Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 1 month later...
Skrevet

Kult! :)

325x25mm skiver fra E46 330d, klosser fra E36 M3 og hjullager rundt om er på tur. Da mangler jeg bare nav fra E36 foran før jeg begynner å bygge om til 5-bolt foran. Bak må jeg ha noen til å borre opp navet som er der fra før, men få unna fronten først nå, så får jeg ta bakenden etterpå.

Sliter litt med elektrisk feil på den. I fjor høst en gang slutta kjørelys bak, instrumentlys og parklys å fungere. Var en sikring som var gåen, men når jeg skulle bytte røyk den nye med en gang jeg fikk den på plass. Tenkte det var jordfeil, å har nå demontert fronten for å lete der. Fant ingenting, så bytta lysbryteren, samt at jeg fant en slik "strømtyv" som jeg bytta ut.

Nå holder sikringen seg når jeg setter den nedi, og alt av lys funker. Kjørte en tur i går, å alt funka helt fint. Men jeg oppdaga at hvis jeg stopper å starter bilen, så går sikringa igjen.. Etter jeg har starta kan jeg bytte sikring å alt funker igjen, men så fort jeg stopper og starter ryker den igjen. Noen som vet hva som kan være årsaken til det?

Synes det er rart om det skal være jordfeil og, når den funker hvis jeg bytter sikringa etter jeg har starta..

Skrevet

Hadde et lignende problem på min, da var det en diode som hadde gått. Men på min røyk ikke sikringa da.. Så er sikkert noe annet rart :P

Skrevet

Har bytta lysbryter. Før jeg bytta den røyk sikringa med en gang jeg satt den nedi. Etter jeg bytta funker alt som det skal, men når jeg starter bilen ryker sikringa.

Når bilen går kan jeg sette nedi ny sikring, så funker alt igjen.

Kan det være den el-kontakten på tenningslåsen som kødder?

Skrevet

Sier du det ja?

Pæra på høyre side er gåen, men tenke jeg skulle finne feilen før jeg gadd å bytte den.. :P

Får prøve det! ;)

Takker for tipset! ;)

Skrevet

Da har jeg byttet begge pærene til parklyset. Det hjalp ikke. Den på venstre side funker som den skal, men den på høyre side får jeg ikke liv i. Selv ikke når sikringen er hel og instrument- og kjørelys bak fungerer.

Sikringa ryker når jeg stopper bilen. Altså når jeg har tenningslåsen tilbake til den posisjonen den står i når man parkerer bilen. Først når jeg treffer den posisjonen ryker sikringen, og hvis jeg prøver å sette nedi en ny sikring ryker den med en gang. Hvis jeg vrir tenningslåsen til det første hakket kan jeg sette nedi ny sikring, og alt funker. Kan starte og stoppe bilen å alt funker, så fremt jeg ikke vrir nøkkelen helt tilbake til det første hakket.. :-k

Skrevet

Hmmm. jeg tror varmeregisteret har tatt kvelden og.. Når bilen blir varm ryker det vertfall mye inne i bilen, og det blir 10 ganger verre hvis jeg skruver på vifta. Dugger ut av en annen verden, pluss at det blir en litt søtlig lukt inni den..

Minker dog ikke merkbart fra ekspansjonstanken.

Ryker både fra luftekanalene, og under dashbordet. :-k

Noen som har å selge?

Skrevet

Jeg har fra en 88-mod. 318i om det skulle passe.

Vi skal antageligvis en tur til Øra på div. verkstedbesøk i kveld, så jeg kan ta den med dersom du er interessert :)

Skrevet

635csi var innom tidligere i kveld med "nytt" varmeregister! Var ikke helt sikker på om jeg skulle ha store eller lille, men hvis det var feil var det bare å bytte siden han hadde et av hver liggende! :)

Tusen takk for super service! :applause:

Skrevet

Skal gi lyd fra meg, men er ikke sikkert det blir med det helt første.

Det er litt tiltak å ut å skuve i den svæææære garasjen min.. #-o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...