Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da blir det ny økt i garasjen gitt. Vippearmen på eksossiden på sylinder 1 takket pent for seg..

Lurer på om jeg ikke tok toppakninga med det samme.

Blir vel litt trykk når eksosen ikke har noen vei å gå.

Motoren var fysisk jævlig varm og hadde kastet av seg vannet, men temperaturen på målern var perfekt. Kjørte vel 4-5km med det sånn.

Skrevet

Da er toppen av og både topp og pakning ser helt perfekt ut, så jeg berga den.

Skal en tur på Autotrim i morra å hente en topp jeg har der som jeg kan plukke vippearmer av.

Skal også høre om han kan porte den litt :)

Skrevet

Nedplukket

DSC00207.jpg

Pakninga ser fin ut.

DSC00208.jpg

Synderen..

DSC00213.jpg

Har også plukket rein toppen slik at det blir minst mulig jobb på Tore.

Blir vel portet, slipe inn ventiler og nye ventiltettninger nå tenker jeg.

Skrevet

Leverte toppen til AutoTrim i dag.

Blir at han planer, setter inn nye ventiltettninger, glassblåser og sliper inn ventilene samt at han porter.

Bare å krysse fingrene for at skattepengene kommer nå da! [-o<

Skrevet

Hvis toppen blir ferdig, å jeg rekker å montere før det kansje til at jeg tar meg en tur ja. :wink:

Skulle ha bytta traversforinger før jeg drar til på bane egentlig. Krenger i svingene å smeller litt når jeg clutcher den ut.

Skrevet

Han trodde toppen skulle være ferdig til onsdagen, så da blir det kansje lånke på lørdag. :)

Håpe jeg får travers- og svingarmforinger om ikke lenge da. Tror det skal være på tur i posten nå. :wink:

Skrevet

Da har det skjedd litt her og mens forumet har vært nede. :P

Henta toppen hos Tore nå i dag. Bytta ventilstyringer på eksossiden. De på innsug var bra.

Ventilene ble glassblåst, samt slipt på nytt selvfølgelig.

Ventilsetene ble slipt, forbrenningskammer ble ørbittelitt modifisert.

Ventiltettninger ble bytta såklart, samt at den ble portet. Alle kanalene ble rundt 3mm større.

Den ble også planet 0,35mm så kompen øker jo litt.

Original:

puy4hemogwrmvrgcjgdu.jpg

zu13z9kjn8xc8z9akiqv.jpg

Modifisert:

a4bt7v2w5v0yz3gcwval.jpg

duy3088sff334zezrsal.jpg

Kan prøve å ta litt bedre bilder i morra.

Har i tillegg bestilt coilovers. Ble så valget falt på KW variant 1. Tror det er bra nokk til mitt bruk.

Bestilte GS Performance justerbart topplager med det samme. :) Blir bra dette tror jeg! :D

Skrevet

Kommer helt ann på. Det er fastpriser på planing, sliping av ventiler osv. (noe du aller helst bør gjøre.)

Jeg porta jo for 1000 kr per sylinder, så det dro ivei litt. Kom seg på 10.000 tilslutt inkl toppakning og strekkbolter.

Skrevet

Ser ut som om du har bra topp mens du eier bilen nå ja :wink: Skal bli morro å høre lyden når alt er på stell og spjella er montert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...