Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter tre uker hjemmefra var det godt med en tur i garasjen igjen.

Ble desverre gjort veldig lite på min. Begynte å skifte girstang, men fikk den aldri opp. Holdt på å dro lenge i stanga, men den rikket seg ikke en millimeter. Fant etterhvert ut at det var en segering som var der, så når den var ute kom den med en gang.

Grunnen til spakskifte? Den som sto på fra før var kappet ca 6 cm av ukjente grunner, men nå er orginal/umodifisert på tur inn. Ble ikke gjort noe mer enn det på min i dag.

Tror det må skyldes Rogern som får meg litt interessert i å se hva han holder på med på sin E30! :whistle::lol:

• 4 weeks later...
Skrevet

Har ikke skjedd så mye her i det siste.

Gulvmatten er i bilen, å jeg har funnet ut at vis det blir en neste gang, skal jeg kjøpe matte som faktisk er laget for bilen. Rogern hadde ei matte liggende fra en E36 som jeg fikk. Den passet ikke helt men nå er den inni vertfall. Midtkonsoll er montert, men setene står utenfor enda.

Begynte å pusse på felgene igjen i går. Har ike gjort det på lenge heller, siden det har vært litt begrenset adgang på dreibenk, men nå er de på tur til å bli fine igjen. Har pussa to av felgene til nå. Ene er ferdigusset med 1200 sandpapir, og vann. Den arndre har jeg ikke kommet så langt på enda. Polering blir det når alle felgene er pusset ferdig.

Har rota bort overføringskabelen min, så det blir ingen bilder foreløpig.

Skrevet

Der har du begynnt på felgene igjen ja. Må få inni interiøret nå så bilen blir kjørbar, skulle nesten hatt en testtur med den nye toppen. Får litt mere pågangsmot etter ett par sladder :D

Skrevet

Da er jeg ferdig med en "referansefelg". To andre har jeg pusset av det meste av lakken på, og en har jeg ikke gjort noe på enda. Bilder tatt med den helvetes mobilen, og kvaliteten er deretter.. :roll: Vanskelig å få fram hvordan det virkelig er på bilder da.

Dere må gjerne kommentere!!

En ferdigpusset og en upussett.. Litt forskjell?

agy7omqhjfartos9havu.jpg

6sri8vtbnlc50nw7jaa2.jpg

Ferdig med den..

huxymt7ec0xk2pixcp97.jpg

Skrevet

Takk for det! :)

Har bestilt litt snaks som skal i bagasjerommet også.

-Det er en DynaBel BF 4501

-En DynaBel BI 7378 Kondensator

-To stk 3" bassporter.

Har to stk 12" subber fra før av typen Xzound ZXR12.

Tenker på å lage ny hatthylle da de orginale er skjært i stykker for å få plass ti høytalere fra før. Jeg vil ha bare to beskjedene porter opp der. Har også et par Infinity 6x9 som jeg skal plassere i bagasjerommet tror jeg.

I front har jeg to 5,25" av ukjent merke.

Vet ikke helt om jeg skal ha frontsettet på spilleren, men siden jeg skal ha 6x9 må jeg vel ha enda en forsterker uansett, så da kan jeg jo likesågreit legge kabler bakover med en gang. Spiller det noen rolle om jeg legger strøm og høytalerkabel ved siden av hverandre?

Skrevet

Om strømkabel og høytalerkabel krysser hverandre eller ligger ved siden av hverandre gjør ikke noe, høytalerkabelen leder jo bare strøm sjøl. Men du må ikke krysse signakabelen og strømkabel, legg heller ikke signalkabelen sammen med høytalerkabelen.

Skal signal/høyttalerkabler krysse signalkabelen bør de krysses vinkelrett og hver av kablene bør kles med aluminiumsfolie. :-)

Skrevet

Da var noen godbiter kommet fram. Regner med at enda en kommer i morgen ifølge postens sporing.

Kassen har jeg tatt av toppplata på, da det var 130mm basshull i den, og jeg skal bare ha 75. Får hjelp av en snekker til å skjære til en ny muligens i morgen. Trenger litt hjelp pga vinkler i kantene, og at jeg rett og slett ikke er noen snekker.

Trekket på kassen kommer til å bli revet av, og trekt opp på nytt, siden det ble litt opprevet da jeg holdt på.

Tror nesten jeg må somle meg til å kjøpe en ny lader til digitalkameraet snart. Blir utrolig dårlig disse mobilbildene.

uygt26ww15srzcqxjyne.jpg

na6r5fpfuh7nlp4de0dk.jpg

oc5p77zg8t2xmaea36m3.jpg

qwvkd8dlfoi8e7j8sxzc.jpg

Skrevet

Her er et bilde av 5,25" og 6x9. 5,25" er coaxial som jeg har hørt blandede meninger om, så mulig de blir byttet ut med tiden. Samme med 6x9, som iallefall ikke skal plasseres i hatthylla. Blir vel i bagasjen på et vis tenker jeg.

og43idet0b8p8y18zxit.jpg

Skrevet

Da var jeg nesten ferdig inni. Må bare bestille noen klips til dørtrekket på førersiden, og sette i høytalere foran døra.

Pluss en grundig vask. :lol:

Bildene ble så som så grunnet bekmørkt.. ;)

2dm76efd8hkbz0201suu.jpg

ey597erlzrsdgdqrdktu.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...