M|Fjeld Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 Har samme problemet på min som med din, der har endeledda takket for seg
Larsinnj Skrevet Mai 23, 2012 Forfatter Skrevet Mai 23, 2012 Ja, regner med det er det som feiler den.. Er jo lett å bytte, men ble bare så møkka lei nå.. Er jo noe nytt hele fuckings tida!
Rogern Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Sjekk så det ikke er mutteren til navet som har løsnet, skummelt å miste et hjul foran...
Larsinnj Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Skrevet Mai 24, 2012 Var ikke vanskeligere enn at hjulboltene fram var løse. Ille nokk det og da men! Syntes jeg skrudde igjen ganske bra og men..
Thewiz Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Haha, tenkte å foreslå det, men jeg gadd ikke siden det hørtes litt for lett ut
Larsinnj Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Skrevet Mai 24, 2012 Jeg er rimelig nøye med å stremme hjulboltene, så var brennsikker på at det ikke var feilen vertfall.. Men når jeg fikk jekket opp å rikket litt på det så viste det seg at det var de likevel.
Larsinnj Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Skrevet Mai 24, 2012 hehehehe! Ja, det er jeg fullstendig klar over! Derfor jeg bruker å være påpasselig med at hjula sitter fast!
Larsinnj Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Skrevet Mai 28, 2012 Tja, hva skal man si, hva skal man si.. Helvete er vel kanskje et passende ord? Bilen har fungert utmerket de siste dagene. Vært i bruk hver dag uten et feilslag, helt til i dag.. Dro en tur på den lokale flystripa for å teste om diffsperra fungerte enda. Det gjorde den! Fine rundinger ble det. Å så kom jeg vel ca 4-5 km videre før jeg var litt hard på cluchen så kom det et BÆÆÆNG fra bakstillinga å masse morsomme lyder. Lydene kom kun når jeg hadde bilen i gir med cluchen ute, så det gikk fint å få trillet til en stikkvei. Venta på en kompiss som skulle dra meg hjem, å da fant jeg ei lagerkule under bilen. Den er myye større enn ei kule fra et hjullager, så jeg mistenker da at diffen har havarert. Vet ikke om lagret som holder mellomakslingen oppe har så store kuler? Kula er 20mm i diameter. Ei kule fra et hjullager er jo bare 12-13mm, så er rimelig mye større enn det vertfall. Kom en klunkelyd fra midten av bilen når vi slepte den hjem, men fikk ikke til å høre om det var fra der mellomakselopphenget er, eller om det kom fra diffen.. Får prøve å jekke den opp å se i morra, eventuelt ta ned diffen å se hvordan det ser ut inni der. Trenger ikke mer motgang med denne bilen nå.. Den tar motet av meg snart..
Larsinnj Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Skrevet Mai 28, 2012 Håper ikke det er verre enn det vertfall. Når jeg tok ned bakstillinga så glemte jeg å merke hvilken side akslingene sto på. Var jo 50% sjangse, så måtte jo bare ha de på en vei. De ryker vel fort om de kommer på andre veien har jeg hørt rykter om. Edit: Kan vertfall ryke fort.
Kristov Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Typisk at de ryker ved clutching. Er det 320-aksler?
Larsinnj Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Skrevet Mai 28, 2012 Mjaaa, er vel gjerne det. Er vertfall ikke de som har den "klumpen" som stikker ut midt på akslinga. Finnes bare to typer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå