Larsinnj Skrevet April 6, 2011 Forfatter Skrevet April 6, 2011 Ble småflekker på bakken overalt hvor jeg parkerte, så det lak jo litt ja. Har aldri etterfylt, men skiftet olje et par ganger så det ble bra oppfylt igjen da. Det tenkte jeg ikke på Roger, men har bestilt fra koed nå. Kostet vel 30-40 kroner for en ny. Kjøpte både simring og o-ring. Bestilte litt ekstra deler mens jeg holdte på. Kjøpte bla. nedre del av påfyllingsrøret. Vet ikke om det er det som lekker, men bytter det likevel så vet jeg at det er bra. Bytter bensinfilter og registerreim med det samme. Husker ikke hvor lenge siden sist reima ble utskiftet, men bytter den nå så er jeg på den sikre siden.
Rogern Skrevet April 10, 2011 Skrevet April 10, 2011 Satt å kjedet meg i går så tenkte jeg skulle regne ut den nye kompen din. Facelift m20b25 volum= 2494ccm borring=84mm slag=75mm komp=8,8:1 M21b25 slag=82,8mm Da blir regnestykket slik: Originalt forbrenningskammervolum=2494/6/8,8= 47,23 Nytt volum med tds veiv blir: π x r^2 x s = 3,14 x (4,2 x4,2) x8,28 = 458,63 x 6= 2753ccm Ny komp= 2753/47,23/6= 9.7148= 9.7:1 Håper jeg har brukt de riktige tallene på slaglengde og borring
Larsinnj Skrevet April 10, 2011 Forfatter Skrevet April 10, 2011 Se der ja. 9,7:1 er vel ikke ille det! Hadde en guide der de stroket til 2,8, men den har kommet bort for meg. Har den i favoritter på pcen som har kræsja selvfølgelig. Der mente de at det var 10,noe:1 men godt mulig det var andre stempel. Mener den har 82,8mm slag ja. Kansje vi kan ta en skruvekveld til helgen? Lyst til å komme lenger på innsuget jeg, men har da ikke skrustikke engang, så er veldig vanskelig. Alt utstyret pappa har er jo fra 1800-tallet nesten, så det er ikke brukbart.
Rogern Skrevet April 10, 2011 Skrevet April 10, 2011 Kansje vi kan ta en skruvekveld til helgen? Lyst til å komme lenger på innsuget jeg, men har da ikke skrustikke engang, så er veldig vanskelig. Alt utstyret pappa har er jo fra 1800-tallet nesten, så det er ikke brukbart. Det kan vi gjøre, er nesten ferdig til oppstart på "gråen" igjen nå så skru det skal jeg.
Larsinnj Skrevet April 11, 2011 Forfatter Skrevet April 11, 2011 Samme komp som preface;) Var ikke værre enn det nei? Skal jo porte toppen en gang, men er litt usikker på når det blir. Kan jo eventuelt plane den litt og da, så jeg får mere komp, hvis ventilklaringen tillater det. Kommer du hjem på fredag Roger?
Rogern Skrevet April 11, 2011 Skrevet April 11, 2011 Kommer du hjem på fredag Roger? Nope, på torsdag og har fri i 14 dager
Larsinnj Skrevet April 11, 2011 Forfatter Skrevet April 11, 2011 Såpass ja! Skal jobbe ettermiddag i morgen, så har jeg fri til mandag. Regner med du skal skruve på onsdagen og da? Edit: Slo meg at du kansje mente førstkommende torsdag!
Larsinnj Skrevet April 13, 2011 Forfatter Skrevet April 13, 2011 Fikk litt påfyll med deler i dag, så da var det garasjetid igjen. Fikk montert inn kam og vippetøy, men lurer på om jeg har montert vippearmsakslingene gal vei. Om det går ann.. Når jeg har på de klipsene som holder vippene på plass stemmer det ikke med kammen. Alle vippene er 1 cm for langt inn. Får prøve å bytte om i morgen! 280 graders kam inn: Vipper på eksosside på plass: Deilig å holde på når himmelen ser slik ut!!
helland Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 godt at det begynner å nærme seg sommer, frøya da ?
Larsinnj Skrevet April 13, 2011 Forfatter Skrevet April 13, 2011 Det er gull ja! Tviler på at jeg blir ferdig. Vet ikke om det tar inn biler til mapping på så kort frist heller jeg? Håpa på å bli ferdig med kamstyret i dag, men må ta d att i morgen ser det ut som. Når jeg tenker meg om rasserte jeg akslinga på eksossiden, så satte jeg inn den nye på innsugsiden så står sikkert bare feil. Tenkte å bynne med bremserør og diff etter der, så skal jeg se litt nermere på innsuggreierne på fredag. kkSå blir jeg vel udugelig både lørdag og søndag regner jeg med..
helland Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 hehehe, skal ikke se bort ifra at di tar inn på så kort varsel, håper å få til ei benking før frøya jeg også
Larsinnj Skrevet April 14, 2011 Forfatter Skrevet April 14, 2011 Kansje det er håp da Stig! Ja, Vegard. Blir litt moling av og til! Fått gjort litt hittil i dag og. At vippene ikke pass var bare at jeg hadde vippearmsakslingene for langt inn. Var bare å rikle de litt ut igjen, så passet alt som hånd i hanske! Fikk snudd rundt bilen å begynt litt i bakstillinga. Tenkte å bytte bremserørene, men de som er der er meget bra, så det får vente på seg. Har tatt ned diffen, så jeg må bytte foring på den nye og fylle på olje så er den klar! Må bytte over giveren til speedometeret og. Håper den passer over. Ny vs gammel:
Larsinnj Skrevet April 14, 2011 Forfatter Skrevet April 14, 2011 Gikk ikke helt etter planen i dag. Da jeg skulle presse inn den nye foringen sprakk lokket. Ble plutselig litt lei da, men satser på å få sveiset det i morgen, å få gjort det ferdig da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå