desember 17, 2010 Forfatter Skrevet Desember 17, 2010 Jeg har m20 ja. Ok. Hvor skaffer jeg det da? Må jeg i benk for å justere eller får jeg til det selv?
OLEZZ Skrevet Desember 17, 2010 Skrevet Desember 17, 2010 Du må nok få noen til å hjelpe deg. Du kan gjøre grunninnstillinger slik bilen står, men finjustering bør du få noen til å gjøre i benk. Det må da være noen her inne eller generelt på nettet som har et grunnmap til deg? http://www.msefi.com/index.php <-- Her er det sikkert hjelp å få.
Larsinnj Skrevet Desember 17, 2010 Forfatter Skrevet Desember 17, 2010 Er det helt sikkert. Bare ikke så lett å finne det man skal ha nå man ikke vet opp ned på noenting nesten. Får søke litt rundt om, så finner jeg vel ut litt mere etterhvert. Håper det følger med instrukser som jeg kan studere litt før jeg begynner.
Larsinnj Skrevet Desember 29, 2010 Forfatter Skrevet Desember 29, 2010 Da fikk jeg mail fra kimmit om at han ikke greier å levere megasquirt. Jeg skulle få kdfi-hjerne istedenfor. Etter hva jeg forstår er det samme greiene, bare at programmet ligger i en boks det står motronic på istede for MS. Noen som har erfaring med det? Skulle slippe å sende inn hjernen min, men få en erstatningshjerne inkludert i prisen. Dette gjør det jo værre for myndighetene å oppdage at det er datasprut og da sikkert?
bullseyee Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 jeg har drevi litt med datasprut, altså megasquirt vel å merke, lmm`en blir erstatta med en iat sensor, som gjør samme jobben som en lmm. det du trenger av sensorer er bare IAT, CLT og TPS. grund map får du helt sikkert av skogenracing.com hvis du sender de en mail. men siden du går for kdfi hjærne så blir det nok orden i saken www.diyautotune.com har billig megasquirt hvis det bor en liten elektriker i deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå